A zasto se radi ta adaptacija dpf-a?
Znam neke koji su prali i vratili ga nazad, a nista nisu adaptirali. Sve je bilo ok.
Zato pitam, kako se i zasto adaptira
To je u stvari reset samoucenja ECU. Ecu se vrati na fabricka podesavanja.
Kako komponente u autu stare tako i menjaju svoja svojstva. Konkretno na novom autu DPF je cist, turbina nema naslage koksa koje ometaju pokretanje krilaca varijabilne geometrije, dizne....Sve menja svoja svojstva tokom godina.
ECU te promene nastoji kompenzirati korekcijom nekih parametara i to pamti .
Konkretno ECU je upamtio da je DPF prljav i velike razlike izmedju senzora pritiska i i da je to tako i nje se desilo odjednom i zbog toga ne pali gresku motora.
Turbo isto, kada ecu registruje kasnjenje izmedju zadanih i izmerenih vrednosti on to kompenzira.
Zamenom (ciscenjem) DPFa, turba... i vracanjem na auto velika verovatnoca je da ce ECU upaliti gresku i motor staviti u safe mod jer je "zapamtio stanje komponenti" i korekcije koje je zadao da bi sve normalno radilo. Registrovati ce naglu promenu u odnosu na zadnje pokretanje i to shvatiti kao anomaliju.
Ako upali lampicu ili ode u safe mod trebati ce mu dosta vremena da se nauci na novo stanje. Zbog toga se vrsi reset samoucenja ECU.
Nakon reseta samoucenja ili SELF LEARNING OPTIONS isto je moguce da ce otici u safe mod ali mozda samo jednom ili max dva puta. Lampica se gasi gasenjem motora.