Postoji nesto u vezi ove Leon 1p Kupre sto me vec godinama stalno vraca. Secam se kada sam prvi put , pre skoro deset godina, na oglasima ugledao fotke unutrasnjosti 1p Kupre, volan, sedista, pedale, rucica menjaca, odmah sam pomislio UH! I kada sam posle jedno pet godina i uzeo svoju prvu, crvenu, te stvari, po meni najbitnije na kolima, su i uzivo pruzale isti osecaj. Sto se spoljasnosti tice meni je 1P Leon i dan danas prelep, bas juce prilazim Kupri i iz daleka se mislim kako je lepa u pm, ali dobro, moguce da vise nisam objektivan. I naravno, tu je i "srce", ojacani 2.0 TFSI, posle koga u dizelu jednostano ne moze da se uziva, opet, moje skromno misljenje, posto znam da se mnogi kunu u TDI

, a i jbg, zivimo u Srbiji pa je gorivo velika stavka. Vozio sam jedno vreme i Ibicu 6L FR, 130 PD, i iako mozda najbolji polovni auto koji sam kupio, opet ne moze, a i ne treba da se poredi sa Kuprom. Imao sam i BMW-ov 2.0 BiTurbo u 123 Kupe, i ide to, ali niti ima zvuka, ali niti mi je osecaj za volanom nesto poseban, pogotovo sto je kao BMW "drivers car". Ja nisam imao taj neki poseban osecaj, svakako ne posle Kupre.
Elem, ludilo je dakle pocelo sa crvenom, ozloglasenom Kuprom na nasem, sada vec bivsem forumu Seat Kluba. I iako nikada sa tim autom nisam imao problema, opet crv sumnje mi je usao u glavu i nikada nisam mogao opusteno da je vozim, pogotovo ne na nekim velikim brzinama. Ni covek sa kojim sam se posle menjao, niti onaj kome sam prodao posle Kupru, kada mi se vratila, nisu nikada imali problema sa njom, ali eto, ja nisam uspeo da se opustim i uzivam posle svih poruka i "preporuka"na forumu, izjava poput "Ne bih je vozio ni da mi je poklone"...
Posle dve godine mi se opet vratila zelja da vozim Kupru, i u tom trenutku je bila jos jedna, crna Kupra sa foruma na oglasima, popularni "Vejder", koji je jos dok je bilo vlasnika na forumu promenio jedno 5-6 istih, ali dok je stigla do mene je verovatno jos toliko njih ju je vozilo. I preko toga bih presao, ali ispostavilo se da je auto u medjuvremenu lupan, i ne samo to nego i ocerupan. A cerupanje je islo dotle da su joj skinuli i fabricke prednje komplet kocnice...Sto najgore ja to nisam ni primetio kada sam prvi put gledao auto, jer mi nije palo na pamet da to neko moze da uradi, ali obzirom da sam vec dao kaparu i rec coveku i uzeo sam je. Naravno, posle toga, i kada mi je receno sta je sve menjano posle udesa na njoj, svaka zelja da je vozim je nestala. U pitanju je ova Kupra, doduse tada, u "cvetu njene maldosti".
https://www.bud3.net/ticbra-3-0-seat-leon/Par meseci kasnije, dugogodisnji vlasnik bele Kupre, opet clan foruma, ju je prodavao, i ona dodje u ruke gore pomenutog Ticbre, koji mene kontaktira zbog nekih delova...Naravno da sam morao da je uzmem, posto je ta bela bila bas dobra, a i bilo mi zao da se skidaju delovi sa nje, prvo dam moju crnu i doplatim za belu, a na kraju on mi vrati crnu a uzme mog Siroka. I da bi ludilo bilo kompletno, u isto vreme meni se vrati moja crvena opet u zameni sa covekom kome sam je i dao. I tako ja pre godinu i po dana postanem vlasnik tri Leon 1p Cupre. Nisam spavao tih dana, dobro mi nije bilo. Ali relativno brzo su otisle, prvo crvena pa crna i ostao na onoj koju sam zeleo, konacno jedna u odlicnom stanju. Bela je imala Sach Race Performance kvacilo, i ono je davalo autu poseban osecaj, posto je lepilo u milisekundi, i uz Forge Short Shifter, uvek sam imao osecaj da vozim pravi trkacki auto. Sa njom sam i izasao par puta na Navak, i najbolje vreme koje sam vozio je 1.38.00. Imala je KONI pro street vesanje, dobro lezala, ali dosta nosirala. Kocnice nikako nisam uspeo da sredim, posto je dosla sa vec pokrivljenim Zimerman prednjim diskovima, koji su ucinili prva dva track day-a i ne bas prijatno iskustvo, a na trecem, kada sam konacno uzeo nove Power ATE prednje, nisam uspo da ih barem malo razradim pre izlaska na Navak i onda sam ih tamo milovao, ali sve u svemu, na kraju, 1.38. Ona je bila Stg1, usis, Miltek downpipe, Supersprint Cat, i Supersprint zadnji lonac, vrhunski zvuk. Sreo sam je jednom posle na ulici, u rukama decka kome sam je pordao, i kada je potopio, uh...A ja u dizelu...

