Autor Tema: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)  (Pročitano 22950 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže branislav89

  • VW Početnik
  • Poruke: 153
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: 16Z/9N3
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #20 poslato: Maj 22, 2012, 12:50:16 posle podne »
to sto on nema sanse ne znaci da je tdi brzi, vec da onaj u audiju nema pojma da menja brzine, ili da je njegov motor spreman za servis ili sta vec. da je dizel brzi koristio bi se u formulama i u reliju.

To stoji da dosta zavisi od vozača i stanja auta, kvaliteta goriva, veličine i profila guma itd.

A to da bi se dizel koristio u reliju i formulama je već za polemiku. Audi sa TDI motorima godinama dobija 24 sata Le Mana, sada sa R18 TDI.



upoznat sam sa time da je dizel usao u 24 sata le mana. ali tih 24 sata nemaju dve dodirne tacke sa relijeim a kamoli formulama.
"Zivot je ono što prođe dok mi radimo nešto drugo."

Van mreže kadi

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1622
  • Lokacija: Novi Pazar
  • Karma: +43/-26
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Merida XT edition
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #21 poslato: Maj 22, 2012, 12:59:44 posle podne »
dizel 4 cilindra...bezdusno je to,sestak je majka,kao i velika kubikaza,nije isti motor od 3000 kubika i 200 konja i 2000 kubika i isto 200 konja,normalno je da veci motor ima jaci obrtni moment sto se najbolje pokazuje na medjuubrzanjima,kad hladno krenes u petoj sa 1500 obrtaja kao,da si u trecoj,bar mene moja bembara tako zakuca za sediste,a ovoe price o dizelima i benzincima,...i ja vozim dizel bmw,ali cu uvek ostati da je benzinac majka za sve...sledeci je sigurno 330i
Nema gazde bez stomaka i auta bez sestaka  ;)

Van mreže elite011

  • VW Početnik
  • Poruke: 93
  • Age: 47
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +10/-5
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 3 1.8 8v multipoint
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #22 poslato: Maj 22, 2012, 01:22:05 posle podne »
ja sam se trkao sa autom koji ima 150 ks, a nije problem da stanem ni sa 1.8t..pogledaj specifikacije na netu, videces da su tu negde..ja samo hocu da kazem da su novije generacije tdi skoro ravnopravne benziskim motorima,ali jos uvek je lakse izvuci vise snage iz benziskih motora, pogotovo turbo motora...jednom prilikom sam se vozio sa dva drugara i ibica 1.8t se lepila od pozadi i kad sam nabo gas, ibica je ostala jednom 5m iza mene i tako me je pratio, nije mogao da pridje i da me obidje...ja jesam prvi dao gas, posto sam isao ispred njega, ali on je bio u zaklonu iza mene i nije imao odproz vazduha i pri tome msm da je bio sam u kolima, ali je jos jedan decko bio sa njim, ne mogu da se setim tacno...

  Mislim da ti je menjac zasluzan :P

Van mreže Nikola Calasan

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3917
  • Lokacija: Novi Banovci
  • Karma: +94/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw e91 320d
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #23 poslato: Maj 22, 2012, 01:29:44 posle podne »
auto ima jako kratak prenos, ali imaj u vidu koliko gubis na svakom saltanju..

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4514
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #24 poslato: Maj 22, 2012, 02:45:45 posle podne »
to sto on nema sanse ne znaci da je tdi brzi, vec da onaj u audiju nema pojma da menja brzine, ili da je njegov motor spreman za servis ili sta vec. da je dizel brzi koristio bi se u formulama i u reliju.
To stoji da dosta zavisi od vozača i stanja auta, kvaliteta goriva, veličine i profila guma itd.
A to da bi se dizel koristio u reliju i formulama je već za polemiku. Audi sa TDI motorima godinama dobija 24 sata Le Mana, sada sa R18 TDI.

upoznat sam sa time da je dizel usao u 24 sata le mana. ali tih 24 sata nemaju dve dodirne tacke sa relijeim a kamoli formulama.
Nije ušao već dominira sezonama unazad, kao i race Tuareg diesel na Dakar reliju.

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 48
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #25 poslato: Maj 22, 2012, 02:59:29 posle podne »
@Nikola Calasan - Taj koga si ti uzeo sa dizelom vrlo verovatno slabo vozi, moj Lupo ide bolje od TDI golfa sa 130KS provereno, a ima 100KS, a najbitniji podatak pored svega je kako je tih 150 KS rasporedjeno kod tog audija, razlika je u menjacu jer cesto se stavi menjac koji ce vise goriva da ustedi nego da se ide sa njim na trke a ja potpisujem da cu sa tim audijem da uzmem sve dizele sem mozda TDI od 150KS, plus element tezina automobila, 3 ili 5 vrata 100kg je razlike a jedan od elemenata je snaga po kilogramu. Iako da se razumemo FSI nije startan i agresivan motor vec ekonomican. Postoji i Lupo sa 1.4 FSI motorom od 105 KS pa je model Sport kao moj sa 5 manje brzi i startiniji i to celu sekundu do 100km/h. Ali da napomenem, a to ce i Gedora da potvrdi, da je vise elemenata u sicu nego na tockovima ;) kad su snage priblizne.

