Autor Tema: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?  (Pročitano 11605 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže milos96

  • VW Početnik
  • Poruke: 59
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW golf 2 1.6 turbo dizel
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #20 poslato: Februar 24, 2014, 10:15:26 posle podne »
stavio sam najdeblji dihtung ali stvarno se nerazumem u te oznake dihtunga ili kako to vec ide
sto se tice glave mislim da je glava samo jednom obradjivana kada je skinuta sa tog stranca na kom je bila tada su i ventili nastelovani i tako sam je kupio i glava je u ekstra stanju
sto se pumpe tice majstori su mi rekli da je do pumpe zato ima grdan zvuk ali cim sam otisao kod bosiste on mi je covek rekao nema to veze sa pumpom i probao je malo da pomera pumpu tj da porea paljenje ali nije bilo efekta   
aa jel postoji mogucnost da klipovi ne udaraju ili da se samo pipaju sa ventilima a da motor moze tako da radi(nije preporucljivo ali radi ) ? ??
meni klipovi izlaze toliko nemam razlog zasto bih lagao

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #21 poslato: Februar 26, 2014, 03:49:15 posle podne »
Ajde sad da budemo malo ozbiljni.
Da li uopšte postoji fabričko nadvišenje klipova ili ne?

Postoji, meri se komparaterom i prema tome se određuje dali ide dihtung sa 1. 2 ili 3 rupe, ne napamet.



Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1273
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #22 poslato: Februar 26, 2014, 06:12:28 posle podne »
Znam kako se meri, imam komparater sa stalkom i brušenu pločicu... samo što nikad nisam radio ovako mali motor...
Pitam zbog ovih komentara, 1,5mm , 3mm... ne znam da li se šale ili su ozbiljni... čas udara, čas radi lepo... :)
Koliko treba da bude razlika izmedju debljine zaptivača i nadvišenja klipa?

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4953
  • Age: 47
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +202/-124
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #23 poslato: Februar 26, 2014, 09:50:10 posle podne »
debljina dihtunga, koliko klipovi izlaze, hod ventila. nije uopste atomska fizika nego prosta matematika
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1273
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #24 poslato: Februar 26, 2014, 11:47:51 posle podne »
Tačno tako.
Izgleda da su ove mere službena tajna.

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #25 poslato: Februar 26, 2014, 11:51:24 posle podne »
Kakve mere majke vam?
Nema tu merenja nego se sepen kompresije izracunava kubiciranjem cilindra I kompresionog prostora sa nekom tecnoscu pa se onda izracuna stepen kompresije.
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1273
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #26 poslato: Februar 27, 2014, 01:23:10 pre podne »
Da li si ti to nekad radio??? Kako i čime to možeš da uradiš u dizel motoru sa indirektnim ubrizgavanjem?
Postoje mere kompresionog prostora za svaki motor, samo je pitanje da li ih majstori znaju ili sastave pa kako ispadne... čini mi se da je to čest slučaj...
Motori kojima su klipovi ravni sa blokom (u GMT) imaju odredjenu debljinu zaptivača i odredjenu dubinu pečurki ventila u odnosu na površinu glave.
Motori koji imaju nadvišenje klipova u odnosu na blok imaju meru tog nadvišenja, a takodje imaju odredjeni zaptivač i dubinu ventila.
Sve ove mere imaju neke tolerancije, od-do, dakle granične vrednosti.
Ja sam samo pitao kako se to radi kod 1,6td. Kako da znaš da li da ugradiš standardni zaptivač ili deblji?

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #27 poslato: Februar 27, 2014, 01:45:19 pre podne »
@madmax 81 postoje tačno propisane mere.

Ko ne zna ne treba da zbunjuje ljude, merenje stepena kompresije nema veze sa određivanjem debljine dihtunga.

