Autor Tema: 4 2 1 izduvna grana  (Pročitano 54417 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #160 poslato: Decembar 19, 2014, 11:40:48 posle podne »
ma kontam nije nista sporno. ali definitivno postoje stvari koje su skupe i moraju se platiti. naravno ko hoce
uvijek je tu prisutna ona stara ne mozes se jebati a da ti ne udje.
ja vise necu da se ubjedjujem ni sa ovim iz pule niti sa bilo kim po pitanju izduva koji donosi/smanjuje kw.
ocigledno je da tu ima vatre koja se mora pltiti jebiga

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #161 poslato: Decembar 19, 2014, 11:45:26 posle podne »
E,o tome i ja pricam da bi jazavci da se jebu ali da im ne udje tj.za 50e ulozenih u sprejeve da voze silne ks samo sam ja pokusavao da objasnim nekima sta jos od delova treba osim auspuha za 200+
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže deki1.8T

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 209
  • Lokacija: HR
  • Karma: +9/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Leon Cupra 300 DSG
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #162 poslato: Decembar 20, 2014, 12:23:50 pre podne »
Evo ga full inox delovi za auspuh, da napravim kompletan auspuh pa cu da probam hoce li biti razlike u odnosu na postojeci.
garantujem da nece imati razlike dok ne stavim novi turbo.
Bi druze nije sporno
Vredi li za 5-7ks dati tolike pare




Čekaj malo, da li ti garantiraš da neće biti razlike ili se ipak želiš sam uvjeriti?
Otkud sad tih 5-7 ks, a do maloprije si trubio da razlike nema. Sad je ima, ali je preskupa?

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #163 poslato: Decembar 20, 2014, 12:32:46 pre podne »
Ne izvlaci iz konteksta i ne nerviraj me majke ti.
1.Ful inox auspuh sam odlucio da pravim jer 1m iste kosata oko 5e skuplje nego obicne i iz razloga sto stavljam turbinu koja duva vise na 900 obrtaja nego tvoja na 6500 obrtaja i stavljam nove dizne za benzin u kombinaciji sa bosch 044 pumpom pa takva jedna dizna baca vise goriva nego tvoje sve 4.
2.Inox auspuh ce biti isproban na sadasnjem kako vi moderno kazete setupu motora i garantujem da nece imati razlike i javicu ne brini kako god bude,ali cu se licno uveriti u praksi a ne da citam po netu.
Akcenat nije na auspuhu i on u svemu tome on je sporedna stvar ks ce dati ostale stvari sto idu u motor i  da znas sta znaci big turbo i dizne od 600cc kom ne bi postavljao debilna pitanja
3.Ovo se odnosilo na motor koji je radio gedora i fabricki je imao 136-140ks a bez grane izbacio 166 sto znaci ga je tuniran pa bi na njemu vredilo nesto,a na lesini koja je zgazila 300 00km kao tvoj ili sl ne bi imala nikakve vajde  prati malo fabulu i ne izvlaci iz konteksta
« Poslednja izmena: Decembar 20, 2014, 12:34:53 pre podne od strane madmax 81 »
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Marko mk2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 764
  • Age: 32
  • Lokacija: Stubal Kraljevo
  • Karma: +23/-11
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #164 poslato: Decembar 20, 2014, 12:53:32 pre podne »
Evo neko moje misljenje u vezi tih grana, nisam nikakav strucnjak daleko od toga ali volim atmosverski motor i trudim se da saznam sto vise stvari oko podizanje kilovata istog
Kako sam ja shvatio ubrzani proces i veca eksplozija u cilindru daju kilovate. Za kilovate je bitno lakse usisavanje vazduha i benzina, veca eksplozija u pravo vreme idealna kolicina benzina tako je isto i bitno idealno ' izbacanje ' vazduha posle procesa a za to idealno izbacanje je potrebna odredjena sirina cevi sa krivinama na pravim mestima, i odredjena duzina cevi, a sve to su proracunali ljudi koji su pravili te 4-2-1 i 4-1 grane . I smatram da se fabrika trudila da napravi motor koji ce da bude sto ekonomicni sa vise kilovata a uz to da bude dugotrajan, ne sumljam da fabrika u to vreme nije mogla to sve da proracuna i napravi da izvuce maksimum ali kome ce ti auti da se prodaju,onima koji se bave motosportom, koliko takvih ima a koliko onih koji zele sportski auto za svaki dan  :)
To je neko moje razmisljanje ako gresim neka me neko ispravi  :26

