Audi A4/S4 2012Audi A4 je više od 39 godina pravi Audijev bestseler i u prodaji je njegova osma generacija. Ovaj je proizvođač ukupno prodao 10 milijuna primjeraka ovog modela. Model A4 svojom elegancijom, isportskom notom čini centralni dio Audijeve marke. A sada, dizajn je postao još jasnije definiran i privlačan na svim modelima – limuzini, modelu Avant, allroad quattro i S4. Novi izgled dodatno ističe vodoravne linije prednjeg dijela. Poklopac motora je više zakrivljen, gornji kutovi single frame rešetke su podrezani, a poprečne rešetke i Audijevi prsteni dobili su treću dimenziju. Kod modela sa šest cilindričnim motorima ili u kombinaciji sa S line paketom, rešetka je obojana u sivo sa crnom bojom visokog sjaja. Redizajnirani odbojnici jako su privlačni sa svojim zakrivljenim otvorima za zrak, revidiranim rešetkama i ravnim prednjim svjetlima za maglu. Model A4 allroad quattro prepoznatljiv je po kromiranim vodoravnim dodacima na prednjoj maski i okruglim svjetlima za maglu.
Prednja svjetla su također promijenjena, s blagim valom u donjim rubovima te preraspodijeljenom unutrašnjosti svjetlosnog sklopa. Na zahtjev su dostupna Xenon plus prednja svjetla. LED dnevna pozicijska svjetla čine usku, optički homogenu traku, koja ostaje otvorena u blizini Xenonskih leća. Na zahtjev su također dostupna prilagodljiva prednja svjetla koja slijede okretaje upravljača. Stražnja svjetla odražavaju oblik prednjih svjetala, a u kombinaciji sa Xenon plus svjetlima imaju homogene LED trake. Redizajniran je stražnji odbojnik s integriranim difuzorom, s time da ispušni sustav uvijek završava s dvostrukim cijevima. Postoji mogućnost biranja 15 vanjskih boja, uključujući četiri nova tona. Limuzinski i Avant modeli nude S line exterieur paket, dok Avant također uključuje krovni spojler. Ove promjene su samo za nekoliko milimetara utjecale na vanjske dimenzije. Limuzinski i Avant modeli imaju dužinu od 470 cm, dok A4 allroad quattro i S4 modeli su dugački 472 cm. Međuosovinski razmak za sve modele je 281 cm, a širina je redom 183 i 184 cm. Visina varira između 141 i 150 cm ovisno o izvedbi karoserije.
Unutrašnjost A4 modela je također dodatno profinjena. Audi nudi veliki izbor novih obruča upravljača s kromiranim i umetcima visokog sjaja, dok kožni, sportski obruč upravljača također po želji uključuje podrezan donji dio. Stup upravljača i kontakt brava su promijenjeni. Dodaci visokog sjaja i tanki kromirani umetci na kontrolama doprinose eleganciji unutrašnjosti. Vrhunska završna obrada čini da upravljanje bude još jednostavnije i intuitivnije. MMI navigacijski sustav plus sustav sada uključuje četiri umjesto osam tipki, dok je funkcija upisa integrirana u gumb za kontrolu glasnoće. Druga poboljšanja se odnose na automatski mjenjač, efikasniji klima uređaj, Audi

select sustav i multifunkcijski obruč upravljača. Grijanje sjedala i klima uređaj se sada direktno kontroliraju preko odgovarajućih tipki. Visoka kvaliteta izrade se u Audijevim modelima podrazumijeva, kao što je to slučaj i u odabiru boja.
