Kupim ja lepo felne OZ od člana kluba i foruma iz mesta Sivac kod Sombora. Pitam za širinu centralnog otvora i on mi kaže 60mm, ali imaju originalne metalne prstenove za VW, tj. 57,1mm. Felne stignu, i pošto me je X stvari u vezi stanja felni prevario, koga zanima šta i tačno ko je, može da pročita ovde
http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=36577.60kad sam krenuo da ih skidam da bi ih uradio, ne verujući njemu više ništa, odlučim da premerim te fabričke prstenove i da vidim šta piše na njima. Prstenovi jesu Ozovi, ali merenjem otvora (i piše na njima) utvrdio sam da su 58mm (verovatno za fiata).
Pitanje za mašince, da li obzirom da je u pitanju širi otvor od 0,9mm (znači sa svake strane po 0,45mm), imam vožnju po svim pitanjima 100 od 100 kao da vozim na 57,1mm?
Kao dodatni podatak mogu da dodam, da kada sam ih montirao znao sam za caku, nisam merio, ali nisam primetio bilo kakav luft pomeranjem na ruku. Možda zbog toga što imam malo 'rdje na glavčinama...
Inače, felne sam vozio par dana malo je sitno treslo ponekad (ne stalno), mada ko zna kako su bili balansirani točkovi.
Felne se trenutno rade, a sve ovo mene zanima, jer sam uvek vozio knap, ili felna ili prsten. Ne bi da se zezam da pri jakom udarcu šrafovi ponesu veće opterećenje jel na glavčini imam tih 0,45mm. U pitanju je guma kroz 40-45, što nije isto pri udarcu kao 60-65.
Pitanje i za ostale i za naše mašince Experte, mnogo se drugim forumima vodi polemika, da li je knap centralni prsten (ili felna knap) tu da bi se prilikom montaže, lepo centrirao točak a šrafovi sve odradjuju, ili to " da je knap" ima ulogu prenošenja nekih sila na samu glavčinu?
Naravno podrazumeva se, dužina šrafova, odgovarajući šrafovi (da li je sedište konus ili radijus) i naravno pravilan momenat zatezanja.
Molio bih da se uzdržite od komenatara tipa "ma 1mm, nije to ništa, vozio sa ja na 4x98, bez prstenova.. itd), sve ja to znam ,mogu ja ovako da vozim i 100 godina, pa da ne bude ništa...
Znači, ako stavim felnu, na ruku nemam lufta, koristim propisane šrafove, pritegnem sve, ništa ne trese, da li imam sve 100/100 ka da vozim na recimo fabričku felnu sa otvorom 57,1 ili postoje neke tajanstvene sile

pritiska na same šrafove, što se narodski može reći veliki udarac i šrafovi mogu da puknu jer se felna ne oslanja knap na glavčinu.
Hvala mašincima unapred!
