Pa ajmo jedan ogroman refresh...
Šiber... Nešto što me je za malo natjeralo da siječem krov i navarim krov bez šibera. Mnogi su me pitali jesam li lud i zašto šiber jednostavno ne zasilikioniram.
Ja ipak odlučim da sredim to.
Par dana prije Nove godine povedem auto u Glass servis u Podgorici da mi kao navodno stavi novu dihtung gumu za 40€. Naravno ja se obradovao i bez razmišljanja prihvatio, jer su me u VWu dočekali sa cijenom od 102€, dok u Škodi 86€. Kataloški dihtunga za
Meritor-Rockwell je
8D0877297, ukoliko je Šiber marke
Webasto tada je kataloški
8E0877297.
Naravno vrtio me danas-sjutra, da bih na kraju ja poludio i tražio novac nazad. Kad sam ga dobio, bacio sam se u potragu Golfa 4 sa šiberom na otpadu. Naravno listao sam oglase i zvao jedno 20ak otpada i ljudi koji rashoduju, svi su mi rekli ne traži, jer ga naći nećeš. Naletim na plavog Passata B5.5 limuzinu sa šiberom 2004.g. Pitam čovjeka da li bi prodao samo dihtung, reče mi ne, nego samo ako ćeš sve komplet sa motorom. Stakleni šiber je bio u pitanju, solarni neodgovara. Malo na Etku prosurfovah nađem da su ista marka ukoliko je stakleni. Kataloški konstrukcije šibera od Passata je
4B5877049B, dok je kod mog Golfa
8L0877049B(
Webasto). Kataloški stakla Passata je
4B0877071H, Golfa
8D9877071A.
Skinem ja svoj šiber i pravac Sharanom do tog Passata. Šiber na oko identično isti kao moj. Kupim sve to zajedno sa motorom i postavim na auto. Ovaj prvi šiber je od Passata, drugi je Golfov.
Tu nije kraj. Krenuh ručno da ga zatvorim, neće. Pronadjem da staklo i klizači ne odgovaraju konstrukciji krova na Golfu, jer su mnogo visočiji. Nekako sam premjestio klizače sa Golfovog šibera na Passatov i staklo Golfovo. Sve to upasujemo nazad, okreni ručno, radi. Uzeh stari motor i nulirah ga i umontiraj. Sve fukcioniše fino. Nivelacija stakla, paklen posao. Zadnji dio stakla mora da je izviše lima, dok prednji dio mora da utone 1mm i tada nema puštanja vode i šištanja.
Sve je to ispalo top i na kraju je šiber kao nov. Još sam pošao i kupio noviji prekidač šibera zajedno sa osvjetljenjem kabine i to umontirao sa novijim motorom koji je isto marke Bosch kao i moj. Dobio sam funkciju natezanja džojstika da bi se uvukao skroz do kraja i to po jednu nijansu, dok je kod mog bilo da se uvuče da malo ostane ili skroz do kraja. Nebitna funkcija, ali eto.