Pravljenje ulja je nauka. Teško da ti neko može objasniti razumljivim (da ne kažem prostim) rečima šta to ima u ulju pa da ga razlikuje od ostalih.
Ulje se sastoji od baze (mineralna, polusintetička, sintetička) i aditiva (antikorozivni, onaj za otpornost prema temperaturi, za bolju adheziju itd...).
Stvar je u tome da Castrol ima bolje aditive i da ih za istu cenu dodaje više nego ostale fabrike, dakle on premašuje tu normu koja piše na flaši.
Potpuno suprotan primer je ulje koje se prodaje po vašarima. To je ulje koje liči na motorno, ali u stvari nije. Nema aditive za otpornost prema visokim temperaturama, naftaši ga koriste za podmazivanje nekih reduktora. To ulje kad uspeš u motor može za jedan dan rada da ga potroši do minimuma bez obzira koliko je dobar motor.
Napravi test: uzmi jedan lim pa kani po jednu kap od različitih ulja (i novih i starih) pa ga uspravi i ostavi da stoji. Videćeš da nisu sva ulja ista...