Ali sva ova prica nema veze ko je brzi nego obrtni moment koji je bitan ako znas da ga koristis :)

Van mreže Nikola Calasan

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3917
  • Lokacija: Novi Banovci
  • Karma: +94/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw e91 320d
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #26 poslato: Maj 22, 2012, 03:07:23 posle podne »
njegov audi je benzinac 2.0 16v 150 ks 2003 godiste sa troje vrata, sto znaci da u startu ima sigurno 100 kg manje od mene, sobzirom da je moj tdi i da ima petoro vrata..kao drugo to mi je najbolji drugar, vozio sam se vise puta sa njim i vozio njegov auto itd itd..decko dobro vozi, extra menja brzine..sto se tice trkanja sa njim na 402m, probavao je jedan drugar koji je zaludjen sa 402m i decko vozi ubija...kad sam se potrkao sa njim u zelji da ga dobijem malo mi je vise proklizao, a on je ispalio audia ko metak i iskocio mi celu duzinu na pocetku, ali sam ga na na 400m ja dobio za duzinu...u povratku samo probali iz letecek i jednostavno ja mu odilazim, a sta je uzrok toga, da li menjac ili motor, ja necu da pametujem...jednostavno toliko smo puta probali da smem da se opkaldim da ne znam ko da sedne u tog audia, da cu ga dobiti :)

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 48
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #27 poslato: Maj 22, 2012, 03:28:57 posle podne »
Dobro tvoj Golf je 150KS to sam prevideo, posto vidim u potpisu da ti stoji GTI, tu definitivno si brzi od FSI benzinca jer on poprilicno trom za svoju snagu, u svakom slucaju ja jos uvek benzincima dajem prednost jer sa istom kubikazom i turbom su neuporedivi, je l' tako Wele :D

Van mreže Nikola Calasan

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3917
  • Lokacija: Novi Banovci
  • Karma: +94/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw e91 320d
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #28 poslato: Maj 22, 2012, 03:32:24 posle podne »
to da...sa istom kubikazom turbo benzinac i turbo dizel se ne mogu porediti...ja vozim tdi, ali iskreno vise volim benzinca zbog zvuka i obrtaja u koje moze ici :) jedino sto ces sa turbo benzincem malo cesce na benzinsku pumpu :)

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 46
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #29 poslato: Maj 22, 2012, 10:39:29 posle podne »
Vodite glupu polemiku i poredite benzince i dizele. Ljudi pa vi znate sta je nova generacija dizela,kakav bre benzinac crni.
Evo prosto poredjenje,Kadi vozi 330d E46 bmw-a,kad ga uporedis sa 330i , nema razlike skoro,konja nesto malo razlika,desetak i dizel mu bega dok benzinjara ne upadne u trecu brzinu i 4000 obrt. -znam jel sam probao vise puta.Ja vozim isto 330d ali E90 novu trojku i 335i mi nemoze nista donekle,u startu begam za dve duzine!Ovde nema ko je bolji vozac zato sto je sve automatik i u s.
Najavili su jos prosle godine da u F1 ulazi dizel motor,samo neznam dal reno ili ko vec.
I jebo ti 1.8t od 150ks kad ima ko trojka gti konja,vecu mazgu serijsku nisam video,.ide ko bulja i tdi ga samara samo tako.i taj 2.0fsi je brzi od njega.
A ti sine Nikola,djoku je tebi normalan taj dizel ako dobijas i begas od 2.0fsi.Golf 5 sa tim motorom i dsg menjacem ide kao djavo,ako ti tako ide auto,onda  kolce

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #30 poslato: Maj 22, 2012, 10:44:31 posle podne »
nikola mogu li ja stati s tobom na crtu sa dvojkom 1,8 16v 139ps u neko pivo ili rakiju. od 0-100,  od 100-200 i na v max?
(nisam mu nista radio sem kaiseva ulja i filtera)

