Izvini druže, stvarno smo hteli malo da se našalimo. Fora je u tome što domaći "čiptjuneri" postoje da bi našem napaćenom narodu uzeli određenu svotu para kako bi im digli moral uz neki vid satisfakcije kad ti "stručnjak" kaže da si nakon čipa dobio 50 konjskih snaga, ili više. Auto nakon čipa sigurno bolje ide i vuče (pogotovo TDI motori gde malo povećaju pritisak u turbini, ili podese ranije paljenje turbine), ali tebi nakon čipa ne pokazuju adekvatan dokaz u vidu stavljanja na valjke, odn dyno test gde bi mogao da proveriš da li si stvarno dobio tih 50 ks koje si platio određenom svotom novca.
Niko u srbiji ne praktikuje dyno test pre i posle čipa i niko ti ne odgovara za posledice urađene nakon čipa. Niko (bar da sam ja čuo) ne pravi mape na licu mesta, već skidaju sa interneta ili plaćaju mape stranim firmama koje se bave čiptjuningom, pa tebi u tvoj auto puste mapu sa nekog drugog motora, iste slovne oznake. Što po meni nije merodavno, jer svaki motor se razlikuje. Motor je potošan "materijal" u automobilu i svaki motor je drugačije potrošen, pa makar mu i ista kilometraža bila kao na motoru čiji si čip dobio. Svako vozi svoj auto drugačije i svaki se motor drugačije troši.
Mapa da bi se kvalitetno odradila - mora je raditi stručnjak koji se razume i u mehaniku i u "čiptjuning". Da sedne u auto, provoza, zapiše podatke - kad vuče, kad ne vuče, kad treba da vuče i šta bi bilo dobro da se uradi, a da ne šteti motoru, turbini, zamajcu i sl. Ili da ga stavi na valjke i isto tako beleži podatke. Ti na kraju dobiješ neku krivu gde ti piše dobio si toliko i toliko konja, ali to dok se ne proveri na valjcima nije merodavno.
Zato sam ja protivnik svega toga, jer mislim da ovdašnji renomirani čiptjuneri zgrću pare tuđim radom (odnosno time što ubace tuđu mapu u tvoj auto), i običnim lažima i prevarama. Odvezeš auto i za sat vremena, auto ti odjednom ima 50ks više, povećanjem pritiska turbine (koji čak i nije sam programirao, remapirao, kakogod). Ti probaš auto, bolje vuče, ti zadovoljan. On uzeo pare, i on zadovoljan.
Da ne pričam o atmosferskim motorima...
Vecinom si u pravu za ovo ali ipak postoji i koja firma koja to radi mnogo ozbiljnije i kvalitetnije.
Posto je i SM na neki nacin pomenut tu sam da odgovorim,rade se mape za svaki auto posebno.Zasto? prosto jer da stavimo 50 istih modela auta sa istim godistem i motorom i snagom moze da se desi da nijedan nema isti hardwer i softwer,kad nas u Srbiju dolaze kola sa svih krajeva sveta i sa raznih trzista i fabrika gde su sklapani,pa je i logicno da nemaju isti softwere u ECU.Mozda se 1 u 1000 pogodi da je isti ali iskopati tu mapu u arhivi je teze nego je napraviti iznova.
Po tome se razlikujemo mi SM od drugih sto svaku mapu radimo POSEBNO i doradjujemo je po autu koji se radi,jer nisu svi motori isti,isto presli,nije isto stanje turba,pumpe (mislim na dizele) pa ne moze i isto prihvatiti mapu.Tu se mora koligovati, negde dodati, negde oduzeti.
Ja sam prvi za merenje na valjcima jer je i meni lakse posle kad se vlasnik uveri da je dobio to sto je trazio,mnogi idu na osecaj (ima razlike i ja sam zadovoljan)
Ozbiljna firma koja ima godine iskustva i mnogo odradjenih motora sebi ne bi dozvolila da obecava neku laznu snagu jer se to lako moze saznati i proveriti.Ne bi trajalo i ne bi se sirilo to ime svih ovih godina da je to laz i manipulacija.Pored toga svi odradjeni motori i dalje rade i ljudi se voze i kad kupe nov auto opet dolaze kod nas,jer smo svojim radm stekli veliko poverenje.