Morao bih da dodjes i da se
pogleda u kakvom je stanju karburator. Mozda cu kroz moto tes ( pravilno podesavanje sistema ubrizgavanja goriva ),
doterati rad motora. Pa ce mo na taj nacin izbeci sam remont, skoro da je pravilo da su 70 - 80% karburatori na autima spaseni moto testom. I da su dovedeni da pravilno rade u svim rezimima.
Juce sam imao takav slucaj, na golfuII 1,3l obrtaji na leru 1240 - 1300 O/min. Vlasnik je dosao sa ciljem da remontuje karburator, predlozio sam da odradim podesavanje sagorevanja gorivo na tom autu -
moto test. Pa, ako se ustanovi da je sagorevanje goriva veliko odnosno da je bogata smesa, uradicu remont karburatora. Vlasnik je pristao i evo koje su greske nadjene:
-
obrtaji motora su podeseni preko sistema hladnog starta - sauha i dignuti na 1240 - 1300 O/min ( obrtaji na sauhu pravilno podeseni, a obrtaji motora na leru dovedeni na
900 O/min preko odgovarajuceg zavrtnja ),
- ugao paljenja,
cetrnaest stepeni pre gornje mrtve tacke ( taj motor pravilno pali u opsegu 5 - 7 stepeni pre gornje mrtve tacke ),
- sagorevanje goriva na leru 0,4% CO ( sagorevanje dovedeno u opsegu 2,2 - 2,4% CO, motor je stabilno radio ) i
- kad je rad motora podignut na 3000 O/min, analizator CO pokazao je da je sagorevanje benzina 0,5% CO.
Vlasnik je
spasen od remonta karburatora i receno mu je da
njegov auto ima odlicno sagorevanje goriva. Sada auto pali na " pola kljuca ", stabilan rad na leru i odlican odziv kod dodavanja gasa...
