Autor Tema: HROMIRANJE  (Pročitano 41527 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže martini_u_kuci

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4799
  • Age: 39
  • Lokacija: Stari Košutnjak, BGD
  • Karma: +46/-29
  • Auto: 2003 Golf mk4 TDI GTI
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #40 poslato: Mart 03, 2011, 01:47:28 posle podne »
da da mario iz kraljeva..ja sam kod njega radio prosle felne...lik mnogo dobro radi...
a mozda moze i yupower tod a uradi, ako ima vremena...on je sredio medisonu felne i takodje su ekstra ispale...

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9979
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +222/-54
  • Auto: Lada 2104
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #41 poslato: Novembar 02, 2011, 04:33:05 posle podne »
Ako nekom može da pomogne:

Citat je od 17.5. 2010

Zvao sam RV Metal, Batajnicki Drum 23, 011/3070 348.
-Niklovanje
-Hromiranje
Bakarisanje ne rade!
Cene su standardne ,100din po dm^2, niklovanje i hromiranje(u tu cenu ulazi malo "jace" Hromiranje i Niklovanje, posto sam rekao da se radi o delovima za auto), medjutim cena zavisi i onoga sta se hromira/Nikluje.Tako da tek kada im se donese radni deo , oni vam kazu tacnu cenu.
Velicina kade, je 230x50x100[cm](DxSxV)(covek nije bio bas siguran za sirinu , ali iznosi oko 45~50cm, sto znaci da branik ide bez problema.
Covek koji Polira(064/4002022, Beograd), kaze da su skroz ok, mada bi naj bolje bilo da cujemo necija iskustva.
--------------------------------------
Metal Cinkaru, koju je Sasha iskopao, nisam mogao da dobijem.

--------------------------------------
GalvanoTehnik,Beograd (pogon u Simanovcima)http://www.yellowpages.rs/en/Construction/Metal-goods/Galvanotehnik/profil/69701/slike_page/0:
- Niklovanje
- Crno niklovanje
- Kalaj nikl (antracit)
- Hromiranje
- Mesingovanje
- Bakarisanje
- Pozlata
- Posrebrenje
- Patiniranje
Problem kod njih je sto imaju manje kade, pa branik ne moze da stane, ali sitniji delovi mogu, kada je oko 120x30cm(DxS).
Cena je opet problem, jer dok ne vide nece da kazu nista....
Njihova procedura je
1)Deo se Ispolira do savrsenstva,pa se odnese na Galvanizaciju
2)Bakarisanje(deblji sloj)
3)Poliranje
4)Bakarisanje (Tanji sloj, 5~6 mikrona)
5)polusjajni Nikl
6)sjajni nikl
7)polusjajni hrom
8)sjajni Hrom
Cuo sam da su skuplji od RV Metala, mada ako se radi ovoliko operacija(....polusjajni , sjajni.....), veroatno i mora da je skuplje.
---------------------

Ako je neko imao iskustava sa ovim firmama, ili nekim drugim , obavezno neka prokomentarise kvalitet Galvanskih postupaka.

Evo još nešto:


