Autor Tema: Chip Tuning  (Pročitano 20782 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Chip Tuning
« poslato: Septembar 09, 2005, 11:00:36 pre podne »
Jos od nastanka prvog automobila i razvoja automobilizma kroz istoriju, ljudi su vrsili modifikacije motora. Na osnovu toga se moze reci da se ljudi vec veoma dugo bave tuningom. Naravno, sa razvojem tehnologije, kako je kontrolu rada motora preuzeo ECU, jedan od najlaksih nacina, bez komplikovanih i dugotrajnih mehanicarskih tuning prepravki, omogucio je chip tuning.

 

   Pomocu chip tuninga moguce je znatno poboljsati performanse motora, povecati snagu motora, smanjiti potrosnju goriva, itd. i to sve na osnovu modifikacije softvera koji koristi ECU. Modifikacijom parametara u okviru softvera koji koristi ECU rad motora se optimizuje za trenutne uslove rada. Optimizovanje rada motora daje velike rezultate iz razloga sto proizvodjaci motora cine puno kompromisa i to iz sledecih razloga:

   - ogromne razlike u kvalitetu goriva koje zavise od regiona do regiona, od zemlje do zemlje;

   - razlicite norme vezane za emisiju izduvnih gasova moraju da se ispostuju i kod najlosijeg goriva;

   - neredovno servisiranje i kontrola vozila;

   - razliciti nacini voznje koji zavise od vozaca do vozaca;

   - vremenski uslovi u kojima se vozi (ekstremno toplo ili hladno vreme);

   - nadmorska visina na kojoj se vozilo vozi.

 

   Pored navedenih razloga postoji i ekonomski faktor, koji je bitan proizvodjacima motornih vozila. On se ogleda u tome da je proizvodjacu najisplativije da pravi sto vece serije mehanickih delova i da mehanicki motori budu sto slicniji. Od kada se koriste ECU za kontrolu rada motora proizvodjacima motora je najisplativije da korigovanjem mapa/parametara rada motora u softveru menjaju performanse motora (maksimalan broj obrtaja, brzinu vozila, snagu vozila, ...). Koriscenjem ovako modifikovanih verzija softvera proizvodjaci najlakse i najjeftinije mogu da ponude razlicite verzije vozila po razlicitim cenama, sto samo uvecava zaradu proizvodjaca, a smanjuje troskove.

Kada se automobil doveze na chipovanje, profesionalci (ali iskljucivo profesionalci) stupaju na scenu i trude se da optimizuju rad motora uklanjajuci kompromise koje je proizvodjac uveo iz nekog razloga. Ovim se izvlace maksimalne performanse koje je predvideo proizvodjac u okviru sigurnih granica. Nakon chip tuninga na ovaj nacin, dobijate motor automobila koji je optimalno prilagodjen da postize maksimalne performanse u uslovima koji vladaju u nasem regionu (kvalitet goriva, prosecna nadmorska visina, vazdusni pritisak, klimatski uslovi, nacin voznje, itd.).

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Chip Tuning
« Odgovor #1 poslato: Septembar 09, 2005, 11:03:08 pre podne »
PITANJA/ODGOVORI

Pitanje: Da li je moguce ukloniti tuning chip, tj. vratiti originalni chip?
Odgovor: Da, vracanje originalnog chipa je moguce u svakom momentu. Cak je moguce istovremeno montirati i originalni i tunovani chip, pa ih menjati u toku voznje (u zavisnosti od rezima voznje).


