Autor Tema: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)  (Pročitano 16785 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže chevu1990

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6k2 1.9TDi, mk3 1.9TD
Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« poslato: Jun 27, 2012, 08:23:59 posle podne »
Pozz drugari, mene kad krene, ono krene ... do pre 5,6 dana nisam imao problema, auto je palio kao mina na pola kljuca bilo kada, nebitno od vremenskih prilika(tako je palio celu zimu,prolece i do sad).
Znaci od pre 5,6 dana prvo(hladno paljenje) upali tek iz 2-ge, 3-ce. Znaci vergla normalnom brzinom kao i uvek, krene da hvata i ugasi se ... tek iz druge,3-ce krene da radi normalno, i kad odradi malo svako sledece paljenje je u redu.
Juce sam bio po mehanicarima da se raspitam sta bi moglo da bude - odgovori su bili razliciti. Ono 5 majstora 4 misljenja, pa da ih izlistam:
1. Na slepo je receno da se provere grejaci, posto su jako pristupacni skinuli smo sva 4 vezali na akumulator i rade perfektno sva 4 greju tj usijaju se istim intenzitetom kao novi - ova konstatacija je otpala u smislu ne funkcionisanja grejaca.

2. Rekli su da je moguce da relej(ili kako se vec zove deo) koji uopste pali grejace moze da se desi da je zakazao te da uopste ne pali grejace, medjutim ovo nismo uspeli da proverimo jer na 3 mesta nije radila dijagnostika(lav auto, auto servis Vidik, neki lik u Resniku koji je preporucen).Bice prikacen na dijagnostiku ovih dana.

3.Receno mi je da postoji mogucnost da je neka povratna dizna(tako su rekli da se zove, ne razumem se mnogo)bosch pumpe zakazala, pa da pumpa ne drzi pritisak goriva u cevcicama te se ono kada se ugasi motor vraca u rezervoar, te kada je hladno paljenje auto ne pali dok ne upumpa gorivo u crevca i isto dodje do same pumpe. Ovo mi se cini da je vrlo moguce jer danas kada sam ga prvi put upalio(naravno uz poteskoce) iskljucio sam ga posle 10ak sekundi i ona cevcica sto dovodi gorivo iz filtera u bosch pumpu je imala mehurcice koji su se vracali u smeru ka filteru tj. rezervoaru. E sad zvao sam na par mesta i rekli su mi da za pocetak stavim tzv. nepovratni ventil na cevcicu za dovod goriva.
Jel to neko od vas radio?
Da li je normalno da dok radi motor postoje sitni mehurici u tom providnom crevcu od filtera do bosch pumpe?(jer sam pratio i dok radi, i postoje konstantno sitni mehurcici kako pristize gorivo, pristizu i oni)


Da li da menjam crevca od filtera do bosch pumpe, jel moze da bude do njih da negde imaju neku rupicu ili sta vec pa da uvlace vazduh??
Bosch pumpa bi trebalo da nije slaba jer je radjena kod Zeravice(prethodni vlasnik je popravljao tamo=komplet remont)


Saveti? Iskustva? Od ponedeljka to sredjujem pa me zanima sta i kako :)

(P.S. nisam dugo bio aktivan na forumu, u pitanju je ibiza 6k2 2001, 1.9tdi, ....golf 3 je preuzeo cale i ziv je i zdrav :))

Van mreže vw-tdi

  • VW Početnik
  • Poruke: 195
  • Lokacija: Kosovo
  • Karma: +7/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, golf 3
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #1 poslato: Jun 27, 2012, 09:39:43 posle podne »
grijaci nisu 100% . oni sad se i ne pale . tako da nisu ni grijaci ni relej.
proveri ovako : stavi auto na nizbrdici tako da motor bude nizbrdo rj rezervoar uzbrdo. i probaj tako . pa javi

Van mreže chevu1990

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6k2 1.9TDi, mk3 1.9TD
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #2 poslato: Jun 28, 2012, 12:54:09 posle podne »
opet je malo verglao samo krace ... i lakse je upalio na nizbrdici ... to znaci sta?

