Autor Tema: Obuka za autodijagnostičara  (Pročitano 12427 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Obuka za autodijagnostičara
« poslato: Oktobar 19, 2012, 03:35:24 posle podne »
Interesuje me vaše mišljenje o ovom poslu? Postoji u Beogradu školski centar za obuku autodijagnostičara koji se zove ECAP-projekat Febija i dobija se međunarodni sertifikat da se može raditi autodijagnostika bilo gde u svetu i to je FEBI sertifikat. Obuka traje 7 dana (od 9-17h) i ljudi su smešteni u njihovom hotelu i imaju hranu to je sve uračunato u cenu koja nije ni velika a nije ni mala, košta 540 evra. Ima praktičan a i teorijski deo nastave, to je i za početnike jako dobro pa čak dosta početnika koji se nisu susretali sa time mogu da pohađaju i pohađaju tu obuku. Radi se isključivo na Boschovoj dijagnostici. Nažalost sve se danas zasniva na elekronici i mehanika polako umire a autodijagnostiku će svi ozbiljni auto servisi morati da imaju a posebno mnogi veliki servisi imaju posebno samo autodijagnostičare. Boschova univerzalna dijagnostika košta oko 2.500 evra sa softerom i softver se obnavlja svake godine koji košta oko 1.000 evra. Realno svaki ozbiljan servis treba da ima skupocenu autodijagnostiku da bi radio a ona mnogo i košta, znam da ima i kineskih autodijagnostika za 100, 200, 500 evra ali to je jedno veliko sr**e. Šta mislite o tome i dali se isplalti zavržiti takvu obuku ili je to samo bacanje para? Možda je neko ili znate nekoga ko je završio tu obuku? Voleo bih da se mehaničari a i autoelektričari uključe u ovu temu.

Van mreže Gagi

  • Ice Cool
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2795
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +146/-29
  • Pol: Muškarac
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 19, 2012, 05:59:49 posle podne »
Iskreno mislim da je kod nas u Srbiji to prevelika para za tako nešto... Kada nam cene usluga budu malo veće,e onda treba razmišljati u tom pravcu,ali šta će meni to, kad ja završavam posao sa tim "sranje" dijagnostikama u 90% slučajeva uspešno!!! Najveći problem je što se to kod nas ne bi isplatilo,jer ja još nikada nisam naplatio dijagnostiku,a kada bi to učinio ljudi bi otišli kod onog što ne bi...  biggrin Dijagnostika se isplaćije ovde kod nas kroz otklanjanje kvara,koji takodje nije u rangu sa cenama iz regiona!!! Primer,za zamenu paknova u Berlinu,na nekom Fiat Puntu se uzima 200 evra samo za rad + delovi,njima se isplati uzeti dijagnostiku i od 10 000 evra,ovde kod nas je zamena paknova na tom istom Puntu 10 evra,tako mislim da znaš o čemu pričam... toliko od mene  mahac

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:08:29 posle podne »
To si u pravu skroz da su kod nas cene usluga veoma male i da se ne ceni. Mislio sam da li može da se ubaci da se radi samo kao dijagnostičar u nekom velikom servisu? Po meni mehaničar treba da radi svoj posao, elektrićar svoj a dijagnostičar takođe samo svoj. Kod nas je problem što se električari mešaju u mehaniku i mehaničari u elekroniku što je po meni van svake pameti i retko ko može da bude dobar dijagnostičar, mehaničar i električar zajedno. Treba svako da se bavi samo svojim poslom jer nemoguće je da sve znaš a pogotovo elektroniku gde se razvija velikom brzinom. Mnogi električari kod nas zatvaraju svoje radionice jer ne mogu da isprate svetsko tržište tj. nemaju para da plaćaju svoje usavršavanje. Polako se gase te male radionice, servisi i veliki sve preuzimaju jer ako ne ideš na veliko nema uspeha tj. nema zarade.

