Problem resen
. Evo ovako,kupio sam polovnu bravu kod lika koji rastura strance i kod njega sam i odradio zamenu - sam
. Nije tesko,ima posla jedno sat dva. Covek mi dao gedoru i kljuc za skidanje volana i mali sekac,ostalo,srafcigere i torekse i imbuse sam imao.
1. Prvo i najvaznije posto se skida volan i air bag - skinite klemu sa akumulatora
2. Air bag- okrenete volan pod 90stepeni u odnosu na normalan polozaj i sa zadnje strane ima rupa u koju se ubaci srafciger i lagano povuce u vis,istovremeno drugom rukom lagano povucete sredisnji deo volana, u kom je air bag, samo malo u vis. Ispravite volan pa ga krenete na drugu stranu i ponovite postupak. Kad oslobodite air bag ispod ima dva dzeka koja raskacite i air bag je skinut
3.Odvrnete centralni sraf i skinete volan
4.Ispod volana su dva srafa koja drze oblogu volana,sad kad je volan skinut lako ih je odvrnuti.Jos tri se nalaze odozdo ispod stuba volana.Potrebno je skinuti rucicu za podesavanje visine volana,ne celu samo oblogu,drze je dva toreksa,odozdo,da bi mogli da skinete donji deo obloge volana.
5.Sad skidate rucice migavaca i brisaca,otkacite dzekove i treba sa gornje strane malo otpustiti jedan sraf i samo svuci prsten sa rucicama.
6. Treba skinuti i jednu plasticnu oblogu,koja se nalazi odozgo preko samog cilindra,kad sam je vadio polomio sam sa leve strane neku zabicu.
7.Eeee sad se skida cilindar brave. Sa donje strane se otkaci dzek sa uloska brave.Bravu drze dva srafa kojima je otkinuta glava i mora se pazljivo sekacem zaseci i odvrnuti. To je najtezi deo posla,jedan sam vrlo lako skinuo a sa drugim je bilo
ali skinuo sam i njega. Ostalo je jos da se otkaci dzek od imobilajzera,nalazi se bocno uz bravu.
Nije bas sve isto kao na snimku
8. Sad se vadi ulozak brave,drze je dva srafica,premazani su nekom crvenom masom,to treba skinuti da bi mogli da ih odvrnemo i ne treba ih skroz odvrtati. Izvucete ulozak napolje.
9. Sad treba izvuci cilindar sa kljucem napolje,jednostavno je,da ne objasnjavam mnogo, to se radi ovako
Sad sve vracate nazad obrnutim redom
Kluc je naravno ostao isti,nema nikakvog kodiranja
Ko ima fabricki radio mora da ukuca kod.
Sve sam vratio nazad,vratio kleme na akumulator,upalio i
Sve u svemu cela operacija me je kostala 25 evra,koliko sam platio polovnu bravu,koju sam takodje sam skinuo sa stranca
nije bilo tesko jer je sve vec bilo skinuto,samo sam morao ona dva srafa sekacem da odvrnem. Ristic mi je trazio 7000 da mi zameni polomljeni deo u bravi,zvao sam i druge kljucare, sa zamenom brave,"podesavanjem" cilindra brave na moj kljuc (da ne bih imao jedan kljuc za paljenje a drugi za otkljucavanje vrata) trazili su i po 100 -120 evra. "Podesavanje" bi odradili kao sto sam i ja,izvadili bi moj cilindar i ubacili ga u taj drugi
i to bi bilo "podesavanje brave na moj kljuc"