da se i ja ukljucim u pricu oko zastite materijala, posto se tim poslom bavim godinama a to mi je struka. tehnolog ovde :)
elem, da bi uopste bila dobra zastita, potrebno je da predmet bude dobar.
ako je vec nagrizen i ima dubinsku koroziju,nema tog polirca, a ni hemije koja moze to da sredi .
druga vazna osobina je priprema predmeta
naime, dobro poliranje je vise od pola posla
krece se sa krunom granulacijom,ka sto finijom.
dosta problema ima ako se donese predmet koji na sebi ima sloj parfe,plastike il starog nikla. uvek se provo predlaze peskarenje, a nakon toga ide poliranje
poliranje moze da se vrsi i elektrohemijskim postupkom, ali samo za prohorn. dobija se nakon elektrohemisjkog poliranja izuzetan sjaj,a mana postupka je da bilo koja neravnina, ili ogrebotina nakon elektropoliranja postaje mnogo puta vidljivija, ovo predlazem samo da se radi na cesljanom( grebanom) prohromu.
sledeca operacija je kvalitetno odmascivanje
prvo se radi sa organskim rastvaracima kako bi se veci komadi paste za poliranje skinuli. nakom toga se predmet potapa u alkalni rastvor kako bi se otklonila zaostala masnoca. nakon toga se vrsi elektrohemijsko odmascivanje koje predstavlja zadnju etapu odmascivanja.
da napomenem, odmascivanje je vrlo bitno
ako se predmet ljusti ili pocne da se "dize" hrom, to s eposledica lose pripreme.
nakon elektroodmascivanja vrsi se ispiranje, a posle toga dekapiranje.
jos jedno ispiranje, pa aktivacija pred bakarisanje. postupak kiselog bakarisanja izbegavajte jer bakar u tom rastvoru daje krupnozrnaste kristale i zato mora da se vrsi poliranje posle bakarisanja. ja koristim pirofosfatni bakar koji je alternativa cijanidnom bakru( koji je i dalje neprevazidjen ali se napusta njegova upotreba zbog otrovnosti,a i sve teze se nabavlja).
posle bakarisanja idu dva procesa ispiranja, pa ide mat nikal.
posle mat nikla ide proces sjajnog niklovanja.
posle ispiranje i onda dolazi na red hromiranje. posle hromiranja ide ispiranje dva puta, pa tretiranje bisulfitom( da se otklone eventualno tragovi zutila od 6 valentnog hroma), pa ispiranje i susenje predmeta
ovo vam je u najkracim crtama proces hromiranja. ovo sam sve ispisao jer ljudi zele hromiranje a ne niklovanje. apsurdna situacija :)
ako se predmet odmah posle odmascivanja hromira, to je postupak tvrdog hromiranja,a povrsina je matirana i sivkasta bez imalo sjaja.
u zadnje vreme sve je populatniji saten nikal. povrsina je mlecna, ni sjajna ni matirana.
nadam se da imate sad malo predstavu o procesu niklovanja.
pozdrav svima
« Poslednja izmena: Novembar 02, 2011, 04:38:27 posle podne od strane Desmo »

Van mreže Aleksandar1974

  • VW Početnik
  • Poruke: 16
  • Lokacija: Pancevo
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW T4
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #42 poslato: Jun 02, 2012, 03:59:35 posle podne »
Pa jel znas mozda otprilike koliko kosta ceo taj proces u DES-u,MAx-u,Galvanotehniki  i u toj RV firmi po felni (petokraka 16")?
Malo je nezahvalno da ta firma RV i druge  nemaju  ni mail a kamoli sajt.
Ko je najjevtiniji od tih firmi?
Problem je sto moram da nadjem drugi auto,da skinem tocak sa svog auta,da odem do vulkanizera da skine gumu da bi mi oni rekli koliko bi to kostalo.A nismo u istom gradu tako da je to bas malo komplikovano.Onda ako mi odgovara opet nazad po ostale tockove.Zar im ne bi bilo lakse da imaju makar mail pa da im se slike posalju u mailu da bi ljudi znali otprilike koliko bi ih to kostalo?
Ja sam hteo da hromiram felne (ili da uradim visoko poliranje) ali nista nisam uradio jer tek sad vidim da moram da ih nosim prvo na peskiranje,pa na poliranje pa na hromiranje,sto bi me izaslo tri puta skuplje nego nove felne ,jos bi izgubio nekoliko dana na tome i obisao bar 300-400km.
A ovi iz DES-a ne odgovaraju na mail u kojem sam im poslao slike a vec dva puta sam im poslao mail u razmaku od 30 dana.
« Poslednja izmena: Jun 02, 2012, 04:23:37 posle podne od strane Aleksandar1974 »

Van mreže GTI 16V

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 335
  • Lokacija: Beograd,tu negde...
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf Mk2 GTI 16V
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #43 poslato: Jun 04, 2012, 11:24:36 pre podne »
DES je u stecaju vec duze vreme... ;) B) Uzgred da znate, u DES-u rade, tj. zaposlene su osobe sa invaliditetom, pa je generalno otezana komunikacija sa njima.

