Autor Tema: Kako upaliti na kablove?  (Pročitano 8985 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DYNABLASTER

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 424
  • Age: 48
  • Lokacija: Footog
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #20 poslato: Decembar 18, 2012, 09:24:50 posle podne »
to je onda neki top akumulator, ja sam rekao za normalne pojave :D

uostalom, to je sve za mekusce, dok sam iso u teretanu mogo sam sam da naguram dzipca i uskocim i upalim, a kad sam se prepustio alkoholu nisam mogo ni sa drugarom alkosom da ga zaukam hahahaha pa smo, ju blama, trazili pomoc od prolaznika lollol
« Poslednja izmena: Decembar 18, 2012, 09:27:01 posle podne od strane DYNABLASTER »

Van mreže Djole DMC

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3372
  • Age: 40
  • Lokacija: Kragujevac-Kraljevo
  • Karma: +143/-67
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #21 poslato: Decembar 18, 2012, 09:26:19 posle podne »
To je monbat od 75Ah. I dovoljno debeli kablovi.

Van mreže DYNABLASTER

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 424
  • Age: 48
  • Lokacija: Footog
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #22 poslato: Decembar 18, 2012, 09:27:42 posle podne »
jes kablovi i spoj su jako bitni

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #23 poslato: Decembar 19, 2012, 09:49:31 pre podne »
ako po nadri-uputstvima prazan akumulator spojis sa normalnim akumulatorom bez rada alternatora, prazan akumulator ima da isisa taj normalan i da nulifikuje efekat
Kada priključiš zdrav akumulator na ispražnjeni otpočinje proces punjenja pri čemu struja svakako ne prelazi par ampera i svake sekunde opada kako raste ems ispražnjenog. Za desetak sekundi koliko je potrebno da uđeš u kabinu i zaverglaš nema šanse da dođe do bilo kakvog "isisavanja". Za to bi bilo potrebno da stoje vezani nekoliko sati.

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 48
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #24 poslato: Decembar 19, 2012, 10:04:07 pre podne »
Sve je to dobro dok ne dodje pojava da ja sa 45 ili 55 Ah palim Dizela od minimum 75Ah i onda se meni vec desavalo da on zavergla pa posle moj guramo jer se ja isto tako pravio pametan da ga drzim ugasenog dok on pali da ne zeznem svoj auto. Treba uzeti u obzir da u teoriji o struji je sve to tacno ali ono ALI je veciti problem. Nije moj akumulator nov niti je idealan kada je -10 napolju a u vecini slucajeva ne palim auto komsiji jer se meni i njemu bleji napolju nego zato sto treba obojica da stignemo negde. Opet da na pomenem sve ovo opet u 70% slucajeva zahteva dobar kontakt i dobre kablove. Upalio sam samo ove godine 4 auta na kablove i sva 4 dizela i ja posle 10 dana isao po novi akumulator jer ja prva dva palio bez rada motora pa su oni meni pokrivili celije.   lollol  beer beer

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #25 poslato: Decembar 19, 2012, 10:24:02 pre podne »
Ideja da malim autom i akumulatorom pališ "mrcinu" je pogrešna i opasna u startu, kao što si i sam iskusio. Tu je jedino pitanje da li će ti stradati akumulator, alternator, da li posle nećeš moći da upališ svoj auto ili ćeš imati sreće da prođeš bez posledica.

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 48
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #26 poslato: Decembar 19, 2012, 10:27:28 pre podne »
Alternator moze da trpi, negova realna iskoristenost je svega 30% tako da ostatak dozvoljava paljenje na kablove bez posledica a izmedju ostalog zato je dobro vezivati masu na motoru a ne na akumulatoru da bi se izbegla ostecenja.

Van mreže Djole DMC

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3372
  • Age: 40
  • Lokacija: Kragujevac-Kraljevo
  • Karma: +143/-67
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #27 poslato: Decembar 19, 2012, 11:04:04 pre podne »
Diodna ploca za lupo je oko 40e sa zamenom  bleh
Alternator kod dizela u ovim hladnim uslovima kada se ulje stegne povlaci i preko 100-120A, ako je anlaser u losijem stanju ide i dosta vise, a alternatori na vecini putnickih automobila su od oko 90-120A.

Otpor izmedju minus kleme i mase motora je toliko mali da je zanemarljiv, moze se prespajati bilo gde. Aj'' sledeci put kad budes prespajao probaj da stavis i na jedno i na drugo mesto pa vidi ima li razlike  mahac

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #28 poslato: Decembar 19, 2012, 12:24:00 posle podne »
Meni je čovek u servisu za BlackHorse (Prvomajska) sondom merio struju iz akumulatora za vreme verglanja i pitao me zašto vuče skoro 300 ampera. Tada sam stvarno imao problem sa starterom i posle servisiranja stvari su se sredile ali kada pomažeš drugom da upali ne znaš u kakvom stanju mu je instalacija i koliko će njegov anlaser da povuče.