Van mreže Nikola GTi

  • Nikola Mihajlovic
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1933
  • Age: 36
  • Lokacija: Jagodina
  • Karma: +34/-49
  • Pol: Muškarac
  • Golf u srcu GTi u krvi :)
  • Auto: Golfovi i a3
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:13:27 posle podne »
ne bih rekao da neko moze da nauci za 7 dana sve da radi, mozda da barata sa dijagnostickim uredjajem, ali sigurno ne i da nauci rad davaca i aktuatora. ja sam zavrsio srednju elektrotehnicku, smer elektrotehnicar za elektroniku na vozilima, i sada sam na visoj isti smer. Profesor koji mi je predavao strucne predmete, drzi predavanja na VISER-u u vecernjim casovima za one koji hoce naknadno da uce, i tu moze svako da se prijavi

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #4 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:16:09 posle podne »
"...Mnogi električari kod nas zatvaraju svoje radionice jer ne mogu da isprate svetsko tržište tj. nemaju para da plaćaju svoje usavršavanje. Polako se gase te male radionice, servisi i veliki sve preuzimaju jer ako ne ideš na veliko nema uspeha tj. nema zarade..."


ovde se veliki servisi masovno zatvaraju i propadaju

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #5 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:23:33 posle podne »
Mislio sam na ovlašćene servise, tipa bosch, mercedes, vw, fiat, itd.

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #6 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:26:08 posle podne »
ovlasteni da nemaju odrzavanja dostavnih auta firmama i slicnih transakcija tesko bi opstali. bar ovde po bg

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 46
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #7 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:30:02 posle podne »
Ovde u juznoj u BMW-u , u servisu njihovom,kacenje na dijagnostiku je 10-15 eura i u tu cenu ti ponisti greske ako imas. U servisu obicnom-vecem kace bez dinara koliko sam imao priliku da vidim.
Sta bi ti skyline,da zavrsis to i onda ? Ili nesto drugo?

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #8 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:44:45 posle podne »
Pa ne mislim sada, možda kasnije biggrin Sada se polako raspitujem. Čuo sam od mnogih velikih servisera da imaju posebno samo autodijagnostičara. Poznajem jednog lika koji je kupio skupu dijagnostiku i ide od servisa do servisa po pozivu i tako naplaćuje svoje usluge i dobro zarađuje. Ovde kod mene ima veliki boschov servis, vlasnik je Šanjika i moj ćale ga zna kada je krenuo od šupe a sada ima ogroman servis, prodavnicu bosch, zna čovek da popravlja juga, stojadina, fiće a ove ostale nema pojma već ima svoje ljude koji rade za njega a proširio se tako što je kupio još  tri placa sa kućama pored njega i još se širi biggrin Sada će bosch da se ogradi od kopija kineskih i svaki majstor ako misli da ima svoju dijagnostiku moraće skupo da je plati i da obnavlja softver svake godine koji košta oko 1.000 evra.

Van mreže Gagi

  • Ice Cool
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2795
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +146/-29
  • Pol: Muškarac
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #9 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:54:48 posle podne »
teško to skyline da će  da se desi... kinezi su čudo... Renault se zaštitio sa Renault-clip-om koji košta minimum 500 evra, ja sam sad kupio auto-com delphy za 70evra koji može da udje u Renault i radi sve isto što i Clip...

Van mreže Nikola GTi

  • Nikola Mihajlovic
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1933
  • Age: 36
  • Lokacija: Jagodina
  • Karma: +34/-49
  • Pol: Muškarac
  • Golf u srcu GTi u krvi :)
  • Auto: Golfovi i a3
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #10 poslato: Oktobar 19, 2012, 11:58:23 posle podne »
to sto ti pricas za skupe dijagnostike to je bosch kts 550 i 650 koji kosta oko 2500e a obnavljanje software je godisnje oko 1000e esi[tronic] software, ima sve zivo za dijagnostiku, osciloskop za direktno merenje davaca i aktuatora, imali smo oba u srednjoj skoli, ali to ne znaci da moras da imas njega da bi radio dijagnostiku, kao sto je rekao Gagi i ova kineska sranja zavrsavaju posao, ako platis skuplje mozes da dobije nesto priblizno kts-u. Isto tako mislim da elektronika ne ide bez mehanike, dzabe ti znas da radis dijagnostiku ako ne znas od cega se sastoji motor i na kom  principu radi