Ali su znali da odrade extra galvanizaciju, ponekad, a ponekad bas da zabrljaju...
Ne postoji ruzna felna, nego samo pogresno odabrana dimenzija guma...

Van mreže Luka_95

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 674
  • Age: 29
  • Lokacija: Kraljevo
  • Karma: +15/-22
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf II 1.6 TD
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #44 poslato: Jun 06, 2012, 03:20:22 posle podne »
Mozda bude od koristi
http://vwcar.weebly.com
. . / ████████ \ . .
=/___________ \=
./(_)=======(_) \.
|\_==__vw__==_/|
l_\___________/_|

Van mreže zoki-poki

  • VW Početnik
  • Poruke: 15
  • Age: 36
  • Lokacija: Skopje-Makeonija
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Some drive to work,I work to drive! ;)
  • Auto: VW Polo 6N 1.4 16V
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #45 poslato: Oktobar 19, 2013, 08:36:06 pre podne »
Ovo gore,posle farbanje,stavljaju neke zastite na primer lak ??? Dobar je efekt samo kolko je izdrzljiv?
Hocu alu felne da galvanizujem/hromujem ali kod nas aluminium ne galvaniziraju :(
Evo nesto vako hteo bi da bude felne
http://fc09.deviantart.net/fs70/i/2011/107/2/4/e38___polo_on_bbs_by_crezo-d3e8nwx.jpg
It's a wolksvagen things,you wouldn't understand.....

Van mreže karbi

  • VW Početnik
  • Poruke: 3
  • Lokacija: Sokobanja
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf mk 1
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #46 poslato: Oktobar 19, 2013, 08:57:12 pre podne »
evo limka sa fejsa. Covek je iz Futoga. radio sam neke sitnice sa motora  i zadovoljan sam cenom i kvalitetom.
https://www.facebook.com/pages/NiklovanjeHromiranje-0656666300-Futog/605083862865558?fref=ts

Van mreže Strbac

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2306
  • Age: 21
  • Lokacija: Beograd-Dorcol-Cukarica
  • Karma: +136/-118
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #47 poslato: Oktobar 19, 2013, 09:58:09 pre podne »
Daj neke pojedinosti, sta si hromirao i koliko je kostalo?
"Nikad se ne prepirite s glupim ljudima. Prvo će vas spustiti na svoj nivo, a onda pobediti na iskustvo"

Van mreže zoki-poki

  • VW Početnik
  • Poruke: 15
  • Age: 36
  • Lokacija: Skopje-Makeonija
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Some drive to work,I work to drive! ;)
  • Auto: VW Polo 6N 1.4 16V
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #48 poslato: Oktobar 19, 2013, 10:05:32 posle podne »
evo limka sa fejsa. Covek je iz Futoga. radio sam neke sitnice sa motora  i zadovoljan sam cenom i kvalitetom.
https://www.facebook.com/pages/NiklovanjeHromiranje-0656666300-Futog/605083862865558?fref=ts
aluminium ne hromira,samo polira  :11
It's a wolksvagen things,you wouldn't understand.....

Van mreže Teshoo

  • VW Početnik
  • Poruke: 14
  • Age: 43
  • Lokacija: Cacak
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B3 2.0 16v
Odg: HROMIRANJE
« Odgovor #49 poslato: Novembar 17, 2013, 09:26:48 posle podne »
@Desmo

Kako ide proces titaniziranja, hvata li se Titan za Aluminium ili o5 mora prvo bakarisanje i sl.?
Unapred hvala.
I like to move it, move it!