Autor Tema: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B  (Pročitano 18118 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #20 poslato: Februar 26, 2013, 10:11:23 pre podne »
Evo spremam knjigu, ne brini... Biće sad malo kasnije..
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #21 poslato: Februar 26, 2013, 10:48:29 pre podne »
Pokušaću da budem što precizniji i da se svega setim, jer sam poslednji put to radio pre 12-13 godina. Znači ovako.

Deo prvi - priprema:
Ispustiš negde vodu iz motora, skineš zaštitni poklopac zupčastog kaiša. Moraš sada motor da dovedeš na nulu. Evo kako da to uradiš. Prvo nadješ oznaku na remenici bregaste (jedna mala utisnuta tačkica), ona će biti verovatno negde gore, dole, levo, desno.... Nju moraš da poklopiš sa reperom na plastici koja stoji do motora iz remenice bregaste (videćeš, kao neki krstić, izbočina). To možeš da uradiš na dva načina. Prvi način: izbaciš auto iz brzine (znači ler, ručna povučena), uzmeš ključ 19, neki malo duži, najbolje okasti i dole preko šrafa remenice radlice, okrećeš motor dok ne poklopiš tačkicu sa remenice bregaste sa onom plastikom. Ja sam uglavnom vrteo unapred, znači ključem nadole guraš. Na mahove ide teže, na mahove lakše, uglavnom to tako treba. Drugi način: Spustiš ručnu, ubaciš u 4-tu brzinu i polako guraš ceo auto, napred ili nazad svejedno je, ceo motor se polako vrti, i guraš polako dok ne poklopiš to što treba da se poklopi. Onda povučeš ručnu.
Kada si poklopio tačkicu sa plastikom, pogledaj dole na remenicu klinastog kaiša, na njoj ima jedan usek, taj usek mora da je tačno izmedju kao neke oznave V, od metala je to. Ako je tako, auto ti je bio dobro uzupčen.
Znači da rezimiramo, za sada nisi ništa skidao, niti dirao oko pumpe, samo si motor doveo na nulu.
Kraj prvog dela. Čitaj malo dok se odmorim, pa prelazim na skidanje pumpe  ;)
« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 11:00:43 pre podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #22 poslato: Februar 26, 2013, 11:18:59 pre podne »
Au brate,svaka cast...
Ko da sam vec to odradio tako se osecam  :)
VW GOLF IV

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #23 poslato: Februar 26, 2013, 11:57:30 pre podne »
Deo drugi - Skidanje pumpe

Pumpa se drži sa tri šrafa. Dva su ja mislim pristupačna, a treći je par cm zavučen, ne vidi se od plastike koja štiti  remenicu radilice od kamenčića. Oni znaju da budu jako stegnuti, i zapekli su, a i ko zna kada su skidani, pa vodi računa da nešto ne oblajzne. Treba ti, ili cevasti L ključ 10, ili mala dobra krckalica, sa malom gedorom 10 i nekim manjim nastavkom, ili malo duža gedorica 10 (ja imam takvu za skidanje grejača na mom TDI-ju ;)), uglavnom gledaj da ne bude pojedena i da krckalica bude dobra, jer su ti šrafovi zapekli.
Kada popustiš šrafove, nemoj još da ih vadiš napolje, moraš prvo da popustiš pumpu i olabaviš kaiš.
Pumpa je verovatno zapekla, pa moraš da je čukneš odozgo u telo, najbolje nekim pajserom, šrafcigerom i čekićem.
Čukaš je odozgo po telu, pod uglom, ali tako da kad popusti krene ka napred, ka tebi, jer, okretanje pumpe i smeru kazaljke na satu, tj. ka napred ka tebi popušta kaiš. Zna ona da muški zapekne, pa se spremi i da krvnički lupaš.
Kad je pumpa popustila, okreneš je što više ka napred (u smeru kazaljke na satu), kaiš se olabavi i trebalo bi da možeš da ga povučeš ka košu preko pumpe da ti ne smeta za vadjenje pumpe. Ako i dalje smeta, slobodno ga skini i sa remenice bregaste.
Ako znaš da skineš remenicu bregaste, odlično, a ako ne znaš ili misliš da ti je to problem, uradićeš ovako.
Plastika kućišta zupčastog kaiša, ona do motora, iza remenice (ista ona plastika na kojoj se nalazi ka onaj krstić-reper) je pričvršćena sa par šrafova. Ti šrafovi isto znaju da budu krvnički stegnuti pa povedi računa. Odvrneš sve koje možeš, povučeš je što bliže možeš remenice bregaste, a tamo kod pumpe je prelomiš tj. povučeš ka napred, pridržiš i izvadiš pumpu. Možda ti deluje to teško, ili da će ona pukne, ali to može tako i ništa joj neće faliti. Možda će sad majstori da me kritikuju što se nešto krivi, savija, ali ovo je sve uradi sam varijanta.... Pauza  beer
P.S. Za pomeranje pumpe napred-nazad, možeš da koristiš šrafciger koji se fiksira izmedju pumpe i bloka motora, vidi se to mesto. Znači principom poluge, pomeraš pumpu i samim tim olabavljuješ kaiš, ili ga zatežeš...
« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 12:17:15 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #24 poslato: Februar 26, 2013, 12:20:20 posle podne »
A jel mora da se skida i ta remenica,ne moze to da se izbegne?
VW GOLF IV

