Autor Tema: Pitanje u vezi ESP-a  (Pročitano 28728 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ksrele

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI 4M 103KW 2013.
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #40 poslato: Januar 04, 2015, 02:14:33 posle podne »
@Zrno
Zasto si toliko drzak? Ne mozes to na neki lepsi nacin da kazes? Mislim stvarno...

Zrnojed

  • Gost
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #41 poslato: Januar 04, 2015, 05:15:52 posle podne »
Drzak sam zato što si nešto naučio od mene?

Sent from Nokia 3310


Van mreže ksrele

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI 4M 103KW 2013.
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #42 poslato: Januar 04, 2015, 05:35:51 posle podne »
Nista, nije bitno.

Ja cu svog keca da ispravim a ti si, prijatelju, puko celu godinu...

Van mreže dzonibgd

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 56
  • Lokacija: nbgd
  • Karma: +55/-44
  • Pol: Muškarac
  • Dođe vreme kada pametni zaćute, budale progovore..
  • Auto: vw golf mk2 gti 16v
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #43 poslato: Januar 04, 2015, 05:38:57 posle podne »
@ksrele  cekaj da napada opet pa ga zanesi i skini ruke sa volana i vidi sta ce biti  ;)

Van mreže ksrele

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI 4M 103KW 2013.
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #44 poslato: Januar 04, 2015, 06:00:04 posle podne »
Ajd ovako, da malo obrazlozim svoj nastup.

Citam ja ove teme po forumu i ljudi upitaju kako nesto radi, recimo ESP u ovom slucaju, i neko dodje napise SAMO JEDNU stavku od liste funkcionalnosti tog sklopa Pa neko posle njega dodje napise jos jednu ali malo nejasno i sta na kraju imamo? Na kraju imamo potpuno nejasnu situaciju, pa oni koji se u to ne razumeju a zanima ih i zele da nauce, pogresno skontaju i eto "problemcica".

Ja sam zato uzeo i napisao kompletnu listu funkcionalnosti EPS-a za koje ja znam i ocekivao sam da neko ispod napise nesto u stilu "E sve si upravu samo nisi u vezi toga (tacka x.) ZATO sto to funkcionise ovako a NE tako".
Odgovor koji nikako ne volim jeste "nisi upravo za pod 1."  i cao, bez ikakvog pojasnjenja... Mislim stvarno mi je objasnio da mi je sve jasno.
Onda dodje i napise "sedi jedan". Cemu vredjanje? To nije sala, tj barem ja nisam skontao kao salu jer ni smajlija nije bilo (ako se dobro secam) na kraju poruke.

I onda neko dodje i kaze "pa probaj da pustis volan" i odnosi se prema meni kao prema totalnom idiotu, to stvarno ne mogu da dopustim. Pa nisam ja siso vesla, aman ljudi.

Ja licno smatram da sam upravu za ono sto sam napisao kako ESP radi.
Sto se tice onoga sto sam napisao da covek zbunjuje ESP, to nisam ja izmislio to sam cuo iz jedne Ruske emisije gde su prikazivali kako se ljudi okrecu po klizavom autoputu. Gost je bio neki strucnjak koji kaze da vozaci nisu ni svesni da ih ESP zeza u tim situacijama, tj da vozaci zezaju ESP. Kaze covek da bi, NARAVNO, mozda i gore prosli da uopste nisu imali ESP ali ovako ni sa ESP-om se nisu bas najbolje proveli, jer ESP u nekim momentima nije radio kako treba jer ga je vozac zbunio naglim motanjem volana cas u jednu cas u drugu stranu. Covek je to, nazalost, instinktivno radio.
Pouka je, dakle, da volan ne treba skroz pustati iz ruku, a takodje ga ne treba ni sumanuto motati u kontra stranu vec ga treba usmeravati u pravac u koji auto treba da ide.

