Ne znam koliko mi je vremenski trebalo, ja sam to toliko puta radio da i sad posle 12-13, kao da sam juče radio... Evo ti završni deo, neke cake!
Opšte je poznato da je to rešenje (zupčasti preko vodene pumpe) problem na Golfovima. Zato treba voditi računa o sledećem.
Kada si sve to namontirao, prekontrolisao, možeš da upališ auto. Ne moraš da vraćaš poklopac zupčastog, samo pazi da žabice koje drže poklopac ne zakačinju remenice bregaste.
Znači upališ auto da vidiš kako kaiš gazi, da li šeta, kako sve radi. Ako je sve u redu, ugasiš auto izbaciš ga u ler i ponovo ključem 19, provrtiš motor na nulu, da vidiš da li je i dalje uzupčen kako treba, da nije nešto pobeglo.
Zatim, veoma bitna stvar, nemoj da pretežeš kaiš! Kako se zagreva auto, materijali še šire, i neki majstori ga pretegnu kad je hladan, a kako se auto zagreva počinje da škripi lager na pumpi, a kad je skroz zagrejan to toliko škripi da to nije normalno. Ne samo što škripi, nego kaiš užurbano troši zupce na pumpi, pa možda da dođe vremenom, znaš do čega... Da prezupči..
Ima veze i kakva je pumpa, tj. zupci na pumpi. Najbolje su pumpe koje imaju liven taj deo. Ovi što remontuju pumpe, zupce prave od aluminijuma, čak i takva pumpa može da traje ali da se kaiš ne zategne previše.
Znači pri nameštanju, dok je auto hladan, zategneš ga normalno, da lagano bez nekog velikog napora, možeš da palcem i kažiprstom okreneš kaiš za 90 stepeni, na onom najdužem delu kaiša.
Kada se auto zagreje (mislim na to kad ga provozaš 30-40 km) skini poklopac zupčastog, pa proveri zategnutost, videćeš koliko se to zateglo. Određeni šumovi su dozvoljeni, kao recimo neko malo struganje, to je dok kaiš ne legne, ali nikako ne sme da škripi kao ludo.
Čak i ako imaš osećaj da to mnogo grebe, možeš malo i da otpustiš, ali je tu mnogo bitno da ujutru kad je hladan, ne čuješ kaiš da landara, ako lanadara duže vreme, na poklopcu kaiša će se videti brazde kako je udarao i to ne valja, znači mnogo je labav. Sve dok nema brazdi i nečuješ ga ujutru da lupa u plastiku, to je odlično.
Kada budeš našao pravu meru, ako nekad prilikom kontrole ti neko kaže da je mnogo labav, nemoj da ga dotežeš, ne doteže se kaiš.
Ako prilikom neke kontrole, vidiš da su zupci na pumpi počeli da se jedu, nisu više ravne ivice, ta pumpa je za menjanje, može da napravi sranje.
Znači, lagano bez nekog velikog napora, da možeš da palcem i kažiprstom okreneš kaiš za 90 stepeni, na onom najdužem delu kaiša i mislim da nećeš imati problema. Dobro, ti sada vraćaš stari kaiš, ali da znaš kad budeš menjao nekad, stavljao novi.
Eto toliko.... Javi šta si uradio, ako nešto nije jasno, pitaj. Ali kucam samo kratke poruke

Umesto pića, dođeš mi naočare i kapi za oči... haha