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Koje prednosti omogucavaju periferni delovi za tuning (filter za vazduh, auspuh, itd.)?
Odgovor: Nakon chip tuninga, periferni delovi za tuning mogu samo potpomognuti i povecati efekte chip tuninga, i to na sledece nacine:
Sportski filteri za vazduh omogucavaju veci protok vazduha i omogucavaju da motor ima vise snage. Takodje, postoje jos dva bitna elementa koja su vazna kada se koristi sportski filter za vazduh. Kao prvo, bitno je reci da su sportski filteri dosta dugovecniji od obicnih filtera. Kao drugo, kod turbo motora, turbo punjaci lakse i rasterecenije rade, jer je protok vazduha kod sportskih filtera veci za 40% u odnosu na serijske filtere.
Kada se govori o auspuhu, prigusivacima i slicnim delovima koji se mogu nalaziti na izduvnoj grani, merenja snage motora su pokazala da isti chip sa razlicitim nadogradnjama izduvne grane ima veci obrtni momenat.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: U kojem opsegu broja obrtaja se najvise pokazuju povecane performanse automobila?
Odgovor: Sa nasim chip tuningom se oseca poboljsanje u snazi na bilo kom broju obrtaja. Ipak, najvece povecanje snage se oseca u donjem i srednjem opsegu broja obrtaja.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li ce nakon chip tuninga motor raditi na vecim temperaturama?
Odgovor: Radna temperatura nakon chip tuninga se moze povecati nesto malo (u trkackim uslovima). U proseku ovo povecanje iznosi negde izmedju 5-8 stepeni.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li se chip tuning (ECU – Tuning) moze detektovati prilikom servisa ili inspekcije?
Odgovor: Ne. Distributeri i servisi ne mogu da detektuju modifikacije softvera kod chip tuninga sa svojom opremom zato sto se kao polazna osnova za tuning koristi originalni softver koji se nalazi originalno u chipu pre tuninga.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li mi trebaju bolje kocnice i vesanje nakon chip tuninga?
Odgovor: Ne, nema potrebe menjati i poboljsavati vesanje i kocioni sistem nakon chip tuninga.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Kakva je potrosnja goriva nakon chip tuninga?
Odgovor: Potrosnja goriva zavisi od nacina voznje. Sa optimalnim chip tuningom, modifikacije i povecani obrtni moment uzrokuju smanjenje potrosnje goriva za oko 10%.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Da li chip tuning negativno utice na vek trajanja motora?
Odgovor: Jednom recju, NE.Optimizacijom rada motora modifikujuci parametre u granicama koje motor moze podneti bez ikakvih posledica. Ovo je moguce jer proizvodjaci motora cesto cine mnoge kompromise pri odredjivanju parametara rada motora, a takodje svi motori imaju veliku rezervu snage tako da bez problema mogu da izdrze nova podesavanja (chip tuning modifikacije) bez nekih negativnih uticaja. Ako automobil vozite normalno nece biti smanjenja veka trajanja motora. U slucaju da se automobil vozi mnogo pod velikim opterecenjem (situacija ako se automobil koristi za trke) zivotni vek motora se smanjuje u proseku oko 3-5%. Prakticno to znaci da sa trkackim stilom voznje umesto 500.000 km, vas motor ce izdrzati oko 480.000 km.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Sta je memorijski chip?
Odgovor: U osnovu svi moderni automobili koji imaju sistem za ubrizgavanje goriva koriste jednu vrstu kompjutera (ECU) koji je zaduzen da kontrolise protok i ubrizgavanje goriva, kao i paljenje. Program (softver) koji se koristi od strane ovog kompjutera je smesten na memorijski chip. Kompjuter ocitava program kako bi upravljao radom motora na osnovu aktuelnih parametara.


--------------------------------------------------------------------------------

Pitanje: Zasto proizvodjaci motora i automobila ne rade chip tuning?
Odgovor: Program za neki motor se nalazi na memorijskom chipu. Ovaj program kompjuter moze samo da iscitava, dok se modifikovanje normalno ne moze uraditi. Proizvodjaci kada prave motor, tj. pisu program cesto moraju da prave dosta kompromisa. Oni moraju da naprave kompromise vezane za ekonomicnu potrosnju goriva, bez obzira koliko se kvalitetno gorivo koristi; automobil mora da radi pouzdano duzi vremenski period uz koriscenje najlosijeg goriva i bez odgovarajuceg servisiranja.
Ako redovno servisirate vas automobil na osnovu specifikacija proizvodjaca i koristite relativno dobro gorivo, postoji veliki potencijal za optimizaciju rada motora, tj. da se izvrsi modifikacija mapa parametara (chip tuning). Modifikacija mapa na memorijskom chipu ce vam pruziti povecanje snage motora, motor ce lepse i ujednacenije raditi, a i primeticete da se automobil krece zivlje i da je startniji…
Pri chip tuningu dobijate bolje performanse rada motora i to na sledeci nacin:
Obicni motori: Oko 10% povecanje snage motora i obrtnog momenta.
Motori sa turbo punjacem: Do 20% povecanje snage motora i 35% obrtnog momenta.
Turbo dizel motori: Do 30% povecanje snage motora i 40% obrtnog momenta.