Ajd jedan primer, da se bolje shvati.
Ako auto krene da se zanosi u desno (zadnji kraj bezi desno) vozac ce instiktivno da mota u desno da bi korigovao zanosenje zadnjeg kraja. Ako smota previse i ESP se aktivira onda ce mu zakociti jedan od tockova (sad ne znam ovog momenta koji ali to sad nije ni bitno) da bi se pravac auta korigovao. Tog momenta auto naglo skrece u tu stranu - prednjica ovaj put pretice zadnjicu i odlazi desno (sto zbog usmerenosti prednjih tockova, sto sbog pomoci ESP-a) i ovde bi vozac trebao JAKO brzo da smota opet u drugu stranu, da bi se vratio na pravac, ali problem nastaje sto vozac to ne stize pa ESP i dalje koci onaj tocak koji je poceo i jos vise zanosi auto u tu stranu.
A da je vozas samo malo smotao volan - prema pravcu kretanja sve bi se mnogo bolje zavrsilo.

Takodje sam u jednom emisiji (mislim da je Top Gear) video da je vozac (onaj jedan voditelj) izgubio kontrolu nad autom i da je tih trenutaka cvrsto drzao volan usmeren samo napred. Znaci lik nije motao ni tamo ni vamo vec je drzao samo pravo. Nije on to posle komentarisao ali sam ja zakljucio da je to uradio da jos vise ne izgubi kontrolu.

Jest da je ovo malo duzi post ali nadam se da cu sa njim razjasniti neke nedoumice.

I molim vas bez daljeg vredjanja sa kecevima i slicnim stvarima. ;)
« Poslednja izmena: Januar 04, 2015, 06:10:32 posle podne od strane ksrele »

hirurg

  • Gost
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #45 poslato: Januar 04, 2015, 06:03:34 posle podne »
Druze ovaj snimak je sve pokazao. Tako da si djelimicno upravu a i ovaj profa sto dijeli keceve je upravu! ESP ima bas ovu funkciju prilikom nagle promjene pravaca!

Poslato sa "Note 3" uz pomoc TAPATALK aplikacije!


Van mreže ksrele

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI 4M 103KW 2013.
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #46 poslato: Januar 04, 2015, 06:20:37 posle podne »
@hirurg
Nije los snimak, gledao sam slicne ranije, ali na ovom snimku "animirani vozac" ne skrece volan mnogo. Doduse, u ovoj situaciji nije ni morao jer nije osetio da mu se auto mnogo zanosi, i ja o ovakvim slucajevima i nisam procao. Ja sam pricao o ekstremnim slucajevima gde vozac mnogo smota volan pa ne stigne na vreme da ga vrati. I onda mu ESP nikako ne moze pomoci vec mu mozda malo i odmogne.

Ja sam usao u istrazivanje ovog ESP-a zbog dve stvari. Prvo me je zanimalo da li kada ona lampica na instrument tabli treperi, da li to znaci da ESP radi ili ESP obavestava vozaca da ne moze da mu pomogne. Pa sam od nekog ko i nije bas strucan dobio misljenje da on misli da svetli kada ne moze da pomogne. Reko, ajd pitacu na forumu pa da cujem sta strucniji ljudi kazu.
A drugo sto me je zanimalo jeste kako ESP pomaze kod proklizavanja prilikom startovanja.

E da nebih a to postavio u vidu klasicnog pitanja a posto sam jos i uvideo da nema ni jedne poruke gde je na jednom mestu sazeto sta sve ESP moze, ja sam se odlucio da napisem ono sto ja mislim da ESP moze pa da me neko ispravi gde sam pogresio. Mislim da mi je zamisao bila dobra ali neki to bas i nisu najbolje skontali ili sta vec... :)

Ajd sad da pitam direktno:
1. Kako da znam da li moj auto ima TC tj ASR (kako li se zove kod VW-a ova opcija?)?
2. Ako imam ESP da li to znaci da imam i TC? Ja mislim da ne znaci ali vi mi to kazite pa da znam zasigurno. Neko je tu napisao da je TC deo ESP-a... ajd da cujem ostala misljenja, da li se slazete ili ne?

