Pozdrav
Završeni radovi oko usisne pa cu podeliti iskustva sa vama ako nekom zatrebaju informacije.
Prvo bi meni trebala pomoć oko postavljanja slika već sam par puta pitao kako se to radi. Pre sam lako to radio sada mi je malo konfuzno.
Ovako prvo ispravna plastična polovna verovatno negde postoji, ali sada i da je nadjem ne bih je ugrađivao.
Nova febi je oko 25000din. Original nešto preko 1000e, debilno, na BKP i BKD definitivno paše i alu usisna sa klapnama, ali je ipak najbolje staviti alu bez klapni jer je to trajno rešenje.
Sto se tice moje usisne ono je bilo strasno celo osovinica koja prolazi kroz granu je imala i radikalni i aksijalni lift od pola do jedan cm i na samom ulazu u granu je bila bukvalno rupa. Čudno kako nije bacao u safe mod jer je tu gubio poprilično pritisak. Dalje jedno parče plastike unutar grane je landaralo oko osovine malo je falilo da je proguta motor. Pitanje da li je do sada već motor progutao ta plastična sranja. Sve u svemu plastica usisna veliki promašaj.
Polovnu alu sam platio 30e. Prao sam je 3 dana dok nije bila perfektno cista. Za nju treba novi metalni dihtung i gumica izmedju egr i usisne. Mada sam ja pogrešnu gumicu uzeo pa sam ostavio staru jer je bila dobra nije spljostena. Najbolje bi bilo da uz usisnu uzmete i njene srafove jer se donji razlikuju od srafova za plastičnu, kraci su dosta. Gornji su ok. Takodje uz usinsu uzeti i nosače sve da bi posle mogao da se nakaci plastični poklopac motora.
Sam proces skidanja ništa spec. Malo je zeznuto prići jednom srafu za egr koji je dugačak u prolazi kroz egr i klapnu za gašenje. Kada se skine egr obavezno oprati iako moj nije bio nešto puno prljav. Onda zacepiti otvore na glavi da bi se očistila površina na koju nalaze nov metalni dihtung. Ja sam pažljivo i usisne kanale na glavi očistio prstom koliko je moglo da zadje. Dugačke prste imam 😀
Sklapanje relativno lako kao i skidanje. Svaki sraf paše fabrika jedino sta ostaje višak je vakum ventil za klapne i sve vezano za to. Nisam ništa skidao samo sam vezicama zakačio da stoji da ne bi posle palio grešku. Nisam saznao na koliko se stežu srafovi nisam preeterivao jer je alu glava. Obavezno ocistiti navoje.
E sada sto se tice performansi, čitao sam da te klapne služe da bolje vuče u niskim obrtajima. Sta znam on je svakako težak pa u niskim obrtajima i nije nesto živahan i realno briga me. Ali zato sada kada udje u obrtaje kida kako ide. Oseća se da ima dosta vise daha, a nije ni čudo kada je pustao na usisu ko nenormalan.
Sutra i test na auto putu da vidim da li će možda manje trositi i da vidim da li će manje dimiti preko 3000 obrtaja, pošti je sada znao da zadimi.
Na kraju je opran ceo motor. Rezime, ide bolje, ne masti i ne userava motor i više se ne oseća smrad izduva kada se uključi ventilacija.
E da, odradjen i mali servis tako da je sada spreman za putovanja.