Van mreže .:R32

  • VW Početnik
  • Poruke: 74
  • Age: 48
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
    • https://www.facebook.com/groups/rise.and.shine.serbia/
Chip Tuning
« Odgovor #2 poslato: Septembar 10, 2005, 05:07:41 pre podne »
----------------------------------------
Pitanje: Gde se radi chip tunig kod nas i ko je \"najprofesionalniji\" po tom pitanju?
Odgovor:...  :?:

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Chip Tuning
« Odgovor #3 poslato: Septembar 10, 2005, 06:22:09 posle podne »
Citat
----------------------------------------
Pitanje: Gde se radi chip tunig kod nas i ko je \\\"najprofesionalniji\\\" po tom pitanju?
Odgovor:...  :?:


kicno radio u BMW servis Curcic,malo je u obrazen,al odradi kako treba

Van mreže plavis

  • VW Početnik
  • Poruke: 44
  • Age: 43
  • Lokacija: Apatin
  • Karma: +0/-0
  • Auto: VW Bora
Chip Tuning
« Odgovor #4 poslato: Septembar 24, 2005, 12:02:43 pre podne »
Pozdrav! Novi sam ovde i imam par pitanja na ovu temu:

Imam Boru sa PD od 74kW.

1. Koliko se moze max izvuci sa chip tuningom

2. Kod koga najbolje da odem

3. Kako to utice na posebno na niski, srednji i visoki broj obrtaja (moze i neki TDI graf)

4. Kako utice na servisni interval i odrzavanje

5. Da li smeta nase gorivo

6. I, najvaznije, koliko para? (toliko muzike)

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Chip Tuning
« Odgovor #5 poslato: Septembar 26, 2005, 12:50:02 pre podne »
TDI graf umas kod mene u automobili clanova,racunaj da bi dobio otprilike ovako nesto,ako ti je u dobrom stanju motor:


http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-e/...00ps-240nm.html to bi ti bilo sa H&S chipom


mozes u raditi kod Curcica na tosinom bunaru,pored njega imas jos neku elektorniku kod jednih je 300 eur kod drugih 350 nesecam se tacno[/img]

Van mreže silverrider

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 926
  • Age: 46
  • Lokacija: Belgrade
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
    • http://www.vw-club.rs
Chip Tuning
« Odgovor #6 poslato: Oktobar 04, 2005, 11:32:35 posle podne »
Kada bih se kojim slucajem opredelio za chipovanje moga auta koji chip bi ste preporucili, kakav pomak bi imao i koliko bi to zadovoljstvo kostalo?
NE BRZE OD ZIVOTA!!!

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Chip Tuning
« Odgovor #7 poslato: Novembar 12, 2005, 11:36:05 posle podne »
Zna li neko da li kod nas moze da se nadje cip za motor 1.8T koji povecava snagu na 225KS i koliko to kosta?

Van mreže YUPOWER

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1716
  • Age: 41
  • Lokacija: Vrnjacka Banja
  • Karma: +8/-2
    • http://www.boracompany.com
Chip Tuning
« Odgovor #8 poslato: Novembar 13, 2005, 12:02:44 pre podne »
vidi gore na linku sto je glogi postavio sta oni nude a i mozes da ih nazoves da ih pitas koliko oni mogu da izvuku iz tvog motora :?
koliko ti bese fabricki imas konja?
moras i da znas da nije poenta da se snaga poveca na sto veci nivo nego da se usklati i vek motora i potrosnja i performanse :wink:

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Chip Tuning
« Odgovor #9 poslato: Novembar 13, 2005, 12:16:03 pre podne »
Fabricki imam 150KS, a prije 2 god. sam nasao na nekom njemackom sajtu upravo taj cip za 225KS koji je tamo kostao oko 1000EUR.Motor sigurno moze da ga podnese,jer taj cip fabricki stavljaju u Audi TT 1.8T quattro. :oops:

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Chip Tuning
« Odgovor #10 poslato: Novembar 14, 2005, 10:13:22 pre podne »
Turbo,okreni BMW Curcica,odradice ti kako Bog zapoveda,verovatno moze i do tih 200 i kusur da digne,ali nije proporucljivo,kontam da je tebi optimalno oko 180,zavisi i u kakvom ti je stanju motor,turbina,da li je sve ispravno,sta pokazuje protokomer....

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Chip Tuning
« Odgovor #11 poslato: Novembar 14, 2005, 01:32:32 posle podne »
Motor je u extra stanju,presao 90000km,a ja sam prvi vlasnik (tj. moj stari).Hvala u svakom slucaju :oops:

Van mreže Glogi

  • VW Početnik
  • Poruke: 130
  • Lokacija: nEw nOw
  • Karma: +0/-0
    • http://www.vw-club.co.yu
Chip Tuning
« Odgovor #12 poslato: Novembar 14, 2005, 01:54:43 posle podne »
Citat
Motor je u extra stanju,presao 90000km,a ja sam prvi vlasnik (tj. moj stari).Hvala u svakom slucaju :oops:


ondah se to isplati chipovati,cak i 30 konjica vise ce ti biti exxxtra osetljivo

Stefan SF2

  • Gost
Chip Tuning
« Odgovor #13 poslato: Januar 16, 2006, 02:55:03 posle podne »
Jel bi mogao da napises broj telefona od BMW Curcica?

Jel se ispati to raditi na passatu b 5.5 ali sa 5 brzina, 130ks...?
I jel bi se osetilo to dobro?

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Chip Tuning
« Odgovor #14 poslato: Januar 16, 2006, 10:24:34 posle podne »
Curcic-063/666-111

Stefan SF2

  • Gost
Chip Tuning
« Odgovor #15 poslato: Januar 16, 2006, 11:53:56 posle podne »
Citat
Curcic-063/666-111


Hvala! :wink:

Van mreže guluaz

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1213
  • Age: 40
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +23/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Chip Tuning
« Odgovor #16 poslato: Novembar 02, 2008, 07:59:28 posle podne »
hvala na objasnjenju ,i ja sam se primio na chip tuning, samo da ne bi stalno zivkali servisere da nek neko kaze
kolko pare od koliko do koliko   je cena chipovanja ? 

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Odg: Chip Tuning
« Odgovor #17 poslato: Novembar 02, 2008, 09:18:54 posle podne »
Evo vidi ovde otprilike kako se krecu cijene
http://www.smchiptuning.com/

Van mreže guluaz

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1213
  • Age: 40
  • Lokacija: Vlasotince
  • Karma: +23/-13
  • Pol: Muškarac
Odg: Chip Tuning
« Odgovor #18 poslato: Novembar 03, 2008, 01:52:03 pre podne »
super hvala ti na katalogu  mahac

Van mreže g-tec

  • VW Početnik
  • Poruke: 61
  • Age: 42
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +4/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Chip Tuning
« Odgovor #19 poslato: Novembar 03, 2008, 03:03:17 posle podne »
Ima i smart tuning iz BGa,oni su zastupnici Digital Tuninga,jako su dobri.Inace standardni 1.8T(150 ks) golf samo sa chipom moze max(bez brige) 200 ks ako neces da menjas druge stvari itd.Na TTu je drugaciji usis kao i neke sitnice na turbini kao i na GTIju od 180 ks,ono sto imas na smchiptuningu opciju power od 229 ks je zesce silovanje motora i to niko preko ne preporucuje jer OPASNO steti ako je sve ostalo standard
« Poslednja izmena: Novembar 03, 2008, 03:19:16 posle podne od strane g-tec »
vw beats all