Van mreže zlaja011

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 336
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +13/-12
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #47 poslato: Januar 04, 2015, 06:31:29 posle podne »
ASR ili TCS ili kako god ga krstio je sastvabni deo ESP-a (electronic stability program), dakle svako vozilo koje ima ESP ima i ASR kao jednu od funkcija ESPa... Jedino za to nisi u pravu, za ugao volana nisam siguran, mislim da je fabrika tu reakciju predvidela i da ne ometas toliko njegov rad. ESP mi je mnogo puta pomogao sto prilikom podupravljanja vozila sto prilikom cisto bocnog klizanja i svako ko ga uzima zdravo za gotovo treba 2 puta da razmisli pre nego ga ugasi...

Van mreže ksrele

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI 4M 103KW 2013.
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #48 poslato: Januar 04, 2015, 06:42:09 posle podne »
@zlaja011
Cek, zasto onda meni auto proklizuje ko lud kada ga ja opalim po gasu i naglo pustim kvacilo? Kako sam ja gledao po netu i na TV-u ASR nece dozvoliti da se tockovi vrte u prazno, tj da motor ima toliko obrtaja a da se tockovi pritom vrte u prazno... da skratim: ja sam mislio da ako ima ASR ne mozes da se "potpises" na asfalt.
Ja sa mojim Touranom (2010) mogu da se potpisem na asfalt a imam ESP.

Potpuno se slazem sa tobom da ESP mnooogo pomaze i da je glupo da se ikad iskljuci. A inace, na onom jednom snimku tu sa teme, gledam da su tako i napravili u pocetku. Nije bilo dugmeta da ga ugasis. Pa su se onda ovi neki sto imaju sportska vozila popunili i kao oni vole da imaju kompletnu kontrolul nad vozilom pa su zato proizvodjaci ubacili i ESP off dugmence...

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #49 poslato: Januar 04, 2015, 09:57:15 posle podne »
deo sam procitao, deo premotao na brzinu..
1) ako ne znas da vozis, ne bi trebalo ni da dodjes u situaciju za kontriranje.. ako znas, znaces da se kod FF vozila ne lupa kontra ako prokliza ikako.
FF - ako ode prednji deo kola .. understeer.. znaci da su ti prednji tockovi preoptereceni. mozes da smanjis ugao volana ili snagu.
ako smanjis snagu, opet imas problem zato sto ti se teza automobila pomera napred, i opet imas preopterecene tockove.. ako kocis je situacija jos gora. dakle u situaciji gde se da iscupati, smanji ugao, pusti gas/koci, vrati ugao je neka procedura ispravljanja auta.
FF - ako ode zadnji deo kola, podloga je losa ili je napadni ugao prevelik ili su gume lose itd.. posto prednji deo vuce zadnji bilo sta sem kontriranja/kocenja ce biti u redu.. sa dodavanjem gasa ce se jacina oscilacije pre smanjiti, ako postoji mogucnost za to.
FR - koji god deo da se odlepi, resavas kombinacijom gasa i volana.. pogledaj bilo koji drift video i to je to, samo namerno.
AWD - 50% slucajeva ce ti jos gasa resiti stvar, 50% da ces zavrsiti na krovu. ako si vec zajebao do mere da bezi, nema previse prostora za korekcije.

2.vecina kola ima otvoren diferencijal.. sto znaci da nema veze kocio tocak ili ne.. kod zatvorenih ili delom-zatvorenih se desava sto si opisao.. deo sile se prebacuje na tocak koji ima podlogu. ono sto ce esp da ti uradi je smanji obrtaje motora, cim uhvati, vrati nazad, opet kliza,znaci opet upali i krene lampica da ti blinkuje. kad bi ti stalno klizali tockovi bi ti bila upaljena stalno. koliko sam upoznat, esp bi trebalo da detektuje i krene da koriguje klizanje u roku od jedne revolucije tocka. i verovatno ima neko vreme pre ponovne provere, kad mozes da 'slajfujes'.

