sto se tice snage, ja se ne bih tako lako razbacivao konjima. mislim... dobio si nesto to je sigurno, ali po mojoj proceni ne vise od 7KS. ja cu obrazloziti zasto to mislim, pa ako neko misli suprotno voleo bih da to i tehnicki obrazlozi, a ne samo recima "sigurno je tako".
ono sto najvise ubija VW motore su upravio precnici usisnih i izduvnih kanala i ventila, zatim manji kompresioni odnosi i manje zapremine karburatora. zato motori od 1.600 ccm imaju po 70-75KS, dok na primer italijanski (konkretno FIAT) imaju u proseku po 90-100KS i to sa obicnim karburatorima. ali ipak VW je napravio da budu stedljiviji u odnosu na ostale.
montiranjem izduvne tog tipa, dobio si samo pravilniji proces izduvavanja. odnosno, pritisak koji se javi prilikom sagorevanja sabijene mase oslobada se lako jer ne postoji pritisak u izduvnoj grani koji ce deo izduvnih gasova zadrzati u komori. sto je kolektor dalje od ventila to je izduvavanje cistije. naravno i tu postoje granice koje se ne smeju preci jer u suprotnom moze doci do dekompresije. ono sto ta grana donosi je u stvari bolji odziv na gasu, jer u komori nema stetnih gasova koji ce uticati na slabije sagorevanje. bolje sagorevanje ne moze nositi sa sobom 10KS, vec najvise par konja. na ovom motoru po mojoj proceni 3KS.
bregasta osovina je jedna velika nauka, koju mnogi jos uvek ne razumeju. kod bregaste je najvise bitan lift, odnosno razlika u bregu koja odredjuje koliko ce ventil biti otvoren duzinski, ali je pored lifta bitan ugao bregaste i ugao preklapanja bregova. ti uglovi odredjuju u kom trenutku ce se ventili otvoriti, koliko dugo ce biti otvoreni i kada ce doci do potpunog zatvaranja. slazem se da se stavljanjem bolje bregaste u startu dobijaju bolje performanse, ali kolike ce one biti zavise i od ostalih elemenata koji se moraju ispostoivati. a to su siri i tanji ventili, siri kanali, veca kolicina goriva, ubrzavanje smese i uklanjanje svih mogucih prepreka, a to nije odradjeno ovde. prva prepreka je karburator. PIRBURG 2E2 je poznat po sporoj smesi zbog velikih difuzora i malih leptira. u fabrici su to uradili planski kako bi se smanjila potrosnja goriva, ali to je ovde prepreka. druga prepreka je pretanka usisna grana i grejac koji se nalazi u njoj, zatim uski kanali i konacno mali i predebeli ventili. ono sto se dobilo ovom bregastom je upravo ono sto FIAT radi vec 50 godina unazad. a to je, daje motoru vise vazduha i goriva, ali opet ne toliko dovoljno, koliko u stvari moze da bi ta razlika bila enormna. sve ovo se naravno manifestuje vecom potrosnjom, a sto se tice snage to bi po mojoj proceni bilo oko 4KS.
u ovoj kombinaciji bregaste i izduvne grane snaga bi bila nesto veca od 7KS koliko iznosi zbir dve snage koje sam ja naveo i po mojoj proceni bi bila oko 8-9KS, medjutim ono sto je tu snagu ubilo je filter!!! da tako je FILTER koji omogucava veci protok vazduha sto je u kombinaciji sa ovim karburatorom izuzetno nepovoljno. da bih vam objasnio u cemu je poenta zamislite bastensko crevo precnika 20mm i kad pustite vodu mlaz iz tog creva je pun ali kratko dometan, ali ukoliko taj precnik smanjite prstom mlaz je rasprseniji ali moze da dobaci 10x dalje. e i tome je poenta brzih i sporih karburatora i prevelike kolicine vazduha. bregasta ce vise otvoriti ventil i duze ga drzati otvorenim, ali karburator nece moci da ostvaro dovoljan podpritisak i povuce vise goriva iz dizni.
dugo se bavim motorima, pogotovu karburatorskim ubrizgavanjem pa ovo pisem iz iskustva, a ne blejanja po internetu. a i cisto da ne pomosli neko da sam ljubomoran, pa pokusavam nekog da drgradiram, nego jednostavno znam koliko treba truda i rada da bi se snaga popela za 15, 20 ili vise konja, dok ih neki ljudi beru na drvetu.
@potaman
tebi svaka cast i podrzavam te maksimalno u ovakvim stvarima, jer malo je onih koji ce se pozabaviti nekim ozbiljnijim radom i otici dalje od farbanja kocnica i secenja opruga. mozda bi u sledecem koraku trebao da se pozabavis nekim ozbiljnijim karburatorom kako bi ove stvari tek dosle do izrazaja.