Van mreže dule73

  • VW Driver
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1968
  • Age: 52
  • Lokacija: Nikšić-Crna Gora
  • Karma: +55/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #29 poslato: Decembar 19, 2012, 12:59:48 posle podne »
Sve u svemu najsigurnije je za davaoca da kupi zlu netrebalo

« Poslednja izmena: Decembar 19, 2012, 01:02:29 posle podne od strane dule73 »

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #30 poslato: Decembar 19, 2012, 01:05:25 posle podne »
Uzgred, tada sam bio spreman da bacim akumulator i kupim nov ali kada sam sredio starter i osvežio akumulator evo i posle dve godine radi bez problema. Zbog tako velikog cimanja pri paljenju i relativno kratkih vožnji pri kojima nije stizao da se sasvim dopuni došao sam u situaciju da jedva pali i sve je ukazivalo na problem sa akumulatorom. Znači, pored ispravnosti alternatora odnosno napona punjenja mora se proveriti i starter pre nego što se neki akumulator otpiše.

Van mreže dule73

  • VW Driver
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1968
  • Age: 52
  • Lokacija: Nikšić-Crna Gora
  • Karma: +55/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #31 poslato: Decembar 19, 2012, 01:09:24 posle podne »
Ma mi po gradu vozimo kratke relacije a stalno je upaljen CD, svijetla,grijač ako magli grijač sjedišta, klima.....pa nemoze da izdrži da je agregat dizelaš od 3 kw i još te neko uhvati da prespaja

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 48
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #32 poslato: Decembar 19, 2012, 01:14:06 posle podne »
Diodna ploca za lupo je oko 40e sa zamenom  bleh

nemoj me plasiti, to je sitnica koliko kostaju manje bitne stvari za njega  lollol
moj akumulator ima 480A i to je dovoljno i za dizela da zavergla. E a kad je moj slab akumulator diode su u problemu  lollol lollol

Dule u pravu si zato ga treba odneti povremeno na punjenje. Ja moj pre i posle zime na punjac i svak traje najmanje 5 godina.

Van mreže dule73

  • VW Driver
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1968
  • Age: 52
  • Lokacija: Nikšić-Crna Gora
  • Karma: +55/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #33 poslato: Decembar 19, 2012, 01:18:48 posle podne »
Znaš kako kažu "Ni majka ne gleda dijete dok ne zaplače" pa ni mi dok ne zaverglaš a on iz 2-3 puta upali pa onda trk koliko ima kisjeline daj da ga dopunim daj da ga uveče "povijem" ko da je malo dijete ali jebi ga sve to ide u rok službe.

Van mreže Djole DMC

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3372
  • Age: 40
  • Lokacija: Kragujevac-Kraljevo
  • Karma: +143/-67
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #34 poslato: Decembar 19, 2012, 01:19:32 posle podne »
Sve u svemu najsigurnije je za davaoca da kupi zlu netrebalo

http://www.symbolin.com/www/pics/items/portal/big/561.jpg

Ovo sranje moze da pomogne pri paljenju samo ako je akumulator na ivici snage, ako je skroz prazan nema sanse da upali jer u ovom starteru je aku od oko 20Ah a to je po ovoj hladnoci premalo za bilo koji auto.

E a kad je moj slab akumulator diode su u problemu  lollol lollol

Ne razumes o cemu pricam, kad je tvoj aku slab onda ne moze da upali a alternator nastupa tek kad se upali auto.
« Poslednja izmena: Decembar 19, 2012, 01:25:19 posle podne od strane Djole DMC »

Van mreže Nikola GTi

  • Nikola Mihajlovic
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1933
  • Age: 36
  • Lokacija: Jagodina
  • Karma: +34/-49
  • Pol: Muškarac
  • Golf u srcu GTi u krvi :)
  • Auto: Golfovi i a3
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #35 poslato: Decembar 19, 2012, 01:30:21 posle podne »
ja sam imao 4-5 komada ovih startera, ni jedan nije izdrzao vise od godinu dana, posle sam nabavio yuasa akumulator i ubacio u jedan od ovih startera i sa njim palim automobile sa skoro mrtvim akumulatorima, naravno ne moze dugo bas da se vergla sa njim, ali je odlican da pali ako je slab akumulator, cak sam palio pasata b3 2.0 sa njim bez akumulatora

Van mreže dule73

  • VW Driver
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1968
  • Age: 52
  • Lokacija: Nikšić-Crna Gora
  • Karma: +55/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #36 poslato: Decembar 19, 2012, 01:40:04 posle podne »
malo googlo

