Drugari, stvar je sledeća. U novembru prošle godine kupio sam Audija A4 B5 1.8T (AWT oznaka motora) proizvedenog 2000 godine. Sve super, ide, troši, S-line... Primjetim da prilikom da kažem "normalnog" ubrzavanja, znači normalne gradske vožnje od 2 do 3 hiljade obrtaja auto kao da ima "rupu". Napominjem, to je slučaj kod laganijeg ubrzavanja bez pretjerivanja sa pritiskom papučice gasa. Kada pritisnem papučicu muški ide auto bez te rupe. Ajde OK, ne smeta mi to tada...
Nakon mjesec dana ugrađujem plin-gas (sekvent naravno) i auto se mijenja. U principu auto ne ide loše, lijepo radi, milina ga slušat, ALI, ali promjena u radu motora se primjećuje najviše prilikom kretanja, auto hoće malo više gasa i malo više pažnje sa otpuštanjem kvačila. Da stvar bude gora, taj problem sada postoji i na benzinu (istina manje izražen) ali postoji. Kada mu recimo na leru dam jači gas on malo "štucne", dok u obrtajima prima gas bez problema (ili barem ja ne primjetim problem zbog većeg broja obrtaja).
Ima tu još nešto siptomatično, kada ga upalim a motor nije ni hladan ni zagrijan (tipičan slučaj je vožnja od 5 - 10 min, gašenje i ponovno paljenje nakon nekih sat dva vremena) počne da prekida u radu, osjeti se gorivo usled nesagorijevanja, trese šasiju, to traje do pola minute i smiri se, ali to je pravilo. Znači samo u režimu "poluzagrijaog" motora, kad je potpuno hladan (prvo paljenje i duže stojanje) sve je OK. Napominjem da tada radi na benzinu.
Vrlo brzo nakon ugranje plina upali se "Check engine". Ja kod mehaničara na dijagnostiku. Dijagnostika je detektovala sledeće greške:
P1128 presiromašna greška -povremena greška
P0411 sistem sekundarnog vazduha - protok neispravan- stalna greška
P0300 prepoznato izostajanje paljenja -povremena greška
P0304 4.cilindar - prepoznato izostajanje paljenja -povremena greška
P1250 nivo goriva - premalo - stalna greška
Eto, ako je neko imao slične probleme, ako neko ima ideju o čemu se radi, neka ne šuti. U mom kraju nema mnogo1.8T motora, većina je odana dizelima tako da skoro i nema iskusnih mehaničara za ovaj motor. Svakako mi ne gine dobar mehaničar-električar ali eto rekoh da čujem i vaše mišljenje. Jedino što mi pada na pamet je da zamjenim bobinu na 4. cilindru pa da pratim dalje, ali od svega me najviše zanima kako da od ugradnje plina auto i na benzin nije isto? E da, raskačio sam plinske dizne i spojio instalaciju auta direktno na benzinske dizne i isto se ponaša. Da ne zeza plinska elektronika?
Pomagajte ...