Sve boje unutrašnjosti – osim crne – su ponovo usklađene. Asortiman boja presvlaka je također ponovo definiran, tako da Feinnappa koža sada zamjenjuje Valcona kožu. Nova, jednodijelna ploča s instrumentima je bojom prilagođena unutrašnjosti, dok su umetci dostupni u Aluminium Trigon, tamno smeđoj lješnjak i finoj, zrnatoj, pepeljastoj, prirodno sivoj izvedbi. Posebno su oku ugodni umetci od Beaufort višeslojnog hrasta. Unutrašnjost S line paketa dolazi u crnoj boji, profinjenoj s detaljima visoke kvalitete. 18-inčni kotači ili opcijski 19-inčni kotači i S line sportski ovjes, koji karoseriju spušta za 30 milimetara, nadopunjuju ovaj paket. Audi exclusive i Audi exclusive line paketi nude dodatne opcije za prilagođavanje vašeg vozila. Prtljažnik modela A4 limuzine i dalje ima kapacitet od 480 litara, odnosno 962 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima. Modeli A4 Avant i A4 allroad quattro imaju kapacitet prtljažnika, redom 490 i 1430 litara, dok za oba modela Audi nudi opcijski električki upravljani poklopac prtljažnika.
Pogonski sustav novog modela A4 postavlja nove standarde. Potrošnja goriva je u prosjeku snižena za 11 posto, unatoč povećanju snage i okretnog momenta većine motora. U limuzinskom i Avant modelu, Audi nudi šest TDI i četiri benzinska motora, uz 23 moguće kombinacije motora i mjenjača. Svi motori uključuju sustave direktnog ubrizgavanja goriva s prednabijanjem, a start-stop i sustav obnove energije su dio standardne opreme. TDI motori kombiniraju visoki okretni moment s primjernom štedljivosti, s time da su četverocilindrične izvedbe doživjele značajne promjene. Novi centrifugalni ublaživač na osnovi klatna (u 2.0 TDI motorima sa 100 kW, 120 kW ili 130 kW s quattro pogonom) i dvostruki zamašnjak čine da motor radi još uglađenije i tiše pri niskim okretajima, te omogućuju još ranije prebacivanje u viši stupanj prijenosna i uštedu do 0,2 l/100km.
Najštedljivija izvedba u obitelji je model Audi A4 2.0 TDI snage 100 kW (136 KS). U limuzinskoj izvedbi, ovaj motor u prosjeku troši samo 4,2 l/100km – što je ekvivalentno CO2 emisiji od samo 112 g/km. Novi A4 2.0 TDI snage 120 kW (163 KS), također optimiziran za maksimalnu efikasnost, troši 4,4 litre dizelskog goriva na 100 km. To odgovara CO2 emisiji od 115 g/km. Oba motora su dostupna u limuzinskoj i Avant izvedbi. Uz to, dostupna su tri druga četverocilindrična dizelska motora, snage 88 kW (120 KS), 105 kW (143 KS) i 130 kW (177 KS). Oni se također mogu naručiti u allroad quattro izvedbi, kao i u osnovnim modelima. Tri V6 TDI motora kompletiraju ponudu. Motor 3.0 TDI snage 150 kW (204 KS) (ne u izvedbi allroad quattro) je najefikasniji šest cilindrični motor u svojoj klasi u svijetu; u modelu A4 limuzini u prosjeku troši samo 4,9 l/100km. Druga inačica 3.0 TDI, generira 180 kW (245 KS), u izuzetno čistoj dizelskoj izvedbi.
Ova serija A4 modela, također predstavlja najnovije tehnologije benzinskih motora. Novi član TFSI obitelji je 1,8-litreni motor, dostupan u limuzinskoj i Avant izvedbi. Ovaj četverocilindrični motor osigurava sportski potisak, uz snagu od 125 kW (170 KS) i 320 Nm okretnog momenta. Prosječna potrošnja ovog motora u limuzinskoj izvedbi je ograničena na 5,6 l/100km ili 134 g/km CO2. Ovo je smanjenje potrošnje od 19 posto u odnosu na prethodni motor. Novi 1.8 TFSI motor uključuje mnoge inovacije: u sustavu kontrole ventila i načinu njihovog podizanja, u novom sustavu upravljanja toplinom, u sustavu ubrizgavanja goriva, u turbo punjaču i integraciji ispušnog sklopa u glavu motora. Motor je lakši za 3,5 kg i njegovo unutrašnje trenje je značajno smanjeno. Bazni benzinski motor je 1.8 TFSI sa 88 kW (120 KS). 2.0 TFSI – kao jedini benzinski motor koji je dostupan u modelu A4 allroad quattro – isporučuje 155 kW (211 KS). U vrhu ponude je 3.0 TFSI u dvije inačice. U modelu A4, ovaj V6, koji će se ponudi naći malo kasnije, osigurava snagu od 200 kW (272 KS). U sportskom S4 top modelu, njegova snaga je impresivnih 245 kW (333 KS).
