OK,
Evo nekoliko slika polovnih cilindara . . .
.

.

.

.

.

.
Primecuje se da cilindri nemaju ili se jedva primecuju cik cak patern (ogrebotine) {nem pojma kako se kaze na nasem

}
A ovako izgleda nov, repariran i honovan cilindar

.

.

.
Honera ima raznih

Ovaj iznad je za odgovarajuci precnik.

A ovaj je stelujuci, koji odgovara od - do precnicima. . . Postoje i minijaturni (do 30 mm) a za honovanje kocionih cilindara, ja imam jedan

.

Ovo je profesionalna masina . . .
Sve se to radi da bi se postiglo ovo:

A cela prica je da se dobije ovakva povrsina cilindra


Zbog cega?
E pa ZATO da bi se u ogrebotinama zadrzalo ULJE koje donosi uljna karika (Oil control ring), brisuca obrise visak (Wiper ring), a kompresiona karika (Compresion ring) tada ima najbolje dihtovanje i samim tim kompresiju
Zagladjen cilindar + nove karike = sviranje qurcu . . .

Honovan cilindar + stare karike = povratak otpisanih (konja) + smanjena potrosnja ulja

Takodje kad likovi tvrde da motor NE trosi ulje = sviranje qurcu

Svaki motor sa unutrasnjim sagorevanjem MORA da trosi ulje

Nadam se da je sad makar malko jasnije . . .
