Iskreno nemoj da se ljutis ali to je cista glupost sto si izjavio
da li ti uopste znas kako radi spaner,vodena pumpa i zupcasti kais i ostalo sto si naveo?
Kolenasto vratilo prima i prenosi obrtni momenat na zamajac,to znaci da zubcasti kais, vodena pumpa i ostalo ne trpe nikakva dodatna opterecenja posle chip tuninga,jer motor da li imao 300ks ili 50ks on radi na odredjenom broju obrtaja npr do 6500rpm.I ta vodena pumpa,spaneri i kaisevi su projektovani da mogu da izdrze te obrtaje.Ne znam ko ti je rekao da to trpi neka dodatna opterecenja.
Jaca pumpa vode se stavlja na motore iz drugih razloga da bi gurale veci protok vode,ali to ide na motore koji idu na mnogo vece snage,drugo, druge remenice se stavljaju opet iz razloga kad radis neke vece prepravke na glavi motora,pa onda moras imati podesive remenice ...
Vidim ja da je ova prica otisla mnogo daleko

I jako bitna stvar, nije bitno koliko je auto presao ako je dobra mapa sve ce to raditi jako dugo.Ako se kvalitetno uradi oslobadjanje obrtnog momenta znaci da raste linearno kroz broj obrtaja,zamajac nece trpeti nikakava dodatna opterecenja,ako neko to napravi da se na npr. 1600rpm oslobodi 300nm u cevrtoj brzini kad bi stisao pun gas raspao bi se ceo motor a ne zamajac.
TDI motori su jako kvalitetni motori ,i njihov sklop,klipovi,klipnjace,radilica,blok, mogu da trpe i preko 300ks tako da i da je presao 300.000km to je i dalje jako dobar motor..