evo da prekopiram iz privatnih poruka savete clana igi85, mozda i nekom drugom bude od koristi:
igi85:
Ja sam imao isti problem kao i ti i evo sta sam uradio:
OVO RADITI JEDINO KADA JE MOTOR POTPUNO HLADAN!!!!!
Skinuo sam kuciste filtera i ocistio step motor, posle toga vratio kuciste i sva creva sto idu u njega tj. jedno od iberlaufa (NALAZI SE ISPOD KUCISTA FILTERA SA LEVE STRANE)
Skinuo sam MINUS klemu i sacekao 20min.(NEMOJ SLUCAJNO DA SKINES PLUS KLEMU)
Posle 20min. vratio sam minus klemu.
Udjes u auto i stavis ga na kontak (NAMOPENA KADA GA STAVIS NA KONTAK NISTA NE DIRAJ NI GAS NI KOCNICU NI KVACILO ZNACI NISTA
NI JEDNO DUGMENCE) tada kompjuter ucitava podatke o temperaturi itd itd.
Ostavi ga na KONTAKTU tacno PET minuta nikako manje.
Skini ga sa kontakta. (I DALJE NE DIRAS NISTA SEM KLJUCA)
Ponovo ga stavi na kontakt (SACEKAS DVE TRI SEKUNDE) i startuj auto.(I DALJE NE DIRAS NI KVACILO NI GAS NI KOCNICU)
Ostavi ga tako da radi jedno 15-20min ili jos bolje dok se ne upali ventilator.
Kada se upali i posle ugasi ventilator tada mozes da ugasis auto (ZA TO VREME DOK AUTO RADI KOMPJUTER UCITAVA PODATKE O GORIVU O KISEONIKU O CO2 ITD ITD. I TADA BI AUTO VEC TREBALO DA RADI NORMALNO OKO 900OBRTAJA TJ. KADA DOSTIGNE RADNU TEMPERATURU).
Posle toga ponovo startuj auto i idi na jednu voznju bilo bi dobro minimum 10km, znaci sto duze to bolje, jer tada KOMPJUTER ucitava podatke o tvojoj voznji i ujedno ih i pamti. (VOZI KAO I UVEK STO VOZIS NE MORAS DA PAZIS KOLIKI GAS DAJES ILI KAKO KOCIS ITD ITD)
Naravno posle voznje ugasi motor i to je to.
O cemu se u stvari ovde radi: KOMPJUTER ili ECU (ENGINE CONTROL UNIT) je nesto zabrljao, ovom radnjom si u stvari izbrisao sve podatke iz njega (O TVOJOJ VOZNJI, GRESKAMA I SLICNO) ja sam ovaj postupak uradio par puta i svaki put je bilo uspesno. Jeste da treba malo vise vremen ali bolje to da probas pre nego sto odes kod nekog strucnjaka. Jedini softver ili ti kompjuter koji moze da ti pomogne oko toga je VAGcom ili BOSCH.
Pozdrav i sve najbolje.
igi85:
Ne moras da cistis ponovo ako su to oni uradili.
To sto ti ne pokazuje temperaturu to je jedan mali deo koji se zove TERMODAVAC i on ti nije skup samo zavisi koji prsten na sebi ima npr. zuti prsten ili, koliko se secam, plavi.
Samo prati proceduru koju sam ti napisao i kada ga budes startovao on bi trebao da radi na 1000rpm ili malo vise obrtaja zato sto je hladan i nebi smeo da se ugasi.(ZATO SLUZI ONAJ DEO KADA GA SAMO DRZIS NA KONTAKTU PET MINUTA I PONOVO GA SKINES SA KONTAKTA, TADA KOMPJUTER MERI SPOLJNU TEPERATURU, PROTOK GORIVA ITD.)
Samo sledi upustva i nadam se da ces uspeti jer sam i ja imao isti problem kao i ti, sem sto kod mene je pokazivao tepmeraturu jer sam ja vec dva puta menjao taj deo sto pokazuje.
Pozdrav i javi u svakom slucaju sta si u radio.
igi85:
Ne znam kako bi ti sada objasnio gde se nalazi termodavac ali da probam...