Ovo su podaci za DIZEL motore Mk2:

1985-86 Golf i Jetta (Mechanički podizači)

0.67-0.80mm -1 rupa
0.81-0.90mm -2 rupe
0.91-1.02mm -3 rupe

1985-89 Golf i Jetta (Hidro podizači)

0.66-0.86mm -1 rupa
0.87-0.90mm -2 rupe
0.91-1.02mm -3 rupe


Ukoliko izlazi više potrebno je obraditi klip, smanjiti mu visinu - dovesti u propisane tolerancije.

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #28 poslato: Februar 27, 2014, 03:51:17 posle podne »
A to nije vezano sa stepenom kompresije jel da povecavanjem ili smanjivanjem komore za sagorevanje?
Debljine dihtunga postoje iz tih razloga da bi se dobio fabricki stepen kompresije na turbo motoru,a tanjenje cela klipa niko ozbiljan ne bi preporucivao na turbo motoru.
Prvo mora sracunati stepen koji ima pa onda uzimati deblji ili tanji dihtung da bi dobio fabricke vrednosti kompresionog odnosa.
Stepen kompresije ne moze da se meri nego se izracunava kubiciranjem cilindra I nije isto sto I pritisak u cilindru I ne izrazava se u jedinicama mere za pritisak nego je to odnos npr 10:1


« Poslednja izmena: Februar 27, 2014, 03:59:00 posle podne od strane madmax 81 »
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže mikula

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1360
  • Lokacija: b. palanka
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #29 poslato: Februar 27, 2014, 05:39:38 posle podne »
pozz, glava i blok se obradjuju ali se klip ne dira ni u kom slucaju. sve sto se obradjuje radi se u odredjenu specijalu,  i prema njoj ide debljina dihtunga, nema nagadjanja odprilike ni naknadnog premeravanja, zato i postoje dihtunzi sa rupama koje definisu debljinu kako je vec kosta gore naveo

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #30 poslato: Februar 27, 2014, 06:36:37 posle podne »
Znaci I glava se obradjuje na specijalu,e da sam juce umro to ne bih znao.
Jel I ona ide isto onako kao blok I radilica +0,25 prva specijala I tako dalje?
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #31 poslato: Februar 27, 2014, 07:07:51 posle podne »
Ljudi nemojte pisati svašta, kada nešto ne znate pređite na drugu temu ili čitajte da naučite.

Glava tog motora je odozdo ravna, nema komore @madmax, klipovi izlaze iznad površine bloka i faktički kompresiju prave u debljini dihtunga.

Uglavnom se samo izmeri i odredi odgovarajuću dihtung, ali nekad se desi usled odstupanja proizvođača klipnjače i klipa da bude malo van tolerancije.

To što tada treba skinuti čelo klipa za par desetih da bi ušao u toleranciju nije svamirska tehnologija kao ni sam klip nije svatinja da ne sme da se dira @mikula


Ono šta sam napisao u prethodnom postu su fabrički podaci, nisam ih ja izmislio.


Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #32 poslato: Februar 27, 2014, 07:23:19 posle podne »
Znam da je ravna glava ali ipak taj motor ima komoru za sagorevanje zar ne?
Ne moze se dihtung trpati napamet ako ne znas koji je kompresioni odnos motora,koji I od samog dihtunga zavisi.
Naci I debljina sabijenog dihtunga se racuna u kompresioni odnos,a on kad se na motoru zajebe tj poveca gore klipovi.
Ja vrlo dobro znam o cemu govorim.
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #33 poslato: Februar 27, 2014, 07:42:32 posle podne »
Opet pišeš napamet odnosno nagađaš. Pogledaj sliku pa reci gde je komora.



Dihtung se ne trpa napamet nego po VW servisnom uputstvu iz koga sam naveo podatke.

Kompresija se meri i proverava uređajima koji su za to namenjeni, nikakav kompresioni odnos se tada ne računa, prosto odvrneš dizne, ili svećice kod benzinca, i izmeriš kompresiju.

Završio sam mašinsku školu, radio motore na autima i kamionima, sve što pišem je iz iskustva.

