Autor Tema: zatamnjivanje stakala  (Pročitano 202781 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže dejan921

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1452
  • Age: 33
  • Lokacija: sombor-novi sad
  • Karma: +40/-24
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ibiza 6L
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1260 poslato: Oktobar 17, 2015, 07:51:29 posle podne »
jos malo i ovih budzeni auta ce biti puni oglasi.

Van mreže Zgubidan

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7051
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +143/-29
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Ibiza 6L & Ibiza 6J FR TDI
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1261 poslato: Oktobar 17, 2015, 08:11:13 posle podne »
Citat
Joca TDI
Teh. pregled je pooštrio mere jer idu kazne zatvaranja istih... baš rigorozno.

za mnoge stvari je i dobro ..da ipak malo vise teh ispravnih vozila bude na ulicama  :46
Slobodni smo za svaku istinu,odgovorni pred njom i obavezni da je cuvamo od lazi.

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2663
  • Age: 40
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 5
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1262 poslato: Oktobar 17, 2015, 08:49:37 posle podne »
jao mati moja,ovo stvarno nema nigde...dodje mi da prodam kola i da se vozim taxijem...za svaku promenu na vozilu ce morati da se radi atest,bilo sta sto nije fabricki...spustanje auta,velike felne(ako je fabrika propisala 15 cola neces moci da stavis 16)  ili ce biti gradjanski rat ili ce da nas jebu do kraja

Van mreže Fred Peric

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5911
  • Age: 42
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +165/-127
  • Pol: Muškarac
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI 77/105 2007.g.
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1263 poslato: Oktobar 17, 2015, 09:29:58 posle podne »
Moze tehnicki pregled da poostri muda marijanova kad je pravinik o istom iz 1983. godine.Pa da su imali hrabrosti da se odreknu registracija toliko leseva i dronjina(zastavin program i ostala 2xpunoletna cuda..sumnjivi uvozi od pre petnaestak godina reg.)koji idu srpskim putevima do sad bi promenili pravilnik..Ovako bice i dalje kome se kako zalomi i ko se kako snadje..
Kao i sa tv pretplatom, par godina neko placao neko nije a sad prave novu reviziju.Jbt. ja sam placao uz racun za struju od pocetka do sad pretplatu ali vise necu jer nema niko u drzavi postovanja prema savesnim gradjanima(a i kakvi su nam politicari nije cudo) kao deca na ulici kad se igraju pa lupetaju, a ne da smo drzava..
Tako da samo nadjite tehnicki pregled 'od poverenja' i ko ih j.(te sto hoce da ostre djoku na nama).

Послато са LG-D320 уз помоћ Тапатока
« Poslednja izmena: Oktobar 17, 2015, 09:32:32 posle podne od strane Fred Peric »
Земунчанин

Van mreže sik_hc

  • VW Početnik
  • Poruke: 175
  • Age: 39
  • Lokacija: Barič / Obrenovac
  • Karma: +12/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 2011 VW Polo 6R
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1264 poslato: Oktobar 17, 2015, 09:39:37 posle podne »
A da se skupimo da otvorimo sopstveni tehnicki pregled? :)
Jbt, uskoro cemo da otvaramo teme tipa "vidi kako sam oprao auto" jer necemo moci nista drugo da radimo.

Van mreže ivan75

  • VW Početnik
  • Poruke: 167
  • Age: 50
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-14
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 7 1.6 TDI
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1265 poslato: Oktobar 17, 2015, 09:40:11 posle podne »
@Joca TDI
Mnogi t. pregledi su blago rečeno povezani sa policijom ili su bivši/sadašnji policajci vlasnici. Ista priča kao sa auto školama. To govori samo za sebe. Nema ni Z od zatvaranja, samo sitna riba, videćeš.
« Poslednja izmena: Oktobar 17, 2015, 09:42:20 posle podne od strane ivan75 »