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #11 poslato: Oktobar 20, 2012, 12:12:56 pre podne »
Dobar dijagnostičar mora da ima u glavi šta koji senzor, davač, sonda itd u kom momentu treba da rade. Simtomi nepravilnog rada motora su priča za sebe kod svakog modela auta i motora a iskustvo se stiče godinama.
Evo ti primer danas zakačio drugar nekog Fiata na Bosch, čita sve parametre, merne blokove, dobri i nema grešaka a motor brlja, ne radi kako treba. Šta onda, onda mora mehanika da radi, da se izmeri kompresija, da se izmeri pritisak goriva itd. tako da bez dobrog poznavanja materije i prakse u mehanici nema kvalitetnog "autodijagnostičara" kako kažeš.
Za tih par dana to ne može da se nauči. Onove rada sa dijagnostičkim uređajem mogu ali primena u praksi minimum godinu dana u servisu koji ubija sa poslom.  ;)

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #12 poslato: Oktobar 20, 2012, 12:24:27 pre podne »
@Nikola GTi, upravu si, mada teško da čovek može sve da zna da popravlja i mehaniku i elektroniku a još i da utvrdi pravu dijagnozu ;) Nažalost današnji automobili se sve više zasnivaju na elekronici i novi modeli izlaze svake godine i teško ko to od majstora može da isprati. Podrazumeva se da dijagnostičar zna osnovne stvari o motoru, itd. ali nije dužan da zna da ih i popravlja.
@Kosta, slažem se sa tobom ali od nečega treba krenuti a danas jedino možeš da radiš u servisu ako imaš vezu pa tamo steći iskustvo i praksu a teško ko ima para na početku da otvori svoj servis. Nijedan majstor neće te naučiti da radiš, jedino ako si mu rođak, prijatelj, itd. jer se boji da ćeš mu preoteti posao. Svaki majstor treba stalno da se usavršava i da obilazi razne seminare jer se današnja autoindustrija nenormalno brzo razvija.

Van mreže Nikola GTi

  • Nikola Mihajlovic
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1933
  • Age: 36
  • Lokacija: Jagodina
  • Karma: +34/-49
  • Pol: Muškarac
  • Golf u srcu GTi u krvi :)
  • Auto: Golfovi i a3
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #13 poslato: Oktobar 20, 2012, 12:34:22 pre podne »
ne bih se slozio sa tobom, mislim da dobar majstor mora da zna i elektroniku i mehanku, jednostavno jedno bez drugog ne ide, naravno ako hoces da budes dobar majstor, a ako mislis samo da utvrdjujes kvar preko dijagnostike pa da dalje saljes kod mehanicara da popravlja, i to je ok ali to danas svaki drugi klinac zna da radi koji se razume u kompjutere

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #14 poslato: Oktobar 20, 2012, 12:45:03 pre podne »
Jeste, dobar majstor treba sve da zna a to je samo 0,1% u Srbiji. Znam takođe dosta mehaničara koji neće da rade elektroniku tj. beže od nje i preporuče njihove prijatelje a takođe znam i električare koji su probali da rade i mehaniku pa su samo izgubili mušterije. Takođe ima posebno i limar a posebno i lakirer i retko ko zna jedno i drugo extra da radi, zna možda samo ofrlje mada je to neka druga tema. Dalje, skupa dijagnostika je sigurno mnogo bolja od kopija i nije džabe tako skupa i može dosta stvari da očita dok su kopije poprilično ograničene i danas retko ko ima ili hoće da da pare za skupu dijagnostiku.