Široki asortiman pogonskih sustava je tipičan za Audi. Šest-brzinski ručni mjenjač je standardni dio ponude u limuzinskim i Avant modelima s pogonom na prednje kotače; većina izvedbi kao opciju nudi kontinuirano promjenjivi multitronic. Izvedbe s quattro pogonom imaju ručni mjenjač ili (od motora 2.0 TDI sa 130 kW (177 KS) na više) sedam brzinski S tronic mjenjač. Model A4 allroad quattro uključuje ručni mjenjač ili S tronic mjenjač uz bilo koji motor. Inovativni sustav upravljanja toplinom, između ostalog, skraćuje vrijeme zagrijavanja ručnog mjenjača, te time smanjuje gubitke zbog trenja. Svi mjenjači su prepoznatljivi po uglađenom i preciznom radu, visokoj efikasnosti i širokom rasponu prijenosnih odnosa – visoki prijenosni odnosi viših brzina smanjuju potrošnju goriva, dok kratki prijenosni odnosi nižih brzina doprinose dinamici vožnje.
Quattro stalni pogon na sve kotače je standardni dio opreme modela A4 allroad quattro, te je dostupan u limuzinskoj i Avant izvedbi od motora 2.0 TDI sa 105 kW (143 KS). U ovom slučaju A4 obitelj rabi samo-blokirajući središnji diferencijal. U normalnim uvjetima vožnje, ovaj sustav prvenstveno prenosi moment motora na stražnje kotače u omjeru 40 prema 60. Po potrebi se preraspodjela momenta događa u najkraćem mogućem vremenu. Funkcija vektorskog upravljanja okretnim momentom nadopunjuje rad središnjeg diferencijala s fino doziranim aktiviranjem kočnica, kako bi upravljanje bilo još preciznije i sigurnije. U V6 quattro izvedbama, Audi nudi sportski diferencijal kao nadopunu, koji modelu A4 osigurava maksimalnu preciznost i snažno prianjanje prilikom skretanja u zavoje na rubu mogućnosti upravljanja. Ova jako napredna komponenta po potrebi aktivno raspodjeljuje snagu između stražnjeg lijevog i desnog kotača.
Elektromehanički servo sustav upravljanja je nov u svim modelima ove serije. Direktni prijenosni odnosi osiguravaju precizno držanje ceste, dok blago aktiviranje kočnica osigurava protudjelovanje povlačenja automobila u jednu stranu na neravnim skliskim površinama. Elektromehanički servo sustav upravljanja ne troši energiju tijekom vožnje po pravcu, što smanjuje potrošnju goriva do 0,3 l/100km. To je ekvivalentno smanjenju CO2 emisija do 7 g/km. Još jedna napredna značajka koja modelu A4 daje specijalni status u njegovoj klasi je Audi

select sustav. U osnovnom paketu, vozač može prebacivati karakteristike gasa, točke prebacivanja automatskog mjenjača, način rada servo upravljača i automatskog klima uređaja između četiri načina rada 'comfort', 'auto', 'dynamic' i 'efficiency'. Ako je ugrađen i navigacijski sustav, također je uključen dodatni 'individual' način rada. Sve izvedbe s prednjim pogonom modela A4 uključuju elektronski program stabilnosti (ESP) s elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Prilikom dinamične vožnje, ovaj sustav dodatno poboljšava upravljanje i sigurnost, minimalnim aktiviranjem kočnica na prednjem kotaču na kojemu je manje opterećenje jer se nalazi s unutrašnje strane zavoja. Velike kočnice s ventiliranim prednjim i stražnjim diskovima u mnogim izvedbama, omogućuju izvrsne značajke kočenja, te se mogu precizno dozirati.