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #165 poslato: Decembar 20, 2014, 01:01:47 pre podne »
Dobro mislis.
Samo si jos trebao dekiju napisati sta je potrebno a zajcu eksploziju,lakse uvodjenje smese i pravilan tajming paljenje,a auspuh nije,jer meni ne veruje
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #166 poslato: Decembar 20, 2014, 01:03:25 pre podne »
http://www.supersprint.com/en/IT/prod-p-7076-7076-8-vw_golf_iii_gti_20_16v_150_hp__92_E28093E280BA__94.aspx
maxo na turbo motoru i atmosferskom je razlicita prica oko izduva.
tebi na boostu je poenta da se sto pre otarasis izduva i da nemas vakum u sistemu, jer ce ti samo tovariti turbinu.
siri auspuh ima sporiji protok i manji vakum iza impulsa
kraci auspuh ima po defaultu manji vakum iza impulsa
'vakum' bi bilo polje niskog pritiska za one koji razumeju ;)
kod atmosferskog ti taj vakum sluzi da 'povuce' sledeci impuls.. i tu je tajming kritican, 4-2-1 grana ce vuci u parovima, 4-1 pri svakom impulsu. sa menjanjem duzine grana kod izduva ti stelujes gde ce ti biti najoptimalniji vakum.. i tako supersprint dobija Kw kad se zavrti.. ako pogledas dijagram, pri niskim standardna grana ima bolji ucinak..zato je i standardna.
kolicina unesenih gasova ti je obrtaji * zapremina u litrima * pritisak .. izbacenih uneta * koeficijent razlike u temperaturi na ulasku i izlasku(EGT)* dodatno zbog sagorevanja ..
EGT ili temperatura izduvnih gasova je vezana za ulaznu i kompresiju .. sto je veca kompresija ce izlazna temperatura biti manja, posto je obrnuta funkcija kod izduva.
kod cevi imas koeeficijent trenja samog materijala , prepreke i deviacije i sporedne elemente.. ako znas duzinu i presek, mozes da izracunas koliko max litra/minutu moze da izbaci
znaci imas koliko ti motor izbacuje l/min, imas koliko ti cevi mogu sprovesti l/min , tako da se da izracunati tacno gde sta treba i koliko treba .. al mene sa traktorom mrzi da vama brzima kalkulisem :P

eto opet ja, pa ko je razumeo- razumeo ...
lollol

Van mreže Marko mk2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 764
  • Age: 32
  • Lokacija: Stubal Kraljevo
  • Karma: +23/-11
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk2
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #167 poslato: Decembar 20, 2014, 01:19:43 pre podne »
Makso postoje ljudi kojima je dosadno pa im je zanimacija gledati druge kako se nerviraju zato ti radi kako ti mislis pa i ako pogresis mozes da ispravis, ako ne pogresis neces znati sta nije dobro, tako da ti imas stari auspuh sad pravis novi pa ces videti sta je bolje, kao sto rece majstor u nekoj od tema- zanat se ne uci na netu, i da je isprobavao i mucio se dok je naucio zanat, ali ga je naucioi. tako i ti probaj jedan drugi pa ako treba napravi i treci auspuh i videces razlike, pa ako se bavis pravljenjem tih turbo motora znaces kako se i sta radi bez lutanja  ;)

