izvinte a o kakvom vi to metalnom filteru pricate... ja sve evo citam pa nikako ne mogu da povezem. K&N ne pravi nikakve metalne filtere vec pamucne filtere sa plasticnom mrezicom koji su nauljeni i upravo ulje zadrzava prljavstinu na tim filterima zato i imaju veliku propusni moc. nista hladniji vazduh necete dobiti sa uloskom, pecurkom (ma gde bila) nego sa OEM filterom u kutiji ! ne mozete dobiti vecu snagu ako motoru dodate vazduh. kolicinu vazduha mora da prati i odredjena kolicina goriva. ako vec ocete nesto da postignete igrajuci se sa vazduhom onda napraviter takozvani RAM AIR ili da ubrzate protok vazduha kroz usisno mesto jer je pozanato da se na taj nacin vazduh prirodnim putem najbolje hladi a hladan vazduh je gusci a cim je gusci znaci da nosi vise kiseonika te je samim tim sagorevanje bolje. dakle, direktan dodok vazduha na plenum sa sto manje krivina. sirok ulaz, pa do 50% suzenje da napravi venturi efekat na stock usisi kanal.
a sto se dizela tice , neki pitaju zasto, kako. jednostavno, dizel nema klapnu i samu snagu mu odredjuje kolicina goriva. kad je hladno fala bogu da ce da ide bolje jer je smesa bogatija. mozete staviti bilo sta nema svrhe. jedino moze panel filter posto se ne menja vec se pere posebnom tecnoscu, zatiom se susi prirodnim putem a onda naulji takodje posebnim uljem.
i jos nesto, turbak nikada ne moze imati rezak zvuk kao atmosferac. prvo zato sto im sistem usisavanja vazduha nije isti a onda ni sistem izbacivanja vazduha nije isti. atmosferci traze povratnipritisak u iduvnom istemu a turbak trazi potisak tj da izbaci sto pre i sto vise. zato recimo na nekim motorima nije dobro da otvarate izduv i da stavljate protocne lonce jer gubite potisak na niskim obrtajima. a turbaci vole otvoren izduv da bi mogli sto vise i sto brze da provrte kroz turbinu...
dakle, da rezimiramo, filteri velikog protoka imaju smisla samo na motorima koji nisu standardni tj imaju smisla na motorima koji su doradjivani (tunirani). da je tako kao sto vecina ovde misli, fabrike bi stavljale odma K&N filter a ne onaj papirni. Neki motori za pravljenje smese koriste sijaset senzora. od protoka vazduha, preko podpritiska u usisnog grani pa sve do temperature usisnog vazduha... a izmedju toga jos po neki. zamislite sad sta se desava u usisu i kakve vrednosti daje MAP senzop kad mu stavljanjem filtera koji ima veci protok smanjite pririsak u usisnoj grani...