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #25 poslato: Februar 26, 2013, 12:22:20 posle podne »
Koja, na bregastoj? Ako na nju misliš, ona se u principu skida, da bi mogao da skineš plastiku od koje pumpa ne može da izadje. Ali, pošto je ona jako stegnuta i nisi je nikad skidao, gore sam ti objasnio kako da skineš pumpu a da ne skidaš remenicu bregaste. Ali moraš da odvrneš šrafove koji drže plastiku, najbitniji šraf tu je onaj najbliži pumpi, ako njega ne odvrneš, nema šanse da preklopiš plastiku da bi pumpa mogla da izadje. Kapiš?
« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 12:38:17 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #26 poslato: Februar 26, 2013, 12:45:35 posle podne »
Da,a jel se tako menja i zupcasti kajis?
Da li za ovo treba kanal?
VW GOLF IV

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #27 poslato: Februar 26, 2013, 12:46:28 posle podne »
Znaci najvaznije mi je da motor dovedem na nulu...???
VW GOLF IV

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #28 poslato: Februar 26, 2013, 12:54:35 posle podne »
Za zamenu kaiša moraš da skineš klinasti kaiš i remenicu klinastog kaiša. Ne treba kanal ni za pumpu, ni za kaiš, može sve odozgo. Motor dovedeš na nulu, na nuli ga razupčiš, na nuli ga uzupčiš.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #29 poslato: Februar 26, 2013, 12:59:32 posle podne »
A to je kajis koji pokrece alternator i tu remenicu da skidam?
Valjda cu se snaci...
ajmo mi nazad na pumpu,pa cemo posle ili otvoriti drugu temu za to... 
 clap clap clap
VW GOLF IV

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #30 poslato: Februar 26, 2013, 01:03:36 posle podne »
Samo jos jedno pitanje,da se ne vracas posle nazad.
Jel ja ne mogu motor da dovedem na nulu kljucem,moram ga ubaciti u 4 brzinu i jedino tako?
VW GOLF IV

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #31 poslato: Februar 26, 2013, 01:08:00 posle podne »
Kaiš koji pokreće alternator (klinasti) i njegova remenica, se ne skidaju u ovom slučaju ako menjaš pumpu i vraćaš stari kaiš. Motor možeš da dovedeš na nulu i bez da ga guraš u četvrtoj, objasnio sam ti u prvom delu. Znači ključ 19, okasti, i preko šrafa dole na radilice vrtiš. Auto obavezno u ler!!
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #32 poslato: Februar 26, 2013, 01:12:05 posle podne »
Da,to sam skontao ali me je bunilo to za 4 brzinu i sto sad to...
VW GOLF IV

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #33 poslato: Februar 26, 2013, 01:33:53 posle podne »
Jel ima dalje?

 B)    :huh: :huh:
VW GOLF IV

Van mreže markom

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 554
  • Lokacija: Temerin
  • Karma: +31/-34
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Vw scirocco mk2, golf mk1
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #34 poslato: Februar 26, 2013, 02:02:47 posle podne »
Jedino da dodje covek i da ti zameni  to ide dalje  lollol

Knalek svaka ti cas na ovakvom objasnjenju, imas zivce kao sajle , + od mene  biggrin
« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 02:08:33 posle podne od strane markom »

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #35 poslato: Februar 26, 2013, 02:05:03 posle podne »
Možeš da biraš, hoćeš li da vrtiš ključem ili da ga ubaciš u 4-tu i gurkaš, ključem je pravilnije.

