Autor Tema: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora  (Pročitano 14903 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže orwikcons

  • VW Početnik
  • Poruke: 97
  • Age: 42
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« poslato: April 29, 2011, 12:23:56 pre podne »
Čuje se neko zujanje u leru, nešto nalik na turbinu, ali i nalik nekom lageru... Rečeno mi je da se to čuje turbina zato što nema katalizatora, a zaista na kućištu katalizatora nalazi se rez:



Dijagnostika je prijavila grešku ventila izduvnih gasova, to je valjda egr.

Poredio sam sa drugim istim passatom, mislim da je ovaj moj malo bučnij unutra kada dam gas, pa me interesuje da li je to zato što fali katalizator? Kako se na potrošnju to odražava?

Da li može da škodi nešto to što se čuje turbina, i to što nema katalizator?


Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #1 poslato: April 29, 2011, 12:29:05 pre podne »
to se steluje na turbini,to zvizdanje,ja kad sam servisirao turbinu,i  auto dok vozis zvizdi nenormalno,a to mi je vec reko majstor da ce se cuti najverovatnije i da ga doteram da to smanji,i tako sam uradio i sad je ok,verovatno i kod tebe treba mozda isto to
jeste,ventil  izduvnih gasova ti je egr ventil,ili da se skine i ocisti ili da se kupi nov,a mozes i jednostavno da ga izbacis,zatvoris rupu i  driving
ja sam kupio nov bio,prosleg leta, nisam tada znao da moze da se izbaci
« Poslednja izmena: April 29, 2011, 12:30:52 pre podne od strane Acca »
  champ1

Van mreže orwikcons

  • VW Početnik
  • Poruke: 97
  • Age: 42
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #2 poslato: April 29, 2011, 08:54:40 pre podne »
Pa da, ali čitajući prethodnu temu vezanu za izbacivanje egr-a i katalizatora neko je pomenuo da kod PD sistema malo drugačije stoje stvari što se tiče izbacivanja. Dakle da li bi moglo da škodi to što se turbina čuje i što je katalizator izbačen?

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 47
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #3 poslato: April 29, 2011, 09:36:47 pre podne »
ne bi trebalo da smeta vadjenje katalizatora, barem ne proizvodi visak buke. Ni ja nisam imao katalizator pa se nije culo nista drugacije.  ;)

Van mreže Sajovan

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 840
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +12/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #4 poslato: April 29, 2011, 05:27:23 posle podne »
Ja sam sa mog makao katalizator,osjetio sam samo bolje.
Ali u velike obrtaje se ne cuje buka i zujanje turbine.
Samo na leru pomalo,i od 900 obrtaja pa do 1300,onda ubija kako se cuje,ali meni je to extra!!!
TDI Power

Van mreže RUS

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7970
  • Age: 56
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +171/-75
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI-DSG
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #5 poslato: Maj 14, 2011, 06:01:08 posle podne »
Pa da nije potrban katalizator nebi ga fabrika ni postavila.... razmislite malo. Ja sam 2000 na Passatu B-4 1.8 monomotronik, skinuo jer se zapusio. Postavili su mi umesto njega (пламеногаситель) kako Rusi kazu. Znaci neki gasac plamena, grubo prevesti. I stao je bucniji u svakom slucaju. Ubrzo sam ga prodao, i covek ga je vozio tako do prosle godine. Presao je negde oko 700.000 i motor nije otvaran bio. Sta je danas nemam pojma. Kod dizela nemam iskustva :huh:
Boban-Rus

mladen3103

  • Gost
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #6 poslato: Maj 15, 2011, 03:51:07 pre podne »
ma kakvi ja mislim da su u dojclandu imali viska materijala pa et od viska pravili katalizatore
ali srecom mi smo na balkanu pametniji pa skontali da to ne treba  lollol

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 47
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #7 poslato: Maj 16, 2011, 09:48:57 pre podne »
Njegova svrha je smanjenje stetnih gasova, generalno motoru vise prija kad ga nema, ja ga na golfu 4 (ASZ motor) nisam imao i isao je kao lud, radio mirno nikakvih problema nisam imao.

