Nisam ni na cijoj strani,nisam se mesao ni u temu,ali cu vam dati odgovor.Ako ne prihvatate odgovor od mene kao skolovanog coveka iz ove oblasti koji je posvetio zivot ovome ,onda vam niko zivi nemoze pomoci.
I jedni i drugi ste u pravu i niste u pravu,odgovor je nesto izmedju,trudicu se da uprostim.
Godisnje kroz radne naloge upisem izmedju 150 i 200 motocikala a na polovini se otvara motor iz nekog razloga.Sto se tice kilometraze na motociklima, polovina R motocikala koje uradim na godisnjem nivou ne omakne 50000 da nema neki kvar.
Jednostavno radim servise u garanciji na novim motorima,ja im sipam ulje od uvoznika,i kada dodje 40 do 50000 na satu,i kada ga otvoris on je pola potrosen.Prosecan R ima stepen od 11,5 do 12 i kompresiju od maksimalnih 16 bari do minimalnih 11.Ispod ovih 11 on i dalje pali i ide ali to nije to,tesko se usteluje sa tolikim stepenom i fazama,namiri on na 80000 ali sve teze i teze radi.
Glupo je porediti fabricki nabrijane masine sa putnickim autima,na motorima ima razlike sa sportskim auspusima ali zalazimo u drugu temu,to sto ima vise ks retko koji ima vise Nm u niskim obrtajima od fabrickog.Fabricki je konstruisan da bude OPTIMALAN i dugotrajan,nisu fabricki inzenjeri mutavi a ovi u akrapovicu popili svu pamet sveta,moraju fabrike necim da zastite svoje interese.
Auspuh igra veoma bitnu ulogu na doradjivanom motoru ali isto tako na fabrickom motoru u autu moze da bude i gore ukoliko se predimenzionisu cevi,ukoliko je turbo motor u pitanju to je totalno druga tematika,sa sirim cevima lako mozes da napravis gore.Adekvatne grane plus doradjivan motor je

Kako zasto i zbog cega necu da objasnjavam,ko se razume u tematiku shvatice sta je turbulentno proticanje gasova a sta linearno, i kako utice rezonantno proticaanje zvuka kroz auspuh na proticanje gasova.
Slazem se i sa jednim i sa drugim po pitanju nekih stvari ali cu krajnje misljenje zadrzati za sebe.... jer necu da se zameram niti da predajem ovde,ja sam svoje znanje debelo PLATIO nisam ga nasao na putu.....