A to da ti vrlo dobro znaš o čemu govoriš nikako ne vidim iz tvog pisanja.   biggrin

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #34 poslato: Februar 27, 2014, 07:47:23 posle podne »
Druze odnos kompresije I pritisak u cilindru nije isto gore sam naveo na sta se misli.
Ljudi ne mesajte stepen kompresije sa pritiskom u cilindru.
I taj motor ima komoru za sagorevanje itekako inace ne bi mogao da radi bez obzira sto je glava ravna.
I ja sam zavrsio motorna vozila ali borbena sto je isto sranje samo ima vise klipova.
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #35 poslato: Februar 27, 2014, 07:55:37 posle podne »
Komora je u klipu ne u glavi



Stepen kompresije su proračninali konstruktori motora, isti koji su dali tolerancije koje sam napisao.

Nije posao mehaničara da preračunava stepen kompresije nego da radi kako je propisano za taj motor.

Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #36 poslato: Februar 27, 2014, 08:01:13 posle podne »
Kako ce onda da zna,tj na osnovu cega koju debljinu dihtunga da stavi da bi dobio fabricki stepen kompresije?
Ako stavi deblji onda ce je povecati,a ako stavi tanji onda ce je smanjiti ni jedno ni drugo nije dobro.
A u komoru za sagorevanje  ulazi I zapremina upesovanog dihtunga takodje.
Zato sto mehanicki sklapaju te motore zato I rade kao da melju srafove I dugo rade.
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."

Van mreže zorancile

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1273
  • Lokacija: Bašaid, VOJVODINA
  • Karma: +41/-35
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 2 gtd
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #37 poslato: Februar 27, 2014, 08:16:37 posle podne »
Mali off topik, ali ima veze sa temom: kod Deutz motora (vazdušno hladjenje, posebno je svaki cilindar) se  svaki kompresioni prostor meri pomoću cinol žice koja se postavi na klip (u odredjenom položaju), montira se glava i okrene radilica jedan krug... klip upresuje žicu, pa joj se meri debljina...tolerancija je samo 0,2mm . Ako je manji prostor motor lupa, a ako je veći teže pali i nema oštrinu a ni dovoljnu snagu... dokazano nebrojano puta u praksi...
Verovatno postoji i kod Golfa neka mera?


   

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #38 poslato: Februar 27, 2014, 08:17:28 posle podne »
@madmax 81

Na osnovu podataka iz servisnog uputstva koje sam naveo.

Ako smatraš da greše ti napiši u Volkswagen inženjerima da nisu u pravu, da ne znaju šta rade i predloži im tvoje sisteme rada.


Van mreže madmax 81

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2580
  • Lokacija: bajina basta-visegrad republic of srpska
  • Karma: +89/-74
  • Pol: Muškarac
  • ima turbo ima fun
  • Auto: scirocco 16vt, leon fr cupra
Odg: golf 2 td smanjen kompresioni prostor... posledice ?
« Odgovor #39 poslato: Februar 27, 2014, 08:22:43 posle podne »
Kad covek pomenu dajcinu I objasnio je kako se na njemu proverava stepen kompresije I potvrdio ako je ili manji ili veci sta se desava.
Ja pokusavam da kazem da I na tom td motoru mora biti 23:1 pa sad ako budes stavio deblji ili tanji dihtung sigurno nece biti toliki,zato I treba da se izracuna da bi se znalo koji dihtung tacno da se stavi da bi radio kako treba a ne po sistemu ofrlje kako kod nas radi vecina majstora
Kosta druze ja sam te pitao samo kako da znas koji od te debljine da stavis pod glavu
Naveli su ti inzinjeri koliki tacno stepen da ima taj motor samo sto se to kod nas poistovecuje sa pritiskom u cilindru a nije ista stvar.
« Poslednja izmena: Februar 27, 2014, 08:26:19 posle podne od strane madmax 81 »
"Свак је рођен да по једном умре, част и брука живе довијека."