Autor Tema: Izbacio svu vodu iz čantre?  (Pročitano 19066 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže srdacar

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 257
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Izbacio svu vodu iz čantre?
« poslato: Mart 17, 2014, 03:44:08 posle podne »
Ljudi imao sam problem, od kada sam uzeo auto nijednom nisam cuo hladnjak da radi, uglavnom svakodnevno idem na posao kolima 15 km ( 10 km je autoput ) i temperaturu drzi u normali ( skoro na 1/4 pokazivaca, ne preko ) , e sad kada udjem malo u centar grada stani-kreni ume da digne temperaturu na polovinu cak i malo preko ali ne pali lampicu...

 E zadnji put kada sam se zaglavio u guzvi popeo je na pokazivacu malo preko pola i kada sam 10 ak min nakon guzve parkirao auto ( cekao sam nekoga i sedeo u autu )... auto skorz ugasen par minuta a odjednom je puklo ispod haube i pocela para da izbija, izasao brzo digao haubu kad iz cantre za vodu siklja voda kao onaj gejzir na adi ( ali nije izbila poklopac za sipanje vode nego onu malu sondu sto stoji pored poklopca na centru cantre..

E sada sta mislite da je u pitanju, da li je voda prokljucala zato sto ne radi sistem za hladjenje ili je nesto drugo u pitanju?

U pitanju je golf 1 cabriolet 1.8 gti , 82kw, zastavin karburator bez plina

Van mreže ketz

  • VW Početnik
  • Poruke: 184
  • Lokacija: Niksic
  • Karma: +3/-6
  • Auto: Golf 3
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #1 poslato: Mart 17, 2014, 04:14:45 posle podne »
pa ako ti ne pali ventilator,moguce da ti je crkao termodavac na hladnjaku...

Van mreže nesa-zeka

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 206
  • Age: 36
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +37/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 2.0 8v 4motion
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #2 poslato: Mart 17, 2014, 04:32:38 posle podne »
kada si zadnji put gledao vodu u onoj posudi?? mozda si imao manjak vode pa nije mogla dovoljno da cirkulise i stojala je u bloku-glavi pa kad si stao i ugasio ono malo vode je prokljucalo....
ja sam tako imao 2 puta problem,ali ne bas toliko da izbije cep,samo mi se creva napregla,jer sam imao manjak vode pa nije mogla dovoljno da cirkulise niti da meri tacnu temperaturu vode....
uostalom pogledaj termodavac da li pali ventilator i pogledaj u pumpi za vodu onaj termostat da li otvara.....
i ako primetis nesto cudno sa temperaturom,pustaj grejanje na toplo najjace da duva i otvaraj prozore na kola,tako sam ja jednom,kada mi je crkao termodavac,i stigao sam kuci bez problema...
« Poslednja izmena: Mart 17, 2014, 04:36:02 posle podne od strane nesa-zeka »
brrrrRRRR-PSSSsss-brrrrRRRR

Van mreže srdacar

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 257
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #3 poslato: Mart 17, 2014, 04:51:27 posle podne »
Posudu gledam bas cesto i primetio sam da posle par dana izgubi pola vode u posudi ( sipam na max i posle par dana pola cantre nema ) ... ali sam cuo da kada mesa vodu ( gubi vodu ) u motoru da izbacuje beli dim na auspuhu ali kod mene se to ne desava...

Moguce je da u tom trenutku nije imao dovoljno vode sto kazes pa je prokljucala i napravila toliki pritisak da je izbacila vodu...

A kako bih mogao da proverim termodavac, moram li kod elektricara ili mogu to i sam, nemam mnogo iskustva pa zato pitam?

Grejanje palim i drzi temperaturu u normali ali moram to da resim podhitno da radi kako treba

Van mreže ketz

  • VW Početnik
  • Poruke: 184
  • Lokacija: Niksic
  • Karma: +3/-6
  • Auto: Golf 3
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #4 poslato: Mart 17, 2014, 05:15:58 posle podne »
provjeri na cepu od ulja mjesa li,ima li bijele pijene...a termodavac raskopcaj,pa ga spoji direktno sa akumulatora,vidi oce li ga upaliti

Van mreže srdacar

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 257
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #5 poslato: Mart 17, 2014, 05:18:57 posle podne »
Ok provericu i jedno i drugo pa javljam sta je bilo

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5029
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #6 poslato: Mart 17, 2014, 05:44:12 posle podne »
Vodu ne sme da gubi. Bar ne tako brzo u tolikoj kolicini.