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #168 poslato: Decembar 20, 2014, 01:24:19 pre podne »
Druze tema je odavno izgubila smisao

grana daje ks u kombinaciji sa doradama i poboljsanjem protcnosti glave motora i motora samog zato se motor uvek radi od ulaza.
Sta ti vredi filteri i cuda kad si ogranicen ventilom,precnikom usisnih kanala fazom razvoda bregase u glavi i kakva je vajda od dodatne smese ako motor nije pripremljen da to fizicki moze da sagori(paljenje kompresioni odnos to oderedjuju)Dobije bogatu smesu koja ispira cilindre.Sposobnost usisavanja motora zavisi i od podpritiska koji isti pravi a on je vezan za kompresioni odnos.Ne moze mu se na silu dodati vise vazduha nego sto je klip sposobanda povuce u taktu usisavanja.
Takt izduvavanja pocinje klip krece iz dmt i treba da izbaci to dodatno ,restrikciju mu pravi lift-otvorenost ventila u mm. i sam precnik sica ventila ili pecurke,pa onda i preklapanje bregasih utice na ispiranje cilindra,i tek na kraju dolazi taj auspuh kad je odpad izasao iz motora,a izduvni ventil-li zatvreni kao  pocinje novi takt usisavanja
Atmo motoru povecavanjem kompresionog odnosa lifta,faze razvoda na bregastima povecavas sposobnos usisavanja i pravilnog paljenja dodatne smese,kod turbaka povecavanjem nadpritiska......
Egt raste zbog siromasne smese koja opet zavisi od ugla paljenja pritiska u cilindru itd.
Ne znam kakav vakum pravi 4t motor na izduvu ja za to ne znam.Za jedini vakum sto znam je taj kad podje klip u dmt u taktu usisavanja.

Znaci da bi napravio ks moras da poradis na svemu ovome pa tek onda da razmisljas o auspuhu :26 Sagledaj princip rada odande odakle sve polazi.Neka ti pomogne par projekata koji nisu uspeli ovde na forumu jer su ljudi paznju pridavali auspuhu i sporednim stvarima. Slazes li se ?

Sve ovo sto ovi nude kada stavis na stock motor ne pije vode jer nisi radio na pojacanju explozije a vec sam rekao sta je potrebno sa to gore.Jedino sa ovom granom moze motor pre da udje u obrtaje.

 auspuh novi pravim zbog nove turbine a svaka turbina ima neku osnaku na turbinskom delu koju kad neko zna da tumaci ona kaze koji precnik je dovoljan :26
« Poslednja izmena: Decembar 20, 2014, 01:45:40 pre podne od strane madmax 81 »
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #169 poslato: Decembar 20, 2014, 02:13:44 pre podne »
svako telo pravi iza sebe polje niskog pritiska .. recimo kad vozis nesto ravno pozadi kao hatchback ili kombi po prasini, nazad ti bude prljav uzasno.. kako je to moguce ako ti je strujanje samo oko auta? zato sto se formira i uvlaci stvari zbog razlike u pritiscima.
kod 4-1 recimo bi to hipoteticki bilo najizrazenije.
cilindar 1 je izbacio gasove.. recimo da taj impuls ima toliko litara da zauzme 15cm cevi ..od 30 ..
pri optimalnom setupu ce sledeci cilindar izbaciti gasove kad prvi dodje na 44.99~cm .. kad otvori ventil, taj nizi pritisak od proslog impulsa ce se poklopiti tako da u celoj grani iza bude 0.9 bara umesto 1 bar, i sledeci ce izaci brze i tako u krug
pri neoptimalnom scenariju ce prvi impuls doci do 25cm kad se otvori sledeci.. kad se 'preklope' ce pritisak u grani biti 1.1 bar umesto 0.9, tj 1.0 ..i kad sledeci otvori ce biti teze da izbaci gasove.
sto je lakse/teze izbaciti gasove, to je motoru lakse/teze da funkcionise jer se snaga ne rasipa i na to.
pri havarijskom scenariju ce ti se gasovi od sva 4 nabiti pre kolektora i krenuce da gura gasove nazad kad se otvori ventil..

e sad.. trik je u tome da ti auspuh mora biti sto uzi, da bi dobio pozitivne efekte toga.. ako imas oluk neces imati nikakav podpritisak .. ako stavis preusku ces uvek imati nadpritisak..
lollol