3. esp je upaljen kad je detektovano proklizavanje i auto intervenise.

1)
a - tacno
b) 1] - ima senzor ugla kola, koji nema veze sa akcelerometrom. ovo http://en.wikipedia.org/wiki/Yaw-rate_sensor .. 2]- po uglu volana
c) tacno
d) delimicno tacno.. sam ugao dok je u ravni gde treba da ide ili veci(kontra) ce proizvesti isti efekat direktno.. nece ti auto magicno vise ispraviti ako namotas vise.. tacno je da nakon toga moze doci do toga da ti auto pobegne na drugu stranu jer si previse korigovao

za TC i ASR pogledas uputstvo za upotrebi, wikipediju, google.. :)

i za zadnje.. razliciti sistemi imaju razlicite brzine delovanja, jacinu korekcije itd ..recimo ovako .. na nekih 2:10 je bolji deo Koenigsegg Agera R owns Bugatti Veyron ..ja mogu glavu da dam, da bi 99% kola zavrsilo na krovu da proba ovo.
lollol

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9979
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +222/-54
  • Auto: Lada 2104
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #50 poslato: Januar 04, 2015, 10:21:29 posle podne »

Van mreže zlaja011

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 336
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +13/-12
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #51 poslato: Januar 04, 2015, 10:37:47 posle podne »
@ksrele ok, i ja uspevam da "potpisem" auto sa ESPom ali da li uspevas da nabodes gas u drugoj negde po snegu ili ledu i da on prokliza i pusti obrtaje u crveno??

Ovom S5 nije mogao da pomogne ni jedan ESP na svetu :-(

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #52 poslato: Januar 04, 2015, 10:43:46 posle podne »
ovaj prvi sigurno.. ako se secas, posle su ga vratili sa spojlerom pozadi i obvozao je brze vreme.. ova agera ima spojler nazad, znaci slusaju ;)
koliko znam profesionalni vozaci uvek iskljuce pomagala, zato sto im je sa njima auto vise nepredvidiv.
ovaj s audijem verovatno, s obzirom da ne vidim da mu koci bilo koji tocak dok prolazi po strani. video kao video je fina demonstracija zakona fizike .. audi(object) in motion, stays in motion. njutnov prvi zakon sudaranja lollol
lollol

Van mreže ksrele

  • VW Početnik
  • Poruke: 40
  • Age: 41
  • Lokacija: Subotica
  • Karma: +0/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI 4M 103KW 2013.
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #53 poslato: Januar 04, 2015, 11:41:16 posle podne »
Dobri snimci, ova dva poslednja sam video ranije a onaj prvi bih prokomentarisao. Prvo mislim da je to jedan veoma dobar i hrabar vozac. Drugo, auto ima jako nisko postavljenu tacku centra mase (ili kako li se to vec kaze na srpskom) pa ima jako malo sanse da se prevrne. Trece, ima veoma strogo podesen ESP i tome svemu jos dodaj jako dobru podlogu (asfalt) i dobre i siroke gume.

U svakom slucaju sam saznao sta sam hteo, hvala.

Kada smo kupovali Tourana ja sam se smorio kada sam video da nema TSC. A to mi je oduvek bila zelja da imam da me lakse izvuce kada se negde zaglavim u snegu ili blatu. Sada sad malo srecniji kada mi kazete da je TSC deo ESP-a.