Van mreže nikolaxxx

  • VW Početnik
  • Poruke: 48
  • Age: 42
  • Lokacija: Lazarevac
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5 T(DI)
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #3 poslato: Jun 28, 2012, 02:25:18 posle podne »
ja sam imao isti problem i iste simptome, bilo je u pitanju dihtung na tandem pumpi. pustao naftu i motor nije imao dovoljno pritiska da se upali.

Van mreže Sajovan

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 840
  • Age: 38
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +12/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #4 poslato: Jun 28, 2012, 02:46:07 posle podne »
Mislim da on na ibizi nema tandem pumpu,provjeri crijeva koja ulaze i izlaze iz bosch pumpe...
Da li ti zadimi kad upali?!
TDI Power

Van mreže vw-tdi

  • VW Početnik
  • Poruke: 195
  • Lokacija: Kosovo
  • Karma: +7/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, golf 3
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #5 poslato: Jun 28, 2012, 04:49:00 posle podne »
pa to znaci to da vrace naftu u rezervoar stavi nepovratni ventil

Van mreže chevu1990

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6k2 1.9TDi, mk3 1.9TD
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #6 poslato: Jun 28, 2012, 09:49:31 posle podne »
I ja mislim da vraca naftu, u pravu ste nema tandem pumpu ... ne ne dimi uopste ... stavljam ventil u ponedeljak nemam vremena ranije.... samo mi nije jasno iz kog razloga vraca gorivo ,,, nije mi se to desavalo ranije, tek od pre 7 dana ....

Van mreže vw-tdi

  • VW Početnik
  • Poruke: 195
  • Lokacija: Kosovo
  • Karma: +7/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, golf 3
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #7 poslato: Jun 29, 2012, 12:03:33 pre podne »
jbg nisam majstor neznam zbog cega. nesto se ocito pokvarilo  wacko . neki su tako resavali problem sto su stavljali ventil. e sad neznam dal je problem resen za stalno ili je privremeno

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #8 poslato: Jun 29, 2012, 12:06:58 pre podne »
pa to znaci to da vrace naftu u rezervoar stavi nepovratni ventil

taj auto ne moze vracati naftu u rezervar.

mozda treba probati da ga objesi za luster ili dimnjak na kuci zadnjim krajem prema gore?

Van mreže chevu1990

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6k2 1.9TDi, mk3 1.9TD
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #9 poslato: Jun 29, 2012, 12:43:01 pre podne »
Gedora ne razumem komentar pojasni, ne moze vracati naftu? isti je motor kao od g4 a kod takvih se desavalo da se vraca nafta iz cevcica?

Van mreže vw-tdi

  • VW Početnik
  • Poruke: 195
  • Lokacija: Kosovo
  • Karma: +7/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, golf 3
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #10 poslato: Jun 29, 2012, 04:17:35 posle podne »
pa to znaci to da vrace naftu u rezervoar stavi nepovratni ventil

taj auto ne moze vracati naftu u rezervar.

mozda treba probati da ga objesi za luster ili dimnjak na kuci zadnjim krajem prema gore?
pojasni sad zasto nemoze . a ideja za vesanje o luster ili dimnjak je losa ima i boljih nacina  blabla mahac

Van mreže lubarda

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1168
  • Age: 44
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf Mk2 1.6d ; Volvo V90 3.0
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #11 poslato: Jun 29, 2012, 07:01:42 posle podne »
Da je obican, znao bi, ali te sa kompjuterima ne volem.ako gedora kaze da ne moze da vraca, verujem mu.da negde vuce vazduh, na istom mestu bi curkala nafta, osim ako je u rezervoaru negde.taj jednosmerni ventil ne bih stavljao, osim iza samog plovka, jer opet taj deo sistema iza ventila ostane prazan i pumpa se muci dok ga ne napuni, a i stvara se vazdusni cep tada.to ne bih radio.ako je uopste vracanje u pitanju.grejace zaboravi, kao i majstore koji su to prvo gledali,ako si im lepo objasnio kao ovde nama.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #12 poslato: Jun 29, 2012, 07:09:29 posle podne »
"pojasni sad zasto nemoze . a ideja za vesanje o luster ili dimnjak je losa ima i boljih nacina  blabla mahac"

pumpa izgubi pritisak i dizna nema sta da ubaci u cilindar.
 to vracanje nafte prema rezervaru je karakteristicno za mk1 i mk2 1,6d
otvori pumpu i vidices na kom principu radi.
  bice ti jasno.