Van mreže Matke GTI

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1518
  • Age: 28
  • Lokacija: Raska
  • Karma: +45/-89
  • Pol: Muškarac
  • Mirom na rat idite i ratom mir cinite!
  • Auto: Golf mk2 GTI Pussy Wagon
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1266 poslato: Oktobar 17, 2015, 09:42:58 posle podne »
ma ja sam lepo reko para vrti onde gde burgija nece to se odnosi na tehnicki pregled das neku kintu i prodjes normalno a i oni drve klinac zbog tih stakala takodje vrte vec nekoliko godina o motorima kad ce da postanu potrosni materijal samo jedu govna nesto ni sami vise neznaju sta rade,mogu da mi se napasu mojih licno jaja,nema im od toga nista sto se tice mene,ja to da im placam necu,a kola cu vozit za koji mesec,sve u svemu ko se kako snadje dobar je ;)
. . /Pussy Wagon\ . .
=/____________ \=
./(_)=======(_)\.
|\_==__vw__==_/ |
l_\____________/_l

Van mreže Matke GTI

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1518
  • Age: 28
  • Lokacija: Raska
  • Karma: +45/-89
  • Pol: Muškarac
  • Mirom na rat idite i ratom mir cinite!
  • Auto: Golf mk2 GTI Pussy Wagon
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1267 poslato: Oktobar 17, 2015, 09:45:45 posle podne »
pre cu da dam 500e za klimu da ugradim u golfa 2 1990 godiste nego da im placam to sranje i jos koje kakve karakurice
. . /Pussy Wagon\ . .
=/____________ \=
./(_)=======(_)\.
|\_==__vw__==_/ |
l_\____________/_l

Van mreže ivan75

  • VW Početnik
  • Poruke: 167
  • Age: 50
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-14
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 7 1.6 TDI
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1268 poslato: Oktobar 17, 2015, 09:46:47 posle podne »
Ma svima je jasno da od registracija, carina i ostalog za leševe iz uvoza a i domaće uzimaju ozbiljnu lovu, neće tek tako da batale to. Jedna stvar vuče drugu. Kad bi krenuli stvarno po nekom savremenom EU propisu da rade imali bismo saobraćaja po ulicama kao '68. To nikome ne valja, počev od NIS-a i Gazproma pa nadalje, do neke šalteruše.

Van mreže Fitipaldi

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2301
  • Lokacija: Basra, Irak
  • Karma: +36/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Pasat B6 2.0 TDI CR
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1269 poslato: Oktobar 17, 2015, 10:39:26 posle podne »
Ovaj narod otupeo od svega sto mu se dešava i sad ga jase kako ko stigne. Razumem atest za gas, obaveza koriscenja zimskih pneumatika, ipak je bezbednost u pitanju. Ali atest za folije, koje ne znam kako uticu na bezbednost ( možda ko zatamni totalno pa ne vidi nista) je čisto uzimanje para narodu i kore hleba ovima sto su ih ugradjivali. Cudi me samo da su preskočili da traže ateste za folije kojima se prelepljuju cela kola. Ili taksi sluzbe.



  Sent from my iPhone
This time next year, we'll be millionaires!

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1270 poslato: Oktobar 18, 2015, 12:04:21 pre podne »
jao mati moja,ovo stvarno nema nigde...dodje mi da prodam kola i da se vozim taxijem...za svaku promenu na vozilu ce morati da se radi atest,bilo sta sto nije fabricki...spustanje auta,velike felne(ako je fabrika propisala 15 cola neces moci da stavis 16)  ili ce biti gradjanski rat ili ce da nas jebu do kraja

kopiraju evropski zakon, sto je po meni ok.. sa par jako velikih ALI ..
ovde moras za sve sto nije fabrikana da radis atest ALI:
1)kosta fiksno ~20e po prepravki
2)sva odgovornost ide na proizvodjaca/servisera, tako da se zavrsava za 10 minuta. ako se nesto ispostavi da ne valja, prcace onog koji prodaje deo, ili onog koji ga je ugradio, ne tebe.

za folije je mene ukupno ispalo 150e, 120e folije i 20+10e homologacija(nisam imao karton, to je 10e) .. bukvalno 10 minuta, lik proveri stepen, vidi jel se poklapa, upise,pecat i to je to.. ima kod mene u temi koja slika. ono govance s kojim meri ne verujem da je neki high-tech uredjaj, ako kosta 50e mnogo je.
za gume/felne nije bas da moras za svaku da juris atest.. fabricki imas dosta razlicitih dimenzija koje mozes da vozis.. kod mene 16,17,18 , i propisane gume za svaku.. ako hoces vece moras od nekoga da dobijes potvrdu da je ok.. dal proizvodjaca felne ili auta zaboravio sam... ali isto nije neka nauka.
jedino ko najebe u toj prici su ljudi koji bi sami sebi cackali po autu.. to ne moze za takve stvari.. kad se setim kakvih sam se frankenstajna nagledao, je to u 99% slucajeva dobra stvar.