A neki dan sam se skoro zakucao jer me ESP zeznuo. Vozio se ja jednom ulicom i prilazim ulici u koju treba da skrenem koja je pod blagim uglom nad ovom kojom idem, koja inace nastavlja jos pravo. I posto je taj cosak poprilicno cist, nema kuca u blizini vec je neka livada kao i ja odlucim da ne kocim vec da probam da skrenem u tu ulicu da mi ESP pomogne. I ja tu naglo skrenem i pocne ESP da lupka i kao da me skrece ali nedovoljno i ja zavrsim u snegu na livadi :). Nista strasno. Vratim se ja na moj put i dodjem kuci.
Sutradan, vozim ja jednu radnu koleginicu na posao i pricamo mi nesto o kolima i sistemima i kazem ja njoj kako na ESP bas i ne moze da se uzda uvek i ja da joj demonstriram naidjem na slicnu raskrznicu kao ona od malopre i ja jos i ubrzam planirajuci da cu samo produziti pravo kada pocnem da skrecem (kao u prvom slucaju) ali prc milojka, meni auto pocne da skrece ali ipak ne dovoljno da ja bezbedno udjem u tu ulicu vec ja krenuo ka  banderi jbt. Brzo smotam ja u drugu stranu i legnem na kocnicu. Za milimetar sam promasio banderu. Zajebo me ESP, radio je bolje nego sto sam ja mislio :)

Zrnojed

  • Gost
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #54 poslato: Januar 05, 2015, 12:00:45 pre podne »
Evo ga još jedan Blejd na forumu,koji priča priče "od kulina bana" ne bi li se napravio pametan.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3471
  • Age: 40
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Toyota
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #55 poslato: Januar 05, 2015, 12:16:19 pre podne »
ne testiraje te stvari s drugim ljudima u autu   bonk .. to da se sam igras , i imas poljanu ako izletis podrzavam.. bolje covek u sigurnom da nauci neke granice.
golf mi nije imao ni abs ni esp ni nista, pa se nisam zaglavio igde.. samo mozak da nije na off.
esp nije tu da poboljsa performanse kao sto si hteo da probas.. nego da pri-pomogne kod manjih gresaka.. ako udjes u krivinu 10% brze nego sto treba ce ti pomoci.. ako udjes 50% brze, ne racunaj na to da te iscupa.
lollol

Zrnojed

  • Gost
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #56 poslato: Januar 05, 2015, 12:17:14 pre podne »
Tako je Gu,nego mene mrzi da trošim tastaturu ;)

Van mreže zlaja011

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 336
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +13/-12
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #57 poslato: Januar 05, 2015, 12:41:07 pre podne »
Zaista, ne eksperimentisi tako po ulicama, ja sam pre neko vece usao kolima na karting stazu pod snegom pa probao sa i bez ESPa i mnogo bolje i lakse se auto kontrolise sa ESP sistemom ukljucenim, ali bez njega je zabava :handbrake: :)

hirurg

  • Gost
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #58 poslato: Januar 06, 2015, 10:18:38 pre podne »
@ksrele

Kako ces saznati da li ti auto ima odredjenu opremu? Lako brate nadjes naljepnicu u gepeku ili gdje je vec od tvog auta imas na njoj kodove...imas na googlu par linkova gdje uneses kodove i on iznaci sta svaki kod znaci. Tj sta ti vozilo ima od opreme. Kod mene nema naljepnice pa ne znam imam li esp asr ili nesto trece...ko ce ga znati...uglavnom ima onaj kao trokutic sa strelicom kruznom okolo. Sta pokazuje bog zna :) prilikom klizavice neki dan mi je slajdrao desnim tockom bez ikakve pomoci morao sam da se zaletim par puta.

Poslato sa "Note 3" uz pomoc TAPATALK aplikacije!


Van mreže zlaja011

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 336
  • Age: 37
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +13/-12
Odg: Pitanje u vezi ESP-a
« Odgovor #59 poslato: Januar 06, 2015, 11:47:26 pre podne »
Pa valjda ti na dugmetu gde gasis sistem pise koji je?