Van mreže RUS

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7970
  • Age: 56
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +171/-75
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI-DSG
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #8 poslato: Maj 16, 2011, 12:00:45 posle podne »
Jedino neznam na kontrolu izduvnih gasova kako utice, ko se krece po Evropi ako ima negde kontrolu na granici da nema problema... Sto je po meni veoma moguce...
Boban-Rus

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #9 poslato: Maj 16, 2011, 02:10:07 posle podne »
ja prodjoh dosta po evropi sa skodilakom bez katalizatora i nidje nikakvo mjerenje nije bilo, nidje nikakvih problema ...

ako ga je fabrika stavila ne znaci da mu je tu mjesto. I katalizator i EGR su tu samo da smanje kolicinu izduvnih gasova i nista vise, tako da u tom slucaju mi sa balkana jesmo pametniji jer izbacamo nepotrebne stvari iz auta koje je fabrika stavila iz marketinškog trika ili čisto da imaju extra zaradu kad se ti nepotrebni djelovi pokvare.

Kako onda objasnjavate da jedan isti 2,0 TDI motor ima DPF filter a drugi nema i to fabricki  ;)  sigurno je ovaj bez DPF-a sklapan nedje u Srbiji a ovaj sa DPF-om u Njemackoj  biggrin

mladen3103

  • Gost
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #10 poslato: Maj 17, 2011, 01:40:39 pre podne »
nemam potrebe nagoniti suplje price,nek svako radi kako hoce,
niste coveku odgovorili na pitanje,da moze da skodi i da na duze moze da steti turbini,
i da zvizdi jel se turbina okrece na vecem broju obrtaja od predvidjenih zbog smanjenog otpora na izduvu,
i da normalno da ce pre da crkne,vgt su po ovom osjetljivije od wastegate,dalje zakljuci sam,al zato ideeeeeeeeeeeeeee  lollol

Van mreže RUS

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7970
  • Age: 56
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +171/-75
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI-DSG
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #11 poslato: Maj 17, 2011, 07:17:19 pre podne »
Verovatno znaci su meni u svoje vreme na Passatu B-4 postavili gasac plamena, kako ovde zovu. Da nema pravolinijsog izlaza gaasova iz motora nego da se to usporava zbog necega. Mada su mogli samo da ga probiju i izvuku unurtasnjost, al nisu. Verovatno i zbog buke utice.
Boban-Rus

Van mreže lubarda

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1168
  • Age: 44
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf Mk2 1.6d ; Volvo V90 3.0
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #12 poslato: Maj 17, 2011, 12:32:48 posle podne »
Smanjenje stetnih gasova nije marketinski trik, nego ekologija. Bio si po evropi, pa znas kako mirise za gradskim autobusom. Verovatno biti pametan i sa balkana znaci zeleti svojoj deci da disu produkte sagorevanja naftnih derivata.

Van mreže Skodamaniak

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3089
  • Lokacija: Podgorica-Crna Gora
  • Karma: +70/-32
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #13 poslato: Maj 17, 2011, 12:37:27 posle podne »
pa pola odgovora ima coek u temi o skidanju egr-a i katalizatora, ali nema veze, nije zgoreg ponoviti.

ja bez katalizatora vozim skodilaka vec 3 godine cca 100.000km, sad je kilometraza na 233.000 i jos je prva turbina u njoj. Imam VGT turbinu. Dovoljno? Nece turbina crc zbog stavljanja/micanja kata ili EGR-a vec od toga kakvo ulje sipa i kako vozi auto? Pazi li da nenateze ledan motor, gasi li posle duze voznje ili jaceg gasa auto odmah, dal mijenja ulje na maximalno 10 iljada, jer sve preko u nasim uslovima je smrt za TDI.

A sto se tice zujanja turbine ako zuji kad je ledan motor onda se ne bih mnogo sjekirao, jos ulje nije dobro "podgrijano" te je stoga to normalna pojava kod auta koja imaju vec nesto za sobom. Skidanjem kat-a ce se turbina cut jace normalno jer nema prepreke za nju i gasovi lakse izlaze vani a cim nema prepreke zvuk okretanja lopatica - zavijanje se vise cuje. E sad je subjektivno kolko se cuje, npr sajovanov pasat se cuje bas onako podosta, meni ne toliko, nekom trecem TDI mozda se skoro uopste ne cuje, sve zavisi u kakvom je stanju turbina i koje je ulje. To se ne da ocjeniti sad nekom pricom. I meni se brujanje/buka u kabini povecala jer mi je bivsi kat tacno ispod kabine, dok je kod pasata on u motornom prostoru i ne bi trebalo mnogo da utice na povecanje buke.

