Autor Tema: Polo 9N3 1.4 TDI ventilator klime  (Pročitano 556 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 338
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Polo 9N3 1.4 TDI ventilator klime
« poslato: Avgust 06, 2025, 10:13:48 posle podne »
Pozdrav svima,
Nedavno sam primetio da ventilator klime/hlađenja na Polu 9N 1.4 TDI (onaj jedan jedini veliki u motornom prostoru odmah iza hladnjaka) ne radi u prvoj brzini, a posle nekog vremena kada se zagreje motor normalno se pali ventilator u drugoj brzini. Iako na dijagnostici pokazuje da su obe brzine ispravne (coolant fan stage 1 ON; coolant fan stage 2 ON) i daje napon na žicama konektora (konektor ima 3 žice), fizički se ventilator ne vrti kada je u prvoj brzini. Vidim da je to učestao kvar na vagen grupaciji u tom godištu, pa me zanima da li postoji poseban kontrolni modul (fizički odvojen od ventilatora) koji reguliše brzinu ventilatora pa je moguće samo njega zameniti ili je neophodno zameniti čitav ventilator (kontrolni modul kao i sama elektronika motora ventilatora je na samom ventilatoru i nije je moguće zamenitu posebno)?

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 338
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Polo 9N3 1.4 TDI ventilator klime
« Odgovor #1 poslato: Avgust 07, 2025, 04:26:20 posle podne »
Da skratim, koga mrzi da čita - da li mora da se zameni čitav ventilator (sklop) ili može samo deo (kontrolni modul) koji pali prvu/drugu brzinu tj. da li je taj modul poseban deo ili je to sve jedna kompaktna celina i mora da se zameni sve u kompletu?

Van mreže raca1

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2081
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +100/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Polo 9N3 1.4 TDI ventilator klime
« Odgovor #2 poslato: Avgust 07, 2025, 06:40:52 posle podne »
Unutar ventilatora postoje otpornici za brzine, može da se prespoji, da se zbudži na razne načine...

Regularno se menja kompletan ventilator, nije predviđeno za popravku.

A taj kontrolni modul nije u ventilatoru već zasebna kutijica, u ventilatoru su samo otpori za brzine. I on bi trebao biti ispravan ako daje napon na konektoru ventilatora.
« Poslednja izmena: Avgust 07, 2025, 06:42:27 posle podne od strane raca1 »
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Filke

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 338
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Polo 9N3 1.4 TDI ventilator klime
« Odgovor #3 poslato: Avgust 08, 2025, 12:59:06 pre podne »
Hvala na razjašnjenju dileme. Što se tiče tog "budženja" da li si mislio na to da se nekako "preskoči" otpornik, mosfet ili sta već na elektronici motora koji pokreće ventilator u prvoj brzini da recimo ventilator stalno radi u drugoj brzini ili ima neka druga caka? Pošto cenim da je ta elektronika koja se nalazi na samom ventilatoru zalivena u plastici i da joj je prići i otvoriti je prilično zeznuto...

Van mreže raca1

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2081
  • Age: 49
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +100/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: Polo 9N3 1.4 TDI ventilator klime
« Odgovor #4 poslato: Avgust 08, 2025, 10:32:33 pre podne »
Nov ventilator je do 80€, odšrafiš zašrafiš i gotovo, sve novo komutator, četkice, ležajevi...
Što se budženja tiče sve zavisi koliko imaš znanja, alata i loma delova i koliko je isplativo, ali sve može da se popravi.
Prvo moraš definitivno utvrditi da je problem u ventilatoru, nađeš gde ima da se kupi novi. Onda možeš da skineš stari pa postavi slike i pitanja ovde, ili ćeš da ga popraviš ili baciš.
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.