Molim za Vase misljenje,
Vlasnik sam Golfa 4 1.9 tdi 110ks, tri godine, auto presao 200.000km nisam imao nikakvih problema, radio sve redovne servise na 10 000km i veliki servis prosle godine (pre oko 20.000km) i onda se pre mesec dana poceo javljati problem.
Na instrument tabli ispise gresku STOP CHECK COOLANT i blinka crvena lampica tecnosti za hladjenje.
To se desi iskljucivo kada startujem hladan motor.
Proverio sam nivo u prelivnom sudu, nivo je bio na dnu posude (senzor na suvom). Dolio sam antifriza i proverio okolo dali ima curenja. Jedino mesto koje je bilo mokro je bilo ispod suvozacevog sedista (ispos auta, sa spoljne strane) i tu je iz sasije kapljalo na asfalt. Unutar kabine je sve suvo.Pratio sam trag i nasao da se antifriz tu sliva iz pravca motornog prostora kod prednjeg desnog blatobrana,dole ispod filtera klime. I dalje ne mogu uci u trag odakle tu antifriz.Pretpostavka je da se tu sliva iz pravca prelivne posude ali je tamo sve bilo suvo, takodje iznad mesta gde se vidi antifriz je suvo. Bio sam u servisu gde su pregledali posudu i creva, nista nije busno niti ispucalo. Zamenili su mi cep ali je problem ostao isti, vec nakon par minuta rada (u servisu) antifriz je poceo da kaplje ispod suvozacevog sedista.
Vratili su mi moj cep i rekli da je problem verovatno sa probijenim dihtungom glave pa kompresija izbaci antifriz kroz prelivnu posudu napolje, mada to jos niko nije video (da antifriz izlazi kroz prelivnu posudu).
Kod drugog majstora sam dobio savet da preventivno zamenim termostat jer ako on nedovljno otvara moze da se desi da kuva motor i da izbaci visak antifriza kroz posudu, sto mi je pokazao kada je na toplom motoru otvorio cep posude i stvarno se nivo podigao i pocelo je da curi iz posude kao iz ekspres lonca.
Zamenio sam termostat, nekih 100km je bilo sve u redu, nigde da curi, i onda nakon 8km pri 60kmh povecao sam obrtaje i brzinu radi testa, i na 150kmh(tom brzinom vozio svega nekih 3km),u voznji mi je upalio isti alarm. Odmah sam stao, posuda prazna, iz prelivne posude izlazi para ciji se kondenz sliva upravo na mesto koje sam ranije video i pomenuo.
Najgori scenario je dihtung glave ali kako sa sigurnoscu i to utvrditi? Gornje crevo hladnjaka , kada se motor ugreje je nesto tvrdje ali nije kao kamen, mogu mu spojiti zidove, i kada se posuda otvori to crevo smeksa....temperatura na instrument tabli nikada nije presla 90.
Unapred zahvaljujem na savetima i odgovorima