Prati creva koja idu iz hladnjaka u motor i videces da ulaze u jedno plasticno kuciste na tom kucistu vidices kako ulazi jedan dzek (ili dva, ako ima dva, termodavac je sa tvoje desne strane) taj dzek ulazi u taj termodavac videces cak i jedan prsten na termodavacu trebao bi da bude zute boje, ako nije zute onda je plave ili crvene to i nije toliko bitno sad koje je boje, e to je termodavac mozes cak i da skines taj dzek, ali budi pazljiv, pa da ga ocistis nekim kontakt sprejom. Nadam se da ces uspeti da razumes i nadjes.
Sto se tice stelovanja sajle moras da skines kuciste filtera za vazduh i videces kako salja ide od step motora i ulazi u jedno malo rebrasto crevo, na tom rebrastom crevu ima jedna kao okrugla guma koja je zakacena na njen metalni nosac i stoji fiksirano, iza te okrugle gume videces jedan mali metalni deo koji sluzi kao neki granicnik. Kada skines tu okruglu gumu sa njenog nosaca i pomeras je na levo i ponovo je vratis na nosac sajla ce se zategnuti (ALI IZA TE OKRUGLE GUME OBAVEZNO STAVI TAJ METALNI GRANICNIK) sto je vise pomeras u desno sajla ce biti labavija (PROVALICES I SAM). Pa cak i da ti je skroz labava sajla od gasa ne sme da ti se ugasi.Kada je hladan motor on i ovako i onako zatvorni skroz klapnu step motora a ti ako zatezes sajlu on ce tu klapnu sve vise i vise otvarati.
Kada skines plasticno kuciste filtera vazduha i budes video step motor pogledaj oko njega imas malo ili ti tanko vakum crevo pogledaj u kakvom je stanju da nije negde puklo ili se pa otkacilo sa step motora.
KADA SKINES KUCISTE FILTERA OBAVEZNO POGLEDAJ TAMO NA TOM PLASTICNOM KUCISTU IMA RUPA, NORMALNO GDE ON USISAVA SVEZ VAZDUH, TU NA TOJ RUPI TREBA DA POSTOJI DIHTUNG GUMA POGLEDAJ U KAKVOM JE STANJU, AKO JE NEMAS ILI JE OSTECENA TJ. DEFORMISANA TO MOZE DA BUDE UZROK GASENJA MOTORA KAD JE HLADAN JER VUCE FALS VAZDUH, TO SAM JA MENJAO TA DIHTUNG GUMA KOSTA 500DIN I VEOMA JE LAKA ZA MENJANJE, ONA MORA DA BUDE U IZVAREDNOM STANJU TAKO DA DIHTUJE IZMEDJU KUCISTA FILTERA I STEP MOTORA.
Mozda ti sve ovo deluje kao zajebancija ali sve su ti ovo uzroci gasenja motora pogotovo ta DIHTUNG GUMA na kucistu filtera za vazduh.
Objasni mi neke stvari: Kada je poceo da se gasi? Da li se poceo gasiti kada je prestao da radi pokazivac tepmperature u kabini ili i dok je radio pokazivac?
Pozdrav druze.Kada pregledas sve ovo javi sta si u radio i primetio.
igi85:
Sajla nije u pitnju sto posto to garantujem.
Ja cu jos jednu stvar da ti kazem i necu vise da te smaram
Jedina stvar koja jos moze da bude je ECU ILI TI KOMPJUTER ILI TI KOMUTATOR zavisno od toga kako ga ko zove.
Taj ECU se vidi golim oko i evo sta mozes da jos vidis da uradis ( ili ti jos bolje da kupis nov ili polovan je 20e)
Od razvodne kape idu 4 kabla u svecice i imas jos jedan koji ide u taj ECU (Kompjuter iili komutator zavisi kako ga ko zove) e taj kabal prati od razvodne kape i skini sa ECU-a i proveri onaj mali metalni deo u kablu da li treba malo da se izvuce jer zna da se uvuce tj udje previse u svoju kapicu i ne pravi dobar kontakt sa ECU. Po ovome svemu sto si nam napisao po mom misljenju vuce fals vazduh (DIHTUNG GUMA KOD FILTERA VAZDUHA ILI VAKUM CREVO) ili ti je ne ispravan taj ECU a dijagnostika ne mora to da ti pokaze pogotovo aku su neki bezveze kompjuteri ili programi koji imaju ti mehanicari.