Sad sam ljut na samog sebe, ali malo kasno, kako je pala temperatura ja naravno imam problema sa paljenjem. Jedno jutro sam ga bas izmucio, verglao je pa 15 minuta sigurno, temperatura je bila u debelom minusu a meni nafta smrzla, normalno da nije mogao da upali. Samo sam mucio anlaser bez veze, to je bilo pre nove godine. Od tada mi se cinilo da ima neko metalni zvuk verglanja. Poceo je sve teze i teze da okrece, da varira brzina verglanja. Skidao sam anlaser, rasturao, cetkice su kao nove, nije do njih. Nadjem na netu info da to moze biti zbog biksni. Kupim nove biksne i ponovo skinem anlaser, da zamenim zadnju biksnu, cvrc, nisu iste, tj dali mi u prodavnici za golfa dvojku. Sta cu, stavim malo tovatne masti i na zadnju biksnu i na osovinu sto ulazi u prednju biksnu. Na zalost nije mi palo na pamet da se zavucem ispod auta da bacim pogled u menjac i prednju biksnu! Od tada verovatno zbog masti poceo zivlje da vrti i da pali lakse. Ujedno se izgubio onaj metalni zvuk prilikom okretanja. Zvao sam majstore sto znam i niko nije hteo/mogao da mi zameni biksnu u menjacu, jedan nema kanal, drugi ne radi to, treci nema vremena... ma poludeo sam.
Kratko je trajalo to bolje verglanje, ponovo poceo da zateze i u petak posle posla da upalim auto on se muci, jedva okrece pa kao da uhvati zalet, pa ponovo jedva okrece i od jednom samo pocne da krci ali ne okrece, ne uzubljuje i pogasi mi sve lampice u kolima. Prvo mi na pamet padne bendiks, ostavim auto, dodje drugar i upalimo ga na slep samo da ga odvezem kuci. Uspem da nadjem jednog majstora koji mi se pre nije javljao na telefon i u subotu ga isto tako upalim na slep i odvezem kod majstora. Ceh 5000 din :mad: :mad: :mad:
Biksna u menjacu je bila dezintegrisana, sa jedne strane cak nije ni postojala koliko je potrosena! Osteceno zvono menjaca, kaze majstor ako nova biksna ne bude stajala u centru moram da menjam i zvono! Na moju srecu nije bilo tako, ali zato na anlaseru rotor probio na masu! Polovan rotor nigde nema, cena novog 3500 dinara, sreca pa ga je bilo na stanju u prodavnici. Zbog toga se tresao i krcao a ne zbog bendiksa. Spakujemo nov rotor, nove biksne, sve tri i ljudi ja ne mogu da prepoznam auto! Kada je mlak motor, pali bez grejanja, kao benzinac! Konacno zavrti motor kako treba!
Za majstora nemam reci, decko je otprilike mojih godina, zna znanje, autoelektrika im je porodicni posao, stvarno se iscimao da mi nadje rotor, zvao sve moguce kolege i niko nije imao i na kraju pronadje nov na stanju u prodavnici koja nije bas blizu, seo je u svoj auto, otisao i kupio. Neki majstori se ne bi toliko cimali za nekoga koga prvi put vide. I za placanje je bio skroz korektan, dao sam mu pare iz dva dela.

Jutros napadao sneg, ocistim auto, pustim da se greje jednom, ugasi se lampica, okrenem kljuc i bukvalno nisam cuo kad je zaverglao, na prvi okret je upalio! Ja presrecan ali umesto 800 dinara me kostalo skoro 5000 tako da ako vas muci anlaser, ako teze vergla idite kod majstora na vreme a ne kao ja kada je vec kasno.

Malo sam pricao sa svojim majstorom o motoru, sta mi je raditi zbog potrosnje ulja. Posto sam uspeo da upalim auto sa jadnim anlasovanjem na -14 kaze da kompresija i nije losa, pogledacemo ventile i gumice ventila ali nekako i ne zurim sa tim, dok se malo oporavim...
Pozdrav ljudi