Termoprekidac proveri (taj sto pali ventilator hladnjaka). Jos lakse, ako je sa dve zice, spoji jednu u drugu i ventilator treba da se upali. Ako se upali, termoprekidac je, nema sta. Kupi i zameni.

Sreca pa je benzinac, dizeli su mnogo osetljiviji na temperaturu.
I nemoj slucajno da se za..bes da palis auto dok nije sipana rashladna tecnost.

Znaci zamenis temoprekidac. Zakacis zice. Nalijes rashladnu tecnost na max. Upalis kola. I cekas da otvori temostat. A to se desava kada donje crevo hladnjaka postane vruce. I posle toga ce se upaliti ventilator hladnjaka. Nivo rashladne tecnost i ce opasti, a ti dolivaj dokle god pada nivo u cantri. Cep neka bude otvoren sve vreme. Neka se jedno 5 - 6 puta ventilator upali i ugasi, slobodno, nece da mu skodi. Kada vidis da nekoliko minuta uopste ne pada tecnost, to znaci da je sistem ozracen. I da je auto spreman za voznju.

Ako opet bude gubio, onda idi dalje. Proveravaj da li ima belog dima na auspuhu, da li se stvara onako kao slina na cepu od ulja. Mada on kad mesa ulje i vodu, to se vidi i po tome sto nemirno radi. Ali iskreno se nadam da to nije.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže srdacar

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 257
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #7 poslato: Mart 18, 2014, 01:02:20 posle podne »
Zimus sam imao antifriz u autu ali kada mi je izbio vodu sipao sam obicnu vodu koliko je moglo da stane i tako dalje dolivao kada vidim da zafali..

BladeBg Hvala na detaljnom uputstvu, ako sam te dobro razumeo mislis na ono donje debelo crevo sto ide u vodenu pumpu iz hladnjaka, to crevo kada se zagreje treba da pali hladnjak jel da... ?

Nadam se da cu se snaci, koju tecnost je najbolje da sipam?

Ne bi trebalo da mesa ulje i vodu, nema iza belog dima a gledao sam mu i cep od ulja, ne stvara se nista, a motor mirno radi kada se zagreje

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5029
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #8 poslato: Mart 18, 2014, 01:45:48 posle podne »
G11 antifriz, crvene boje, po tome se najlakse pamti. I napravis rastvor sa destilovanom vodom u odnosu 50:50. I to sipas u rashladni sistem automobila.

A vodu nisi trebao da sipas, posebno ne cesmovacu, jer ima kamenac. Koji moze da se natalozi svuda. A gde god da ga ima, nije dobro.

Da mislim na donje debelo crevo. Kad ono postane vruce, malo posle toga treba ventilator da se upali, ako je sve ispravno. Naravno pratis u kabini temperaturu.

I trebas da ispustis to sto imas sada u rashladnom sistemu. To ispustas dok je auto hladan. Skines donje crevo sa hladnjaka i sacekas da iscuri sve. I vratis. I zategnes selnu, ako je puzna. Ako nije samozatezajuca fabricka. Ni slucajno nemoj da ispustas, ako je auto zagrejan na radnu temperaturu, nego samo kada je hladan motor.

Kad zavrnes selnu, nalijes mesavinu na max. Upalis kola. Cekas da otvori termostat i upali ventilator i dolivas dokle god pada nivo rashladne tecnosti. Cep na koji dolivas da bude otvoren sve vreme. Termoprekidac na hladnjaku zameni kad ispustis vodu, dok u njemu nema nista, pa zavrni i njega i selnu na crevu. Pa dalje.

Kad vidis da nivo dugo ne pada i motor radi dobro, nigde ne curi rashladna tecnost, zavrni cep (ne krvnicki) i auto je spreman za voznju.

Evo i dve tabele za mesavinu destilovane vode i antifriza:


« Poslednja izmena: Mart 18, 2014, 01:51:54 posle podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Twister

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2174
  • Age: 46
  • Lokacija: Srem. Mitrovica
  • Karma: +53/-19
  • Pol: Muškarac
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #9 poslato: Mart 18, 2014, 03:28:31 posle podne »
Ako ti ne pali ventulator, proveri kontakte na termoprekidaca na hladnjaku,  hoce da oksidira ili cak zardja pa da nemas nikakav kontakt.