edit: evo nasao sam ... nije 50e , nego 150$ .. mozda ovi kod nas misle da su za jednokratnu upotrebu?
http://www.laser-labs.com/products/tint-meter-model-200
« Poslednja izmena: Oktobar 18, 2015, 12:22:07 pre podne od strane Guarana »
lollol

Van mreže Алал вера!

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 472
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +18/-6
  • Pol: Muškarac
  • Поштуј друге да би други поштовали тебе.
  • Auto: Golf 2 GTI 1.8 8v '88
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1271 poslato: Oktobar 18, 2015, 12:26:37 pre podne »
Sto se tice samih folija stvarno ne znam sta im tu predstavlja problem ali dobro nek ga silje goveda iz bezbednosti.
Razumem ajde atesti to mora i to ce doci pa ce doci ali brate ko bre pravi ove cenovnike?! Za sta bre onolike pare da ljudi daju? Pa jel se dobija letovanje na Ibici uz atest za foliju? Valjda se gospoda vode onom informacijom imamo prosecne plate 600 eura imamo najjeftiniju struju na svetu pa sta je za narod 150-200 eura za ateste. Tehnicki pregledi i auto skole to sve drze ljudi koji su radili u policiji ili rade i dalje.
Bolje da ne pustaju na tehnickom automobile sa kineskim ksenonima nego auto koji ima folije.

Van mreže Fred Peric

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5911
  • Age: 42
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +165/-127
  • Pol: Muškarac
  • Auto: GOLF 5 1.9 TDI 77/105 2007.g.
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1272 poslato: Oktobar 18, 2015, 05:57:31 pre podne »
Posto je Guarana izucio pravni sistem svoje nove domovine, samo bi ga podsetio da ne prenabragava cinenicu kakve se ovde lesine registruju, prolaze teh.pregled i potencijalna su opasnost na putevima.Kada se to resi onda ima smisla uvoditi normative prema stepenu zatamnjenosti, velicini tocka i ostalo...Ovde imas apsurd da yugo star 25 godina registrujes kao tehnicki i tehnoloski prihvatljivo vozilo, a ne mozes da uvezes automobil koji nema Euro 2 standard, a uskoro nece moci ni Euro 3 da se uveze.Pravi se geto, kao Kuba pod sankcijama, ima golf 2 kako propadnemo da bude premijum segment, a yugo mali gradski(bez air baga, abs-a i td... sa emisijom co2 1kg po km)

Послато са LG-D320 уз помоћ Тапатока
Земунчанин

Van mreže Алал вера!

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 472
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +18/-6
  • Pol: Muškarac
  • Поштуј друге да би други поштовали тебе.
  • Auto: Golf 2 GTI 1.8 8v '88
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1273 poslato: Oktobar 18, 2015, 09:41:18 pre podne »
Gledajuci taj deo sto se tice emisije stetnih gasova dolazi se do zakljucka da bi se po Bgu vozila samo ona kola kojima jos nije izbacio gresku za dpf. Gradski prevoz bi ukupno imao pa mozda 20-30 autobusa ovih najnovijih dok i oni ne pocnu da dime kao smederevac kad dune vetar a nemas zidani odzak. Tako da te price sto se tice ekologije u Srbiji su veoma smesne.
U ovoj zemlji gradski prevoznik vozi ne registrovana vozila tako da nema sta tu dalje da se polemise...

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2663
  • Age: 40
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 5
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1274 poslato: Oktobar 18, 2015, 11:57:20 pre podne »
Ma oni su se zajebali do bola,misle da ce uzeti lovu za te ateste od folija kao sto su odrali ljude za atest plina,ali nema od toga nista...svi ce pre da skinu folje nego da daju tolike nerealne pare za atest... jos kad sam video kako rade atest za plin,pa to je smesno...uzme lik i slika kao nesto i to je to...a auto nije ni upalio ni da vidi da li taj sistem radi kako treba,onda taj isti lik "radi" atest za prikolicu i za kuku...kupili dobar foto aparat i udri po sirotinji.