Van mreže Dekica

  • VW Početnik
  • Poruke: 102
  • Karma: +6/-5
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #15 poslato: Oktobar 20, 2012, 01:52:58 posle podne »
ECAP centar u Ripnju je dobro opremljen (imaju npr. Golfa V isečenog na pola, sa povađenom instalacijom i procesorima, kompletnu el. mrežu Golfa V na posebnoj tabli gde se simuliraju greške itd). Ovaj kurs je sigurno dobar za nekog ko tek počinje, dakle ima predznanja šta se to nalazi u autu, ali nije konkretno radio, naročito ako će koristiti Bosch dijagnostičke uređaje. Ali to je samo osnova, a za samostalan rad je potrebno još mnogo mnogo učenja i rada. Sam sertifikat u Srbiji nema neku težinu, za inostranstvo ne znam.

Mihajlo Stankovic

  • Gost
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #16 poslato: Oktobar 20, 2012, 02:37:46 posle podne »
ono što ću ja da naučim za 4 godine mislim da je nemoguće naučiti za 7 dana
« Poslednja izmena: Oktobar 20, 2012, 10:41:50 posle podne od strane VW specialist »

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #17 poslato: Oktobar 20, 2012, 04:38:52 posle podne »
Zavisi gde učiš lollol Pusti našu srednju školu i fakultete gde nema ni P od prakse i znam šta se radi po školama, prof. ti kaže da nađeš neki servis da odradiš praksu za potpis ili za ocenu a u servisu ti kažu mali pali ili ti daju potpis da si bio na praksi kod njih a tebi dobro jer ćeš proći razred ili godinu a servisu isto jer im nećeš smetati. Ja verujem da se u tom ECAP centru više nauči za 7 dana nego za 4 god. u srednjoj ili na višoj školi. Mnogi uče godinama i ako hoćeš da budeš dobar majstor moraš svaki dan da učiš i da se usavršavaš. U srednoj školi ne verujem a i na fakultetima da imaju da ti pokažu praksu na novim automobilima već se radi na jugu, stojadinu, fići gde nema ni 0,1% elektronike. Uskoro će doći i vreme kada se nešto na autu pokvari da nema popravki već moraš nov deo da kupiš i da zameniš, pričam za elektroniku.

Van mreže Nikola GTi

  • Nikola Mihajlovic
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1933
  • Age: 36
  • Lokacija: Jagodina
  • Karma: +34/-49
  • Pol: Muškarac
  • Golf u srcu GTi u krvi :)
  • Auto: Golfovi i a3
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #18 poslato: Oktobar 20, 2012, 06:58:14 posle podne »
izvini druze sto moram ovako da se izrazim ali ti nemas pojma sta se radi na praksi u srednjoj, bar u mojoj skoli, tako da nemoj da pricas nesto u sta nisi upucen. Imali smo praksu u skoli dva dana, jedan dan u servisu i dva dana skole. Laboratorija u skoli gde smo odradjivali praksu je bila najsavremenije opremljena sa 3 dijagnosticka uredjaja, kts 550 i 650 i neki na usb na preko laptopa, imali smo novog yuga za pezoovim motorom na kome smo radili razna merenja preko osciloskopa, brisanje gresaka, aktiviranje aktuatora, merenje davaca, ubrzo smo dobili i americki oldsmobile koji je bio malo stariji ali je imao klimu, i full opremu, na njemu smo takodje radili razna merenja. imali smo i aparat za ciscenje dizni, bosch-ov sto za repariranje alnasera i alternatora, ne mogu ni ja da se setim sta smo imali tada sve u toj laboratoriji ali znam da ni jedan servis nije imao toliko opreme koliko smo mi imali u skoli
« Poslednja izmena: Oktobar 20, 2012, 07:00:14 posle podne od strane Nikola GTi »

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Obuka za autodijagnostičara
« Odgovor #19 poslato: Oktobar 20, 2012, 09:13:07 posle podne »
Dobro, onda je tvoja škola specijalna, ovde nemaju ni osnovne alate a kamoli dijagnostiku i kada sam rekao to za školu rekao sam većina škola u Srbiji a sasvim sam siguran da je to preko 99% da nemaju ni osnovne uslove za rad a pogodovo školovane i obučene profesore.