http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.233.html:411037-Saveti-majstoraObazrivo-s-kablovimaNapon
KOD ”pozajmljivanja” struje od ”druga na putu” operacija ne zahteva preteranu mudrost, ali samo ako su u pitanju vozila starijih godišta.
- Jasno je da oba akumulatora, i onaj koji pozajmljuje struju i onaj koji se puni, moraju biti istog nominalnog napona, dakle 12 volti. Bitno je da kablovi budu neoštećeni i čisti, odmašćeni - kaže Marko Teić iz AK ”Voždovac”.
- Pri tome, [/color]]
motor vozila koje daje struju mora biti ugašen[/url], iako se pre savetovalo da motor radi. Izbacite svakako menjač iz brzine, povucite ručnu kočnicu i tek onda pristupite povezivanju kablova. Veoma je važno i da se vozila slučajno ne dodiruju - kaže majstor Teić.
Jasno je da svi potrošači (klima-uređaj, radio, svetla, grejači stakala...) moraju biti isključeni.
- Obratite pažnju i na redosled poteza. Prvo se stavlja crveni električni kabl na ”plus” ispražnjenog akumulatora, a zatim i na ”plus” akumulatora ”dobrog komšije”. Zatim se crni kabl (nekad je i plavi) povezuje s ”minus” klemom akumulatora koji daje struju, a potom se drugi kraj (crni kabl) pričvrsti za ”masu” vozila, nikako za ”minus” praznog akumulatora - objašnjava Marko Teić, mehaničar u AK ”Voždovac”.
E sad prvi put čujem za plavi označeni dio zna li neko zašto je to tako?