Elem, da sam normalan, kao sto nisam, ja bih ostao na toj beloj, vozio i uzivao, ali to nosiranje na Navaku mi se ucinilo da je nesto sto moze bolje, a gledajuci sve moguce testove, pocev od Kris Harisa, RS Megane je najbolji za stazu, pogotovo ove male coskare poput naseg Navaka. I jbg, crv mi ne da mira, prodam belu i uzmem RS-a. Izadjem na Navak prvi put i bez nekog preteranog silovanja, tada sam tek uzeo auto, mada ja generalno ne silim na Navaku, jedan krug zarevanja, dva za vreme i jedan hladjenja, i iz prve 1.38. Rs je skroz fabrika, bez ikakvih modifikacija, samo CUP sasija, 265 ks. Strasan auto, vidi se da su ga radili ljudi koji bas znaju svoj posao i razumeju problematiku. Bitna stavka sper, ulaci te u krivinu i ispucava iz nje. Drugi put, i poslednji track day koji sam vozio, 1.36.05, sto nije malo poboljsanje, ali je i moj maksimum sa auto u fabrickom stanju, i na "obicnim"gumama. Da bi se islo brze, mora agresivnija mapa, down pipe, jos bolje vesanje, semi ili full slick...Sve to mi se nije radilo jer nisam hteo nista da na Meganu menjam. RS na stazi je fenomenalan, ali kada ga poredim sa belom Kuprom, nema taj zvuk, nema to brutalno ubrzanje, koje mozda nije toliko bolje, ali kada se sve uzme u obzir, pogotovo taj zvuk Supersprinta iz bele...
I pre par meseci razmisljam, realno, obrni okreni, Kupra. Dosta manje kosta, prakticnija je, petora vrata, jeftiniji tjuning, lepsi mi je osecaj za svakodnevnu voznju, a na prodaju moja nesudjena prva Kupra. Kada ju je prvi vlasnik prodavao, davao sam mu Golfa i da doplatim brdo, ali nije hteo, pa sam ja na kraju uzeo crvenu. Sto je definitivno bolje bilo, posto sam krenuo od losijih ka boljim, da sam tada uzeo nju, ne bih znao da cenim sta znaci kada dobijes auto u odlicnom stanju. I naravno kupim je. I sad, sav srecan, i dalje je u odlicnom stanju, upozano i drugo vlasnika, a od treceg je uzeo, odmah u MArly da joj sipam ono tecno zlato, posto kosta kao da su iz zlata cedilo ono ulje, odmah najskuplji aditvi da se prociste dizne, felne, gume...Medjutim...
Za sve ovo vreme, postoji jedna neprikosnovena Kupra, opet za nas sa foruma, Bockova...Svako ko je citao njegovu temu na forumu zna koliko je truda taj covek ulozio u taj auto, o novcu ni na ne pricamo. Ja se sa njim tokom godina vlasnistva mojih Kupri stalno nesto vidjao, te za neke ATE plocice, te za neki Cam follower, i uvek gledam onu njegovu i ono, balavim.

I pre mesec dana otisao do njega po neki after market poklopac motora, a zapravo da vidim njegovu Kupru. Otvori on garazu i upali je...
I eto, godinu i po dana posle one tri Kupre, da mi je neko rekao da cu opet biti u slicnom ludilu, rekao bih ma jok, nema sanse, ali ne. Ovaj auto definitivno ima neku posebnu zicu kod mene, i cini mi se da mi je bilo sudjeno da kod mene zavrsi ta najbolja, Bockova Kupra, jer koliko god je on lud sto se tice njene Kupre, toliko sam ja lud za sve ove moje predjasnje i ove dve sadasnje.
Evo je dok je jos bila samo malo modifikovana:
https://www.bud3.net/ritmos-espanol-seat-leon-cupra/