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #170 poslato: Decembar 20, 2014, 02:31:36 pre podne »
Stoji ali si zanemario veliku brzinu kojom je napustio cilindar i da  fabricki nije toliko los da nece zavrsiti posao evo primera od danijela.
Ja verujem da su sve to sto navodis uzeli u obzir inzinjeri u fabrici i napravili zadovoljavajucu protocnost auspuha,sem naravno katalizatora i onih dpf cuda.Tako uzimajuci u obzir da nisi imao sa cim povecati zapreminu gasova pri recimo 3000 obrtaja jer nisi dodao vise goriva itd. meni smisao ove grane na standardnom motoru gubi smisao.
Na motru koji je doradjen je druga prica njemu treba bolji izduv jer mu je omoguceno da vise smese sagori i izbaci.
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #171 poslato: Decembar 20, 2014, 02:51:50 pre podne »
fabricki ih prave optimalno.. nazalost to cesto ne znaci samo performanse nego i troskove izrade, detalje itd.. tih zadnjih 5-10% radova mogu da uzmu 30% vremena projekta po mom iskustvu.. plus ako si inzinjer ne znaci da si ekonomista i/ili da ce firma da opravda 10e vise po autu zbog xyz.
onaj supersprint u limu vredi 10e kako kazes.. ali je trebao neko da plati tim ljudi x vremena da ga smisle, projektuju, dizajniraju, testiraju itd itd.. i na kraju i neki profit od toga da se dobije.
pricam jer mi je zanimljiva tema.. a pored ovih sto znaju empirijski sve je fino popricati s nekim ko se razume malo u nauku oko toga ...ja sebi da zelim jos KW bi kupio drugi auto kao najjeftinije resenje lollol
lollol

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #172 poslato: Decembar 20, 2014, 03:05:09 pre podne »
Tema je mogla biti zanimljiva,a zbog takvih je otisla u pogresnom pravcu.
Ja sam malo preterao kad sam rekao da u limu vredi 10e troskovi izrade jesu veci sigurno zato i jeste onako skupa.
Ne boljujem od teorije zavere ali mi je malo glupo da verujem u to da su oni mogli optimalno da to testiraju.
Konkretno gledao sam za dvojku golfa.
Oni da bi je testirali kako se ponasa morali su da imaju auto,sa motorom u top stanju kad je na dijagramima izbacio one rezultate....
E sad npr. ti si kupio ceo auspuh kit za svog golfa koji je zgazio xxxxxx km sa upitnim stanjem motora????Namontirao si granu i jel realno da se ocekuje isti rezultat?
Naravno da nije i opet dolazimo na isto a to je da sama masina igra presudnu ulogu u rezultatima,pa bi se mozda i desilo da se dobije manje od faricke snage
« Poslednja izmena: Decembar 20, 2014, 03:07:17 pre podne od strane madmax 81 »
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže spale m

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 505
  • Age: 52
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +20/-6
  • Pol: Muškarac
  • Vw Vw Vw Vw Vw Vw Vw
  • Auto: Vw passat b5.5 tdi
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #173 poslato: Decembar 20, 2014, 08:20:19 pre podne »
Značenje auspuha je više u zvuku nego u perfomansama. Ima zilion klipova sa sound efektima.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #174 poslato: Decembar 20, 2014, 09:06:33 pre podne »
njihov test dijagram vazi za nov motor ili motor u stanju novog.. opet , sve to ulazi u tih 700e
naravno za sve prerade se polazi od pretpostavke da si prvo auto doveo u fabricko stanje .. to bi tjunerski bilo stage0 lollol
lollol

Van mreže Dzinn16v

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1338
  • Age: 35
  • Lokacija: Livno BiH/Samobor Cro
  • Karma: +48/-11
  • Pol: Muškarac
  • Volkswagen motorsport
  • Auto: Golf mk2 16V
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #175 poslato: Decembar 20, 2014, 09:08:57 pre podne »
Posli su i bombaši samoubojice...

Dosli smo do zakljucka da dobra grana i dobar ispuh daju kw... :46

Maxe i ptice na grani znaju da ako je stavis na lesinu od motora neces dobiti nista...