Sve A4 izvedbe silaze s proizvodne trake na elegantnim aluminijskim naplatcima. Ovisno o izvedbi motora, oni imaju dimenzije 16 ili 17 inča; gume s optimiziranim otporom kotrljanja imaju dimenzije 205/60 i 225/50. Model A4 3.0 TFSI ima 18 inčne naplatke s gumama dimenzija 245/40. Ponuda se kreće do 19 inčnih naplataka s gumama dimenzija 255/35. Četiri od 18 dostupnih naplataka imaju novi dizajn. Model A4 allroad quattro se nudi sa četiri neovisno dizajnirane izvedbe naplataka. Za A4 obitelj, Audi nudi napredne sustave pomoći, kako bi vožnja bila što opuštenija. Standardni dio paketa u svim izvedbama je novi informacijski sustav vozača s preporukama kočenja – on detektira i svraća pozornost vozača na odstupanja od tipičnog ponašanja u vožnji na osnovi pokreta upravljača i drugih parametara. Sustav prilagodljivog tempomata održava konstantnu udaljenost modela A4 od vozila ispred njega pri brzini između nula i 200 km/h. Ako vjerojatnost naleta na vozilo ispred postane jako visoka pri brzinama ispod 30 km/h, sustav će do kraja aktivirati sustav kočenja. Audi active lane assist pomaže vozaču da ostane u svojoj voznoj traci. Kamera detektira linije vozne trake i sustav po potrebi aktivira blage korekcije upravljača. Audi side assist nadzire prostor iza modela A4 uz pomoć radara, i na primjer detektira bilo koja vozila u mrtvom kutu.
Za seriju modela A4, Audi nudi cijeli komplet najmodernijih informacijskih i zabavnih sustava. Standardni dio opreme je chorus CD radio uređaj sa osam zvučnika, dok se u vrhu ponude nalazi MMI navigacijski sustav plus s velikim tvrdim diskom, zaslonom u boji, 3D grafikom i DVD reproduktorom. Glasovna kontrola i opcijski prijemnik digitalnog radio signala su dodatna unaprjeđenja ovog sustava. Napredni dodatak MMI navigation plus sustava je Bluetooth online telefon u automobilu. Preko Audi connect sučelja, sustav pruža specijalne usluge u automobilu, kao što je glasovna kontrola Google pretraživanja točaka interesa i navigacije preko Google Earth fotografija, zajedno s Google Street View aplikacijom. Audi online prometne informacije su jedna od tih usluga koja vozaču pruža novosti o zagušenjima prometa na odabranoj ruti. WLAN hot spot je još jedna značajka Bluetoth online telefona u automobilu, koja putnicima u modelu A4 omogućuje surfanje Internetom i slanje e-mail poruka preko njihovih mobilnih uređaja. Model Audi S4, dostupan u limuzinskoj i Avant izvedbi, uključuje najsnažniji motor u ponudi – 3.0 TFSI snage 245 kW (333 KS) i 440 Nm okretnog momenta. Prosječna potrošnja limuzinske izvedbe je niskih 8,0 l/100km – uz izuzetne performanse: S4 ubrzava od nula do 100 km/h za 5,0 sekundi i postiže elektronski ograničenu najveću brzinu 250 km/h. Promijenjeni Audi S4 se može prepoznati po promjenama prednjih svjetala, po odbojnicima, otvorima za zrak i bojama. Unutrašnjost također uključuje suptilne promjene izgleda. S sportski ovjes i 18-inčni naplatci modelu S4 osiguravaju izvanredno držanje ceste.
Izvor: Autoportal.hr


