Van mreže Zgubidan

  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 7051
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +143/-29
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Ibiza 6L & Ibiza 6J FR TDI
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1275 poslato: Oktobar 18, 2015, 12:19:30 posle podne »
Konačno „legalizacija“ zatamnjenih stakala - 16.10.2015.


Situacija sa zatamnjenim staklima je konačno rešena. Sada znamo kakve folije smeju da se lepe na stakla, ko radi ispitivanje, ko izdaje atest i koliko će sve to da košta?




Koje folije smeju da se lepe na stakla?

Na stakla smeju da se lepe samo i isključivo folije koje imaju atest - dakle, proizvodi koji su prošli određene provere i koji ispunjavaju određene uslove. Da se ne biste našli u nebranom grožđu, lepljenje folija prepustite renomiranim servisima koji garantuju i za folije koje lepe i za svoju uslugu.
Koja stakla smeju da se zatamnjuju, a koja ne smeju?
 
Prednji vetrobran, tj. šoferku ne smete da dirate!
 
Prednja bočna stakla (kod vozača i suvozača), mogu da se zatamne, ali samo tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.
 
Zadnja bočna stakla i zadnje staklo, tj. zadnji vetrobran možete da zatamnite koliko god želite. Praktično možete da ih prefarbate.

Kako da znam da će automobil nakon lepljenja folija proći ispitivanje (dobiti atest)?
Folije koje lepite na stakla moraju da imaju sopstveni atest. Međutim, pitanje je da li će stakla vašeg automobila na koji su zalepljene te folije proći ispitivanje. Verovatno su stakla vašeg automobila već donekle zatamnjena, pa će folije prilikom ispitivanja pokazati mnogo veću zatamnjenost (laički rečeno).
Ovo je još jedan razlog da lepljenje folija prepustite renomiranom servisu, kod kojeg ćete moći da ostvarite reklamaciju i nadoknadite troškove ukoliko zbog njihove greške ne prođete ispitivanje.
Gde se radi atest (ispitivanje)?
Kada je u pitanju ispitivanje zatamnjenih stakala, tj. ispitivanje stakala na koja je zalepljena folija, to trenutno radi samo Centar za motorna vozila Auto-moto saveza Srbije www.amss-cmv.co.rs (CMV AMSS).
Nakon što automobil prođe ispitivanje, podnosite zahtev Agenciji za bezbednost saobraćaja – detaljnije na ovom linku http://www.abs.gov.rs/podnosenje-zahteva-za-ispitivanje-prepravljenih-vozila , pre čega je potrebno obaviti i tehnički pregled.
Problematična saglasnost (potvrda) proizvođača
Da biste prošli ispitivanje, neophodno je da od ovlašćenog predstavnika proizvođača u Srbiji dobijete saglasnost za lepljenje folija na stakla vašeg automobila.
Neki predstavnici proizvođača ovu saglasnost daju besplatno, drugi naplaćuju simbolično, a kod trećih košta i više od 100 evra.
Vlasnici automobila marki koje nemaju ovlašćenog predstavnika u Srbiji nalaze se u velikom problemu, pošto praktično ne mogu da dobiju saglasnost (potvrdu proizvođača).
Koliko košta atest (ispitivanje)?

Atest, tj. ispitivanje, nije uopšte jeftin. Troškovi su sledeći:

Saglasnost (potvrda) proizvođača -Od 0 do preko 10.000 dinara u zavisnosti od proizvođača

Republička administrativna taksa-  300 din

Obrada dokumentacije - 3.300 din

Izdavanje uverenja -3.000 din

Ispitivanje (atestiranje)- 4.800 din

Tehnički pregled - 800-2.000 din


Na primer, saglasnost (potvrda) proizvođača za marku Renault košta 12.000 dinara, pa ako želite da zatamnite vaš Megane i da pritom ne brinete o problemima sa policijom, moraćete ukupno da platite:

Lepljenje folija:
9.500 din
Potvrda proizvođača:
12.000 din
Ispitivanje (kompletna procedura):
13.000 din
Ukupno:
34.500 din  bonk



Šta da rade oni bez papira za folije koje su zalepljene na stakla?