Van mreže srdacar

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 257
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #10 poslato: Mart 19, 2014, 05:24:56 posle podne »
Hvala vam drugari, za vikend se bacam na to da resim, nikako nemam vremena u toku nedelje...

Probacu sve sto ste napisali, ne sumnjam da cu resiti problem uz vasa uputstva, hvala jos jednom zivi bili  mahac

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5029
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #11 poslato: Mart 22, 2014, 01:37:16 posle podne »
Nista, tu smo da se pomognemo.  :26

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže srdacar

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 257
  • Age: 35
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +6/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #12 poslato: Mart 24, 2014, 02:24:06 posle podne »
Nazalost nisam uspeo da resim problem, uradio sam sve redom ali dok je auto radio na leru u mestu polako je poceo da dize temperaturu ka polovini pokazivaca nakon 10ak min a voda je pocela da kljuca u cantri i polako da se preliva napolje

Evo redom postupka kako sam radio:

1. Ispustio sam svu vodu iz sistema
2. Odvrnuo stari termoprekidai i zavrno novi i utako činč koji ide u njega  ( kod mene je sa 3 zice )
3. Nasuo novu rashladnu tecnost 50:50 na max i ostavio otvorenu čantru
4.  Upalio auto i čekao da se zagreje donje crevo ( kada je postalo vruće temperatura je bila na polovini pokazivaca a iz čantre je počela da se prosipa proključala voda ali hladnjak se i dalje nije palio pa sam morao da ugasim auto da mi ne ode sva tečnost )

Hladnjak mogu da upalim samo preko dve žice direktno na činču koje moram da skinem kada ugasim auto da mi ne izvuku akumulator...

I električar mi je rekao da zamenim samo termo prekidač, da bi posle toga trebalo da ga pali, e sad šta sledeće da proverim?

Van mreže nesa-zeka

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 206
  • Age: 36
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +37/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 2.0 8v 4motion
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #13 poslato: Mart 24, 2014, 02:45:37 posle podne »
Tako se desava i kod mene sve dok ne zavijem cep i prvi put dok ne upali ventilator i ne otvori termostat,a u medjuvremenu povremeno otvaram cep i proveravam nivo vode....
jer sam skontao da termostat nece otvoriti tj slabije otvara,ako nema neki mali pritisak i dok ne bude cep zavijen....  2 termostata sam prosle godine promenio upravo zbog toga,jer sam tako kao ti cekao da se ugreje voda sa otvorenim cepom,a ona je krenula da preliva i da izlazi iz cuturice.....
brrrrRRRR-PSSSsss-brrrrRRRR

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5029
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #14 poslato: Mart 24, 2014, 05:06:51 posle podne »
Temostat ne otvara dobro brate.

Ispravnom termostatu ne treba pritisak da bi otvarao. Termostat, ako je ispravan, i da ga stavis u serpu i voda bude zagrejana na 90 stepeni, mora da se otvori. On reaguje na temperaturu, a ne ninakakve pritiske, mu.a i valcere...

Mada po tome kako ti pises i nesa-zeka, meni pada jedna druga stvar na pamet...Jel ti ispravna pumpa za rashladnu tecnost?

Sada ti je termostat ili pumpa. Treceg vise nema. Ako je vrelo donje crevo, kao i gornje, znacid a termostat pusta. Ali pumpa ne tera tecnost kroz sistem. Tako da bi rekao da je ona po prici. Ako je za utehu, nije skupa.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže djomla.tdi

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 523
  • Age: 35
  • Lokacija: Crna Gora,Berane
  • Karma: +13/-3
  • Pol: Muškarac
  • "if in doubt,flat out"
  • Auto: mk4 gti,mk3 TDI,mk2 vr6 syncro
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #15 poslato: Mart 24, 2014, 05:21:17 posle podne »
Ne znam je li neko vec pomenuo ali proveri da li ti kruži voda kroz ono tanje crijevo koje povezuje račvu na glavi motora i bocu za vodu. zna ono da začepi i ne kruži voda i zato može da izbacuje.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5029
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #16 poslato: Mart 24, 2014, 05:46:27 posle podne »
To je odusak. On u velikoj meri sprecava stvaranje vazdusnih cepova. Ali ono je od hladnjaka do cantre. Njegova lulica je odmah do lule za veliko crevo(gornje). Jos nisam cuo da se ono bilo kome zapusilo. Ali sta ga znas.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže nesa-zeka

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 206
  • Age: 36
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +37/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 2.0 8v 4motion
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #17 poslato: Mart 25, 2014, 04:17:24 posle podne »
Temostat ne otvara dobro brate.