turbina se okrece onoliko kolkiko joj elektronika kaze da se okrece na osnovu pritiska koji pravi, to sto nema prepreke mislim da ne znaci nista bez laksi izlazak onoga sto je prije sporije izlazilo.

i VGT ce izdrzat isto kolko i klasicna turbina ako se prema njoj ponasa normalno, jedino sto moze da se desi kod nje a ne kod obicne je da se stedljivom voznjom zacepi tj da se zaprlja i da joj varijabilna regulaciija ne radi kako treba.

a znas kolko se nasjekirah sto ce moj skodilak zagaditi okolinu, kad maknu tamice sa 10x radjenom generalnom, pola autobusa iz GSP-a, cetvorke SDI polcajske i ostale iz saobracaja, a uvedu naftu koja omogucava ekolosku voznju, onda cu i ja misliti o ekologiji.

I nije bas tako zlatno ni u evropi sto se tice "mirisa" iz busa i kamiona, no imaju bolje gorivo pa se ne osjeca, imaju i oni gore masu zagadjivaca  ;)

Mihajlo Stankovic

  • Gost
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #14 poslato: Maj 17, 2011, 12:51:34 posle podne »
« Poslednja izmena: Januar 21, 2012, 11:11:25 posle podne od strane VW specialist »

Van mreže Wele

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6715
  • Lokacija: MunZe
  • Karma: +269/-173
  • Pol: Muškarac
  • Lupo GTI, Arti
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #15 poslato: Maj 17, 2011, 01:20:59 posle podne »
SR Njemacka   :rolleyes:
Znaci ovo TASovo uputstvo je sveze minimum 20 godina
Svaka pobuna, svaki otpor počinje jednom rečju - Ne!

Mihajlo Stankovic

  • Gost
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #16 poslato: Maj 17, 2011, 01:23:12 posle podne »
« Poslednja izmena: Januar 21, 2012, 11:11:30 posle podne od strane VW specialist »

Van mreže RUS

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7970
  • Age: 56
  • Lokacija: Boleč-Ivanjica-Moskva
  • Karma: +171/-75
  • Pol: Muškarac
  • Boban-Rus
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI-DSG
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #17 poslato: Maj 17, 2011, 01:29:27 posle podne »
Ljudi nemojte se prepirati bez razloga.Da netrba, trba. Da moze bez njega, moze. Moze da ga posluzi auto i bez katalizatora da nema nikakvih problema, a moze i da nesto upropasti bez njega sa vremanom. Misljenja su ovde razna, vidim izneta razna iskustva pa nek covek resi sam na kraju krajeva sta ce i kako ce.
Boban-Rus

mladen3103

  • Gost
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #18 poslato: Maj 18, 2011, 01:18:24 pre podne »

turbina se okrece onoliko kolkiko joj elektronika kaze da se okrece na osnovu pritiska koji pravi, to sto nema prepreke mislim da ne znaci nista bez laksi izlazak onoga sto je prije sporije izlazilo.

nece biti da brzinu okretanja lopatica odredjuje elektonika,nego brzina protoka i nacin usmjeravanja izduvnih gasova
kroz izduvni sistem,a elektonika samo odredjuje potreban polozaj krilaca i datom momentu i djeluje na njih ovo je ugrubo,a ni na koji nacin na rotor,
u ostalom sto se skida kat kod tuninga,pa mozda zato zbog brzeg protoka gasova koji podizu broj obrtaja rotora turba i postize ranije potrebni boost,
e sad tu je turbo u problemu jel za veci broj obraja na odredjenim obrtajima motora od optimalnog dobija istu kolicinu ulja odnosno manju od potrebne
a samim tim i slabije hladjenje,jest da ide al skracuje negov vijek ovo se moze djelomicno ublaziti ranjijim izmjenama ulja i sipanjem sto kvalitetnijeg,


Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Passat 2002 1.9 TDI PD bez katalizatora
« Odgovor #19 poslato: Maj 18, 2011, 01:42:45 pre podne »
+1  tapsac tapsac
  champ1