Situacija je jasna - moraju da ih skinu.
Šta je sa polovnim automobilima iz uvoza?
Ukoliko imaju papire, tj. atest od folija koje su zalepljene na stakla, mogu da prođu ispitivanje kao da su ih zalepili u Srbiji, osim ukoliko podatak o lepljenju folija nije upisan u saobraćajnu dozvolu, što znači da je auto već prošao ispitivanje u inostranstvu.
Ponovimo koja stakla smeju da se zatamnjuju i koliko
Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila o saobraćaju na putevima (Službeni glasnik RS br. 40/2012. od 26.4.2012.) Članom 72. propisuje da se vetrobran ne sme naknadno zatamnjivati.
Međutim, bočna stakla u ravni vozača mogu biti naknadno zatamnjena tako da ukupna vrednost prigušenja svetla ne prelazi 30%.
Ostala stakla na vozilu mogu biti naknadno zatamnjena bez ograničenja.
Nema atesta za plin bez atestiranih stakala sa folijama  :huh:
Pre nekoliko godina jedan vlasnik automobila sa zatamnjenim staklima i ugrađenim TNG uređajem (vozi na plin) otišao je da produži atest svog uređaja za plin i ostao u velikom čudu kada su mu rekli da ne može da dobije atest dok ne skine folije sa stakala ili prvo atestira stakla sa zalepljenim folijama.
„Kakve veze imaju folije sa plinom?“, čudio se on i dobio odgovor da automobil sa zatamnjenim staklima bez atesta jednostavno nije tehnički ispravan i da kao takav ne može da uđe u proceduru ispitivanja TNG uređaja. Od tog dana još mnogo vozača se našlo u istoj situaciji, mada treba reći i da je veliki broj njih prošao bez problema, u zavisnosti od mesta na kojem su radili ispitivanje.
Slična situacija je i sa kukom za vuču.
 Ko nema atest za kuku, često ne može da dobije ili produži atest za plin.  :huh:

Slobodni smo za svaku istinu,odgovorni pred njom i obavezni da je cuvamo od lazi.

Van mreže Rogi

  • In Car Electronic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2663
  • Age: 40
  • Lokacija: Stara Pazova
  • Karma: +16/-8
  • Pol: Muškarac
  • VW
  • Auto: Golf 5
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1276 poslato: Oktobar 18, 2015, 12:44:29 posle podne »
Citava nauka,kao da se radi atest za ugradjena krila na automobil

Van mreže StevanGTD

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 295
  • Age: 34
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +13/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Polo 6n2 GTi
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1277 poslato: Oktobar 18, 2015, 12:46:31 posle podne »
"Zadnja bočna stakla i zadnje staklo, tj. zadnji vetrobran možete da zatamnite koliko god želite. Praktično možete da ih prefarbate."
Znaci za zadnja stakla nije potreban atest ?

Van mreže Nikola 92

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1643
  • Age: 32
  • Lokacija: Vrbas
  • Karma: +41/-23
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf III
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1278 poslato: Oktobar 18, 2015, 01:07:34 posle podne »
Posto je Guarana izucio pravni sistem svoje nove domovine, samo bi ga podsetio da ne prenabragava cinenicu kakve se ovde lesine registruju, prolaze teh.pregled i potencijalna su opasnost na putevima.Kada se to resi onda ima smisla uvoditi normative prema stepenu zatamnjenosti, velicini tocka i ostalo...Ovde imas apsurd da yugo star 25 godina registrujes kao tehnicki i tehnoloski prihvatljivo vozilo, a ne mozes da uvezes automobil koji nema Euro 2 standard, a uskoro nece moci ni Euro 3 da se uveze.Pravi se geto, kao Kuba pod sankcijama, ima golf 2 kako propadnemo da bude premijum segment, a yugo mali gradski(bez air baga, abs-a i td... sa emisijom co2 1kg po km)

Послато са LG-D320 уз помоћ Тапатока


Frede svaka ti je na mestu

Van mreže dule tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 967
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +17/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 ALH, Passat b6 2.0
Odg: zatamnjivanje stakala
« Odgovor #1279 poslato: Oktobar 18, 2015, 01:13:22 posle podne »
i mene to zanima, nigde to nije objasnjeno, realno koj moj ce mi atest ako mogu da prefarbam