u svakom km satu postoji imobilajzer, pa bila ona sa bordom ili bez, zaintrigirala me ova tema, sto se cene tice kompletnog novog multifunkcionalnog km sata, da se naruci od zvanicnog distributera je oko 230 e, (to su one table sa bordom u donjoj polovini, a gornjoj polovini ostali led pokazivaci), postoji i varijanta gde je kompletan displej u sredini, to su takozvane table sa FIS displejom, tacnije koje koriste CAN-Data Bus, i one su duplo skuplje i cena im iznosi oko 470 e, po katalogu, one su malo komplikovanije cak postoje i varijante sa ugradjenom navigacijom. Ova prva grupa multifuncionalnih tabli po proucenoj semi samo zahtevaju dodavanje par zica na postojece dzekove, najvise onih koje su vezane za raketu, da bi uopste moglo da se upravlja bordom, tj. njegovim funkcijama (spoljna temperatura, prosecna potrosnja u odredjenom rezimu rada, servisni intervali, i ako se ne varam to su otprilike sve dodatne funkcije). U slucaju CAN data bus-a, tu je ipak drugi princip, jer ta magistrala radi na sasvim drugoj frekvenciji, i kodiranje je malo drugacije, u slucaju klasicnih multi-tabli, jedino je neophodno ukodirati imobilajzer, tj. ukodirati kljuceve, sto i nije neka filozofija, uz pomoc VAG-COM-a, ili dati nekom electricaru da to uradi za 20e u proseku. Na cenu table i kodiranja treba dodati i cenu druge rakete (oko 55e po katalogu), i eventualno davaca spoljne temperature (cena ovog davaca je oko 20e). Napominjem da su sve cene iz kataloga, za nove delove, jedina solucija (i daleko povoljnija su otpadi, oglasi i sl.) gde su cene u proseku barem tri puta manje, to je u najgorem mogucem slucaju
sto se rasporeda kontakata tice, moguce je o tome procitati u Bentley servisnom upustvu za Golf/Jetta od 1999.-2005. godine (strane 4417-4429.).