Ispravnom termostatu ne treba pritisak da bi otvarao. Termostat, ako je ispravan, i da ga stavis u serpu i voda bude zagrejana na 90 stepeni, mora da se otvori. On reaguje na temperaturu, a ne ninakakve pritiske, mu.a i valcere...

Mada po tome kako ti pises i nesa-zeka, meni pada jedna druga stvar na pamet...Jel ti ispravna pumpa za rashladnu tecnost?

Sada ti je termostat ili pumpa. Treceg vise nema. Ako je vrelo donje crevo, kao i gornje, znacid a termostat pusta. Ali pumpa ne tera tecnost kroz sistem. Tako da bi rekao da je ona po prici. Ako je za utehu, nije skupa.
Zato sam rekao da sam promenio 2 termostata i pumpu za vodu glanc novu i opet je isto,kada odvrnem cep i cekam da se zagreje on negde blizu polovine temperature krene da izbacuje vodu iz posude,a promenio sam creva,skidao sam i usisnu granu i menjao onu gumicu jer ona hoce da se zatvori i ne pusta vodu kroz usisnu granu....  i na ono malo crevo sto ide iz hladnjaka u posudu i tu kruzi voda.....
i na kraj sam digao ruke od toga....
 i pri zagrevanju motora sa zatvorenim cepom nabija pritisak u creva dok termostat ne otvori,pa kad otvori on vrati sve u normalu,nema pritisak,izgubi se.... sta mu je nemam pojma...
jedino sto sam cuo da ljudi rade je da probuse termostat malom burgijom da koliko toliko prolazi voda...
brrrrRRRR-PSSSsss-brrrrRRRR

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5029
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +107/-75
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #18 poslato: Mart 25, 2014, 05:24:42 posle podne »
Neko probusi sa burgijom na onom spoljnom krugu, neko izvuce srce temostata, neko izbaci termostat. Nista nije ispravno od toga. Da treba da ima rupu na sebi, fabrika bi je izbusila.

Kad sam tek polozio voznju, tad naravno nisam imao svoj auto, odakle mi svoj auto sa 18 godina? Od cega da ga kupim? Jos sam isao u skolu. Grebao sam se od caleta. Bio u pitanju stari Audi 80 kocka 1.6D. 1981 god. I dize temperaturu, dize,...A sve promenjeno. I nije bilo drugog nego da se izvadi termostat. Non-stop je prokuvavao. Motor mu je bio naravno u ku..u. I tako jos neki mesec je isao. Bilo lepo vreme. Leto. I posle mu cale uradio generalnu pred zimu. I tada je sve bilo super.

Onaj cep koji imas na cantri je cep visokog pritiska. Ali to ne znaci da on moze da propusti veliki pritisak.  I nikad se ne steze krvnicki. Zato ljudi kad krene da im dize temperaturu u gradu, parkiraju se negde sa strane i otpustaju ga po malo da propusti pritisak koji se nalazi u sistemu tada i zato dize temeraturu. Nikako ne otvaraju, jer ce da izbije rashladnja tecnost kao iz gejzira.

A desi se i da taj cep ne radi dobro svoj posao i da uopste ne propusta pritisak i zato auto prokuvava. Taj problem je moj burazer jednom imao. I otisao, kupio novi cep visokog pritiska (100 dinara) i nikad vise problem.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže duleVW

  • VW Početnik
  • Poruke: 150
  • Age: 30
  • Lokacija: Niš - Donja Vrežina
  • Karma: +6/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk4 1.9 TDi AXR 2002.
Одг: Izbacio svu vodu iz čantre?
« Odgovor #19 poslato: Mart 25, 2014, 11:43:09 posle podne »
Da pitam nesto kratko, sta moze da se desi ako se skine termostat, gold mk1 1.6 D?

Послато са GT-I9100 уз помоћ Тапатока