ta potrosnja je sasvim ok za auto tih godina sa tom vrstom ubrizgavanja.....
jedini nacin smanjenja potrosnje jeste prerada usisa na potpunog elektronca sa elektronskim diznama i stavljanjem sekvent plina, sto cisto sumanjam da ti je isplativa investicija.....
kod mene je takodje 35i karavan, motor je 2.0, gradske oko 15ak litara, nekad vise nekad manje litar, otvorene najnize sto sam ga uspio spustiti je bilo 8l...
Imao sam u ponudi tu opciju da sve menjam na elektronca i ubacim sekvent al uistinu to je vece ulaganje.... Prijatelj sto mi ga je prodao sada ima Passata 2.0 ,sekvent plin kao ti trosi mu 15l po gradu..tako da je to to otprilike... Nego sto rece paulvandyk68 to za termostat. Meni barem 10 min treba od paljenja leti da mi temp motora bude bar na70 stepeni.. Nzm da li je normalno.?Da li je to termostat ili neka veca stavka ?
Ja mogu da vam prenesem samo svoja iskustva, imao sam ih skoro i oko ECU i oko plina.
1. Nije bitno da li ti se motor zagrejao (ako imas lamba sondu) vec da li ti se sonda zagrejala. Pricam za mooj motor mk3 1.8 66kw digifant II, 4 dizne elektronac (naravno ugradjen sekvent). Moja sonda ima grejace, ona mora da dostigne neku nenormalnu temperaturu da bi pocela pravilno da pravi smeshu vazduha i goriva. Samim tim ECU kontrolishe, uskladjuje razmeru goriva (dizne) i vazduha (el. klapna). Kada sonda odredi po mapi kolicinu i procente smese, taj podatak se kopira u plinski kompjuter.
2. Obican plin je mnogo naravno jednostavniji za nase uslove (imao sam i njega na mk2) Bitna je za pravilni rad samo elektrika da ti bude ok, a ostalo mehanicki "na uvo" regulises. E sada kod ovoga sam isto malo odlepio, kao i vi. posto mi se potrosnja kretala od 19l (tada mi je bio motorni ECU neispravan) do sada trenutne 13l u gradu i oko 10l na otvorenom. Ove cifre koje sam vam napisao su stvarno iskrene i tacne, sipam UVEK 1000 din i po tom iznosu sam vam obracunao predjenu kilometrazu koju resetujem pri svakom sipanju.
3. Smatram da je i ta potrosnja velika i imam problem sledece vrste, ako bilo kako diram motorni ECU, tj. njegovu mapu, to direktno utice na potrosnju plina naravno, samo shto je u negativnom zbog potroshnje. Na plinu imam mali nepravilan rad na leru i pri nekim obrtajima (konkretno 2500-3000) zvuk motora kao kada skinete poklopac filtera vazduha, ali samo u tom rasponu. Bio sam kod plinadjija raznih, svasta su mi rekli i svako ima svoju neku teoriju. Plin mi je ugradjen kod Rasica, odrzavan kod njega i posle njega kod svakog "poznatijeg i izvikanijeg" i o5 isto, samo se iznova i iznova desavaju iste stvari po ustaljenom redosledu.
E zbog svega ovoga sam uradio sledece, o5 napominjem da je meni to pomoglo, ogradjujem se od vashih problema (mozda nisu isti).
Posto su mi preporucivali od radjenja glave, do nem pojma cega (jedini majstor koji mi je dao tacnu diagnozu, kasnije je potvrdio Drasko iz Zemun polja, je bio Gavra sa BB. Decko radi malo i mehanike ali njemu je primarno diagnostika i tunung, i naravno je lud za to.), da bi nakraju doshao i jedva nabavio motorni ECU za moj mk3 za americko trziste... Elem, nikada nisam od same ugradnje, iako mi je auto radio perfektno na benzinu, imao lep rad na leru i potroshnju ispod 280km po gradu sa torzionom bocom od 37 litara. To je cinjenica!
Skoro mi je pukao film (razvlacili me 3 gd redom) i odlucio sam ili da probam sam da namestim, ili da pocupam ***eni plin iz kola. Otisao sam u Union Karic, kupio sam set za reparaciju dizni, mislim da je oko 1800 din za moze 4 dizne. Skinuo sam sam i bez kompajlera dobio ler bolji nego pri ugradnji novog. Pocela su sva 4tiri klipa da mi rade (to mozete jednostavno da proverite sa klestima, crevo od el. dizne plina do glave stisnete sa njima, i ako se menja rad motora onda radi). Inace kompajler kako sam nasao podatak prema tabeli proizvodjaca mora da meri do 0,4 mm rad mehanickog dela dizne. Primetio sam da mi sada jednom mesecno polako pocinje da raste potroshnja, to reshavam trenutno dok ne izadjem iz guzve (a recicu vam i kako planiram kasnije) skidanjem minusa sa akumulatora na 15 sec, tj. resetovanje motornog ECU. On se setuje na fabricki i o5 mi je lepa potrosnja. Mozda i sam plin zahteva zbog rada korekcije dok skroz ne zaglupi mapu i korekcije na motornom ECU.
Sada dolazim do sledece faze koju cu ovih dana sprovesti u delo, elem...
Pri svakoj ugradnji TNG u vas auto, mastori bi trebalo da pri ugradnji vam naprave i mapu (pricamo za sekvent i TNG ECU) ne samo da vam ubace tipsku mapu (tu se javlja problem koji svi znamo, godishte, tip, kubikaza itd...), moje licno misljenje je da oni prave jednu mapu, npr. mk3 1.8 66kw prvi koji je doshao kod njih i cepaju tu samo copy/paste na sve. E sada, meni su pukli ili od gti 1.8 po toj teoriji, posto on sa tom kubikazom ima 4 dizne (iako drugi sistem ubrizgavanja) i to ...e moje koke.
Moj sledeci korak je kupovina USB interfejsa za TNG i skidanje softwera (inace je besplatan i skida se sa sajta proizvodjaca uredjaja) i njegova implementacija u moj mk3. Ono bice opasan deo IT hardwera za njega :P. Taj USB interfejs cu uvuci u kabinu i imacu mogucnost da moj notebook koristim za eventualne korekcije i izradu unikatne mape za TNG ECU.
To mi je relativno mala investicija, koja mi pruza velike sanse da smanjim potroshnju i da pokusam da namestim pravilan rad motora na plin. Za gorivo imam majstora, ali ja vozim na plin i gorivo koristim samo pri starovanju do radne temperature i eventualno ako mi nestane plina u voznji. Znaci 95% vozim na tng i on me najvishe sada zanima.
Elektrika i elektronika mi je ispravna, sada je na redu poslednja faza i ova ideja. Podelicu sa vama i taj deo price ako vas zanima i nadam se da ako ja uspem, mocicete i vi da resite problem koji nas sve boli - KLEPANJE PO DZEPU!