Ovako, kako je ovde reč o varijabilnoj turbini madmax je u pravu, ona se ne ugasi i vrti se stalno okreću je gasovi čim se upali motor samo što neki misle da se upali kada gasovi zavrte turbinu da se oseti efekat punjenja.
Varijabilna znači da vakum ventil dozira punjnje zakrećući krilaca na izduvu koliko da zahvataju i time reguliše i pritisak punjenja od turbine ka usisu.
Diesel Variable Geometry Turbo IntroductionMap(ne maf) senzor registruje pritisak punjenja i šalje informaciju u motorni kompjuter koji ukoliko je pritisak veći od zadatih parametara rasterećuje je kako bi se smanjio pritisak u usisu da nebi prsla glava i klipove jurili po auspuhu. To je takozvani safe mod.
Znači i tada turbina radi nije ugašena nego nema efekta i tako radi dok se ne ugasi i upali mi može raditi normalno dok opet ne nagura preveliki pritisak.
Uzrok prevelikog prtiska može biti garež u delu sa krilcima ali i kao što je do sada peko 100 puta rečeno safe mod može da se desi i zbog ostalih delova, N75 ventila, neispravnog map senzora, curenja vakuuma itd, što znači da nije 100% da će se rešiti safe mod slanjem turba u servis.
Moj savet je ukoliko se ne razumete u ovu tematiku nemojte petljati nego idite kod nekog stručnog majstora.