Van mreže chevu1990

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6k2 1.9TDi, mk3 1.9TD
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #13 poslato: Jun 29, 2012, 08:36:24 posle podne »
Ok posto se ja ne razumem u to , a vidim da se ti razumes ... kako to da resim? ventil?

Van mreže vw-tdi

  • VW Početnik
  • Poruke: 195
  • Lokacija: Kosovo
  • Karma: +7/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat b5, golf 3
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #14 poslato: Jun 29, 2012, 09:35:26 posle podne »
"pojasni sad zasto nemoze . a ideja za vesanje o luster ili dimnjak je losa ima i boljih nacina  blabla mahac"

pumpa izgubi pritisak i dizna nema sta da ubaci u cilindar.
 to vracanje nafte prema rezervaru je karakteristicno za mk1 i mk2 1,6d
otvori pumpu i vidices na kom principu radi.
  bice ti jasno.
a pumpa se nemoze pokvarit tj.  taj ventil u pumpi sto drzi da se prtisak ne vrati u rezervar?? a zasto pumpa izgubi pritisak ?
« Poslednja izmena: Jun 29, 2012, 09:38:01 posle podne od strane vw-tdi »

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #15 poslato: Jun 29, 2012, 09:57:47 posle podne »
Citat: vw-tdi l
[/quote
a pumpa se nemoze pokvarit tj.  taj ventil u pumpi sto drzi da se prtisak ne vrati u rezervar?? a zasto pumpa izgubi pritisak ?

procitaj gore sta sam napisao. na koji ventil u pumpi mislis? imas li neku sliku tog ventila?

a to zasto pumpa izgubi pritisak mi se neda pisati 2 stranice a4 formata i da ti opet ne bude jasno.

ako te put nanese kroz bg ti se javi pa cu ti objasniti usmeno.

Van mreže chevu1990

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6k2 1.9TDi, mk3 1.9TD
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #16 poslato: Jun 29, 2012, 11:01:11 posle podne »
@gedora
druze da si me pitao koji kuler ili deo hardvera racunara sve bih ti objasnio ... za ovo sam duduk, ne razumem se u auto bas najbolje ... znam da promenim filtere, ulje, eventualno da se zezam oko elektrike malo ... ostalo ne pipam pogotovo ne bosch pumpu ... majstori su mi rekli da je oslabilo nesto na pumpi te da ne drzi pritisak u cevcicama i gorivo se vraca ... uglavnom stavljam ja taj nepovratni ventil u ponedeljak pa ako bude bolje javljam. E da i iz bg-a sam ... samo malo dalje od zemuna ... cca 20km.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #17 poslato: Jun 29, 2012, 11:04:27 posle podne »
stavi drugu pumpu i rijesio si problem.
 pumpa se kupuje iskljucivo nova.
a sto se tice predavanja o principu rada tandem pumpe nisam ni mislio na tebe nego na vw tdi kosovo. naravno bez ikakve lose namere.

Van mreže lubarda

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1168
  • Age: 44
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf Mk2 1.6d ; Volvo V90 3.0
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #18 poslato: Jun 29, 2012, 11:08:50 posle podne »
Ispravan filter isto drzi da se ne vraca gorivo, zato ako je pumpa, mora da je i filter los, a em sto tesko da su obe stvari, em sto majstor rece da ta pumpa ne moze da vraca, zato mislim da tim ventilom nista neces postici, a na tvom mestu bi isao na dijagnostiku.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Problemi pri prvom paljenju - 1.9Tdi(81kw)
« Odgovor #19 poslato: Jun 29, 2012, 11:10:54 posle podne »
tacno. stavi ti prvo novi filter goriva pa vidi sta se desava.