Kontrola akumulatora

Kontrola akumulatora pred zimsku sezonu. Osnovno je proveriti nivo elektrolita. On treba da bude 10 - 15 mm iznad ćelija, ako nije, dolijte destilovane vode u svaki otvor posebno, koliko je potrebno. Prekontrolišite i u kakvom su stanju kleme. Ako se eventualno nahvatala oksidacija doći će do gubitka kontakta. Uklonite je finijim brusnim papirom, zaštitite antikorozivnim sprejom i bićete mirni do kraja zime. Treba imati u vidu i to da akumulator već na - 10 stepeni, gubi 40% kapaciteta. Kad se tome doda zgusnuto ulje u motoru koje otežava njegovo pokretanje, postaje jasno da će većina akumulatora koji su preko leta nekako i radili, otkazati već na prvom mrazu. Ako kola pred nastupajuću zimu nisu redovno vožena savetuje se dopunjavanje akumulatora. Pre početka punjenja otvorite poklopce svih ćelija na akumulatoru kako bi isparenja mogla nesmetano da izlaze i iznesite akumulator u prostoriju u kojoj se ne boravi. Punjenje ne treba da traje duže od 24 časa.

Sačuvajte akumulator zimi

Ako u akumulatoru pregori samo jedna ćelija, to znači da on, umesto 12, ima napon od 10 volti, što je sasvim dovoljno da se pokrene motor sve dok temperatura ne padne oko nule. Ako je elektrolit u ćelijama dotrajao, ne pomaže ni dolivanje destilovane vode, a pogotovo je zabranjeno sipanje kiseline. Zato, kad instrument pokaže da je baterija " mrtva " jedini " lek " je kupovina nove. Onima koji preko zime ne voze preporučuje se da otkače kleme sa akumulatora. Očistite prljavštinu sa njih i olovnih stubica, kako bi sačuvali bateriju od sigurnog pražnjenja. Ko nema garažu, bolje je da izvadi akumulator iz kola i tokom zime čuva ga u toploj i suvoj prostorji.

edit http://opusteno.rs/automobilizam-f48/popravka-alternatora-t11380.html
« Poslednja izmena: Decembar 19, 2012, 01:41:40 posle podne od strane dule73 »

Van mreže GomY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 781
  • Lokacija: Pljevlja - Beograd
  • Karma: +52/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bus Plus
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #37 poslato: Decembar 19, 2012, 02:15:01 posle podne »
Nisam procitao sve postove, al mogu napisati svoje misljenje i neko svoje malo iskustvo.

Ovim cu i demantovati sve price kao "nemoj sa novim autom da prespajas, pojebaces kompjuter, sjebaces ovo sjebaces ono".
A i tu tvrdnju da treba auto da bude igasen.

To da auto mora biti staro, i da ce se nesto sjebat sa novom, nema blage veze, po meni.
Imam fiat uno, koji je stajao blizu 2 mjeseca da nije upaljen i naravno crko akumulator.
Ja uzeo mog golfa, ostavio upaljenog, spojio + na +, - na - i uvjek malo zadrzim tako, ne palim odma fiata, nego sacekam minut sa malim gasom da "napuni" malo i onaj drugi aku. Da je malo bio ospraznjen, upalio bi se odma, al tada nije mogo ni prespajanjem.
E ja onda uzmem calovu skodu 2004. god, i ona mnogo jaca i jaci i aku i alternator, isto ponovim sa upaljenom skodom koja je relativno novije auto, i upalim odma fiata, a skodi naravno nista ne bude.

Prije neki dan sam komsiji prespajao golf mk4 al na kraju nije upalio jer je crkao bio alnaser, ili sta vec, kasnije mi je rekao, nebitno. Bitno je da pasatu nista nije zafalilo, bio upaljen, cak sam i svjetla zaboravio da ugasim, a na njegovo auto kad sam prespojio, zavarnicilo je malo, kao i svima kad stavis klijesta na klemu, i pasat cak nije ni ono malo utihnuo ni kad sam stavio ni kad je pokusao da upali.

Eto jedno moje iskustvo od mnogih sa problemima sa akumilatorima mahac

Van mreže dule73

  • VW Driver
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1968
  • Age: 52
  • Lokacija: Nikšić-Crna Gora
  • Karma: +55/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #38 poslato: Decembar 19, 2012, 02:21:41 posle podne »
GomY nemora to odmah i na svako paljenje ali postoji mogućnos za crkavanje i ja sam sa svojim pasatom makar  pet puta prespajao i svijetla i CD je bio upaljen daj gasa i pali druga kola.

Van mreže GomY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 781
  • Lokacija: Pljevlja - Beograd
  • Karma: +52/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bus Plus
Odg: Kako upaliti na kablove?
« Odgovor #39 poslato: Decembar 19, 2012, 03:08:59 posle podne »
pa dobro, nikome neces prespajati cesto (osim sebi) biggrin desi se nekome da prespojis jednom godisnje a to je nista biggrin inace pozdrav za zemljaka mahac