Evo jedno pitanje za iskusne!
Kako se proverava da li motor "duva" ili ne!? I koliko sme da duva na cep pa da se moze reci "produvao"!? Elem, evo primera, pazario sam Passat B 5.5 96kw, sa otprilike 200.000 km prilikom kupovine poveo sam coveka koji je sa B5 passatom presao 500.000 km i rekao da je auto sasvim dobar, dobro vuce i u dobrom je stanju, da je to ta kilometraza (pise 157.000 ali realno je 214.000 - carinjen)
E sad, dodjem kod majstora da ga pogleda, ovaj odmah kaze "prouvao je" vidis da ide dim na cep, ide na merac,.. po istrosenosti papucice kvacila vidi se da je presao 300.000 km (papucica istrosena delimicno sa leve strane kako se gazi). Dim ide, cep poskakuje, ide i na merac,..onako, vidi se da ide. Ko je u pravu!? I koliko je to "merenje" relevantno za stanje motora? Inace, majstor je i probao auto, cepao ga do daske i kaze vidis crni dim, to ne sme da bude! Hm.. koji dizel ne izbaci dim kad ga cepas do daske!? Uglavnom to su pitanja i dileme pa prokomentarisite. Hvala!