Treći deo - Vraćanje pumpe, Zupčenje i Dotezanje kaiša

Prvo, pogledaš tamo gde ima pumpa da nema nekih ostataka zgusnutog antifriza ili neke rdje, pogotovo deo gde dolazi gumica pumpe. Ako ima, obavezno to očisti.
Uzmeš novu pumpu sa novom gumicom, opet malo iskriviš onu plastiku, da pumpa može da prođe i staviš pumpu. Plastiku vratiš. Malo neće možda legne pošto si je izmaltretirao, ali ne brini, šrafovi pumpe će da je vrate. Rukom pumpu pomeriš što više u smeru kazaljke na satu i prebaciš kaiš na nju. Još ga ne navlačiš na remenicu bregaste. Pogledaš dole onaj usek na remenici klinastog kaiša, ako se malo pomerio, pomeri slobodno kaiš levo desno da taj usek bude tačno na sredini onog V ureza od metala. Gore na remenici radilice ne verujem da ti se nešto promenilo, za svaki slučaj pogledaj dobro, tačkica na remenice bregaste treba da je poklopljena sa plastičnim reperom na plastici. Ako je sve to tako, u tom položaju nabacuješ kaiš na remenicu bregaste i sada možeš da ga zatežeš.
Kaiš se zateže pomeranjem pumpe u suprotnu stranu od smera kazaljke na satu, tj. nazad ka kabini.
Znači, kada si namestio pumpu, šrafove ne zateži skroz, ostavih ih prilično labave da pumpa može da lepo ide.
Pumpa možeš da pomeraš putem pomenute poluge, stavljanjem šrafcigera izmedju pumpe i bloka motora.
Znači pumpu, pomeraš nazad ka kabini i kaiš se zateže, uzmi sada palcem i kažiprstom da prekontrolišeš zategnutost kaiša. Na najdužem delu kaiša, izmedju remenice bregaste i dole radilice, palcem i kažiprstom okrenećeš (zavrćeš kaiš) tako da samo može da se okrene (zavrne) pod uglom od 90 stepeni. Ako teško ide, popusti malo pumpu pa probaj, uglavnom lagano, zavrneš, da može da se iskrivi za 90 stepeni i to je to. Stegneš šrafove pumpe.

VAŽNO!!!
Ako prilikom pomeranja pumpe, tj. zatezanja kaiša primetiš da onaj usek na remenici klinastog kaiša, se pomera (uglavnom pobegne unazad), moraš da olabaviš kaiš i da ga vratiš tačno da stoji u sredini onog V od lima nekog.
Isto tako, ako si sve namestio i zategao kaiš, zategao šrafove na pumpi, POGLEDAJ DOLE, ako je usek na remenici pobegao levo ili desno, moraš da sve otpustiš, da ga vratiš tačno u sredinu onog V.
Meni se gotovo uvek dešavalo da prilikom stezanja kaiša, taj usek pobegne levo. Evo šta ćeš da uradiš. Olabaviš pumpu, kaiš je labav, i kada je sve olabavljeno, remenicu klinastog kaiša, pomeri malo u desno, ka kljunu auta, tako da pri zatezanju kaiša, onaj usek na remenici klinastog kaiša tačno dođe u sredinu onog V limčića.
Pokušaj da oceniš koliko usek beži prilikom zatezanja, pa isto toliko pomeri remenicu klinastog udesno, da bi prilikom stezanja kaiša, usek tačno došao u sredinu onog V limčića.
Uglavnom, poenta je da je, kad zategneš kaiš preko pumpe, i stegneš šrafove na pumpi, ona tačkica na remenici bregaste, stoji tačno poklopljena sa plastičnim reperom (kao krstić izbačeni), a da usek na remenici klinastog kaiša, stoji tačno izmedju onog V limčića. Ako je to tako auto ti je dobro uzupčen.

Mislim da sam te ovako detaljnim objašnjenjem više zbunio, ima da čitaš 3 dana, a meni oči ispadoše. Al' dobro, valjda ćeš uspeti da zameniš...

« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 02:08:15 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #36 poslato: Februar 26, 2013, 02:20:44 posle podne »
Jedino da dodje covek i da ti zameni  to ide dalje  lollol

Knalek svaka ti cas na ovakvom objasnjenju, imas zivce kao sajle , + od mene  biggrin

Aj da pomognemo čoveku, znam kako je to kad nisi pri parama, hoćeš sam da uradiš, a ne znaš, a pritom se plašiš da ne sjebeš nešto. A koliko je ko puta bilo ko od nas pročitao nešto na internetu, uradio sam a da posle nikad ništa nikom nije objasnio a zna...
« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 02:22:15 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #37 poslato: Februar 26, 2013, 02:23:02 posle podne »
Brate nemam komentar...
Nadam se da cu uspeti da to odradim,mada mi nije svejedno...
Koliko je tebi trebalo vremenski da to odradis?
VW GOLF IV

Van mreže golf2

  • VW Početnik
  • Poruke: 76
  • Age: 41
  • Lokacija: Ruma
  • Karma: +3/-3
  • Pol: Muškarac
  • GOLF IV
  • Auto: Golf 4
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #38 poslato: Februar 26, 2013, 02:23:54 posle podne »
Jel postoji ovde nesto i negde da te pohvalim svim ljudima???
VW GOLF IV

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 883
  • Age: 56
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +57/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: ZAMENA VODENE PUMPE golf 2 motor 1.3B
« Odgovor #39 poslato: Februar 26, 2013, 03:32:14 posle podne »
Ne znam koliko mi je vremenski trebalo, ja sam to toliko puta radio da i sad posle 12-13, kao da sam juče radio... Evo ti završni deo, neke cake!

Opšte je poznato da je to rešenje (zupčasti preko vodene pumpe) problem na Golfovima. Zato treba voditi računa o sledećem.
Kada si sve to namontirao, prekontrolisao, možeš da upališ auto. Ne moraš da vraćaš poklopac zupčastog, samo pazi da žabice koje drže poklopac ne zakačinju remenice bregaste.
Znači upališ auto da vidiš kako kaiš gazi, da li šeta, kako sve radi. Ako je sve u redu, ugasiš auto izbaciš ga u ler i ponovo ključem 19, provrtiš motor na nulu, da vidiš da li je i dalje uzupčen kako treba, da nije nešto pobeglo.
Zatim, veoma bitna stvar, nemoj da pretežeš kaiš! Kako se zagreva auto, materijali še šire, i neki majstori ga pretegnu kad je hladan, a kako se auto zagreva počinje da škripi lager na pumpi, a kad je skroz zagrejan to toliko škripi da to nije normalno. Ne samo što škripi, nego kaiš užurbano troši zupce na pumpi, pa možda da dođe vremenom, znaš do čega... Da prezupči..
Ima veze i kakva je pumpa, tj. zupci na pumpi. Najbolje su pumpe koje imaju liven taj deo. Ovi što remontuju pumpe, zupce prave od aluminijuma, čak i takva pumpa može da traje ali da se kaiš ne zategne previše.
Znači pri nameštanju, dok je auto hladan, zategneš ga normalno, da lagano bez nekog velikog napora, možeš da palcem i kažiprstom okreneš kaiš za 90 stepeni, na onom najdužem delu kaiša.
Kada se auto zagreje (mislim na to kad ga provozaš 30-40 km) skini poklopac zupčastog, pa proveri zategnutost, videćeš koliko se to zateglo. Određeni šumovi su dozvoljeni, kao recimo neko malo struganje, to je dok kaiš ne legne, ali nikako ne sme da škripi kao ludo.
Čak i ako imaš osećaj da to mnogo grebe, možeš malo i da otpustiš, ali je tu mnogo bitno da ujutru kad je hladan, ne čuješ kaiš da landara, ako lanadara duže vreme, na poklopcu kaiša će se videti brazde kako je udarao i to ne valja, znači mnogo je labav. Sve dok nema brazdi i nečuješ ga ujutru da lupa u plastiku, to je odlično.
Kada budeš našao pravu meru, ako nekad prilikom kontrole ti neko kaže da je mnogo labav, nemoj da ga dotežeš, ne doteže se kaiš.
Ako prilikom neke kontrole, vidiš da su zupci na pumpi počeli da se jedu, nisu više ravne ivice, ta pumpa je za menjanje, može da napravi sranje.
Znači, lagano bez nekog velikog napora, da možeš da palcem i kažiprstom okreneš kaiš za 90 stepeni, na onom najdužem delu kaiša i mislim da nećeš imati problema. Dobro, ti sada vraćaš stari kaiš, ali da znaš kad budeš menjao nekad, stavljao novi.
Eto toliko.... Javi šta si uradio, ako nešto nije jasno, pitaj. Ali kucam samo kratke poruke clap Umesto pića, dođeš mi naočare i kapi za oči... haha lollol
« Poslednja izmena: Februar 26, 2013, 03:51:28 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.