Nego ajmo se sad prebaciti u temu kod Nesa-zeke eno slaze opet neki hybrid :53 congratulations
Volkswagen motorsport

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6720
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-173
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #176 poslato: Decembar 20, 2014, 01:21:33 posle podne »
pa zar i oko 421 da se ispljujete...
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Van mreže deki1.8T

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 209
  • Lokacija: HR
  • Karma: +9/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Leon Cupra 300 DSG
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #177 poslato: Decembar 20, 2014, 01:52:24 posle podne »
Pa zaključili ste što je i ovaj govorio
https://www.youtube.com/watch?v=zi2BexMQlZY

Čovjek je lijepo rekao da će se na jačem motoru pokazati razlika, na slabom i malom motoru možda i neće niti biti razlike sa sportskim granama. I lijepo je objasnio razliku između 4-1 i 4-2-1 i rekao kako šta utječe na snagu,okretni moment u kojim okretajima itd.

O tome je uostalom i bila tema, ne o eurima, ni omjeru uloženo-dobiveno i da li se više isplate bregaste ili ovo ili ono...


Samo što je max previše egoističan da bi uopće pogledao cijeli video i poslušao šta mu netko govori.


A što se tiče ispuha na turbaku i atmosfercu, već i ptice na grani znaju koja je razlika.

I ja vjerujem da su neki izgubili snagu na tvorničkom atmo motoru.


Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #178 poslato: Decembar 20, 2014, 02:00:17 posle podne »
E,jeste ti si dobio puno pa zato ides 16sec na 402m.
Rezultat na kom bi ti pozavidio svaki vlasnik juga 55

ja ti opet ponavljam ajde nadji nekog teoreticara na netu da je turbo pomocu auspuha naterao da duva vise nego sto je konstrukcijski sposoban ili da objasni da auspuh pogoni turbinu ili bilo koji motor.
Ostavi se onoga u sta se ne razumes.
Prvo se udostoji da naucis princip rada sus motora pa se onda ukljuci u temu.
« Poslednja izmena: Decembar 20, 2014, 02:08:08 posle podne od strane madmax 81 »
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže deki1.8T

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 209
  • Lokacija: HR
  • Karma: +9/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Leon Cupra 300 DSG
Odg: 4 2 1 izduvna grana
« Odgovor #179 poslato: Decembar 20, 2014, 03:56:31 posle podne »
Pa protočan auspuh ne diže pritisak, ali smanjuje backpressure i olakšava turbu posao, a to znači veću snagu.


Evo malo teksta, ko razumije eng.


"Here's a worked example (simplified) of how larger exhausts help turbo cars:

     Say you have a turbo operating at a turbine pressure ratio (aka expansion ratio) of 1.8:1. You have a small turboback exhaust that contributes, say, 10 psig backpressure at the turbine discharge at redline. The total backpressure seen by the engine (upstream of the turbine) in this case is:

     (14.5 +10)*1.8 = 44.1 psia = 29.6 psig total backpressure

     o here, the turbine contributed 19.6 psig of backpressure to the total.

     Now you slap on a proper low-backpressure, big turboback exhaust. Same turbo, same boost, etc. You measure 3 psig backpressure at the turbine discharge. In this case the engine sees just 17 psig total backpressure! And the turbine's contribution to the total backpressure is reduced to 14 psig (note: this is 5.6 psig lower than its contribution in the "small turboback" case).

     So in the end, the engine saw a reduction in backpressure of 12.6 psig when you swapped turbobacks in this example. This reduction in backpressure is where all the engine's VE gains come from.

     This is why larger exhausts make such big gains on nearly all stock turbo cars-- the turbine compounds the downstream backpressure via its expansion ratio. This is also why bigger turbos make more power at a given boost level-- they improve engine VE by operating at lower turbine expansion ratios for a given boost level.

     As you can see, the backpressure penalty of running a too-small exhaust (like 2.5" for 350 hp) will vary depending on the match. At a given power level, a smaller turbo will generally be operating at a higher turbine pressure ratio and so will actually make the engine more sensitive to the backpressure downstream of the turbine than a larger turbine/turbo would.