Van mreže kadi

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1622
  • Lokacija: Novi Pazar
  • Karma: +43/-26
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Merida XT edition
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #31 poslato: Maj 22, 2012, 10:47:07 posle podne »
slazem se sa tobom,istina kod e 46 je malo veca razlika u konjima,330 i ima 230 konja cini mi se,jedina prednost dizelasa u odnosu na atmosferca benzinca je u medjuubrzanjima gde 330i nema sanse sa 330d bas zbog ogromnog obrtnog momenta koji ima sto mu daje jako veliku snagu na malim obrtajima,to se najblje primecuje na deonicama sa puno krivina,gde recimo dizel izlazi u 4 brzini iz krivine na 1500 obrtaja i izlazi kao iz katapulta dok benzincu treba malo vise obrtaja da napuni da bi zakucao...to je bmw majstorski resio sa novijim generacijama sa twin turbo benzincima koj imaju najvdci obrtni moment na 1400 obrtaaj sto je za ne verovat al tako je...izmedju ostalih i 335i e 90
Nema gazde bez stomaka i auta bez sestaka  ;)

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 46
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #32 poslato: Maj 22, 2012, 11:13:52 posle podne »
Kolega , ti lazes u startu da nisi nista radio , hahahaha
« Poslednja izmena: Maj 22, 2012, 11:16:06 posle podne od strane Pile »

joca TDI

  • Gost
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #33 poslato: Maj 22, 2012, 11:14:30 posle podne »
@Nikola Calasan - Taj koga si ti uzeo sa dizelom vrlo verovatno slabo vozi, moj Lupo ide bolje od TDI golfa sa 130KS provereno, a ima 100KS, a najbitniji podatak pored svega je kako je tih 150 KS rasporedjeno kod tog audija, razlika je u menjacu jer cesto se stavi menjac koji ce vise goriva da ustedi nego da se ide sa njim na trke a ja potpisujem da cu sa tim audijem da uzmem sve dizele sem mozda TDI od 150KS, plus element tezina automobila, 3 ili 5 vrata 100kg je razlike a jedan od elemenata je snaga po kilogramu. Iako da se razumemo FSI nije startan i agresivan motor vec ekonomican. Postoji i Lupo sa 1.4 FSI motorom od 105 KS pa je model Sport kao moj sa 5 manje brzi i startiniji i to celu sekundu do 100km/h. Ali da napomenem, a to ce i Gedora da potvrdi, da je vise elemenata u sicu nego na tockovima ;) kad su snage priblizne.

Ali sva ova prica nema veze ko je brzi nego obrtni moment koji je bitan ako znas da ga koristis :)



bez uvrede... ali 100ps benzinskih protiv 130ps dizelaskih???      blink   


Audi Q7 V12 TDI | 277 km/h | restricted top speed

a nije formula...  bleh
« Poslednja izmena: Maj 22, 2012, 11:20:35 posle podne od strane joca TDI »

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #34 poslato: Maj 22, 2012, 11:17:51 posle podne »
mozda nebi bilo lose da se ova tema zakljuca dok nije poceo rat

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 46
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #35 poslato: Maj 22, 2012, 11:33:58 posle podne »
@Kadi - neznam dal si imao priliku da vozis 335i , ja sam probao karavana 335i a vozio sam 135i mesec dana.Ide izuva-strasno ali opet mu treba malo vremena da potegne,nema iz starta da osetis da kida kad ga ocepis. Dizel bmw je keva,najbolji su motori za sada
Sta je Joco 30ks,nista ako ih drzis u stali,haha. Cudno,vidi ubrzanje fabricko,da vidimo ko kaki !
Kolega,nedaj ideje moderatorima,ce je zakljucaju odma,haha.
Na temi smo,nismo skrenuli,nema jos krivina na vidiku.

joca TDI

  • Gost
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #36 poslato: Maj 22, 2012, 11:46:31 posle podne »
nema rata, nema lock-a,  svako iznosi svoje misljenje... (ne mozemo svi u pravu da budemo)   coilleo2tj

Van mreže Nikola Calasan

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3917
  • Lokacija: Novi Banovci
  • Karma: +94/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw e91 320d
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #37 poslato: Maj 22, 2012, 11:55:03 posle podne »
pile  video sam ga golf 5 ima kraci menjac u odnosu na a3 od drugara, a tog a3 cetkam kako oces, a moj auto da li je stock to ne znam, nije bio na valjcima, ja sam mu skinuo katalizator :D

gedora  do 100kmh, pa cak i na 400m ne verujem da bi mogao da te dobijem, iz prostog razloga sto je taj auto ima samo 10 ks manje od mog, ali zato ima i 300 kg manje...od 80 do vmax bi mogli probati :) osecam da taj 16v ide bolje nego iz fabrike kad si mu k glavu nastelovao kako treba :)

nema rata, pisemo iskustva, ja sam rekao sta sam doziveo, a ti snimci sa interneta i rekla kazala, to se ne vazi :)

Van mreže gedora

  • sve za srpstvo i motorsport
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9370
  • Karma: +534/-256
  • Pol: Muškarac
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #38 poslato: Maj 23, 2012, 12:37:05 pre podne »
jebem ga ja ne mogu nikome promijeniti ni ulje i filter da ne ispadne neko budzenje, u pitanju je najobicniji golf 1,8 139ps
calasane ja placam pivo ko god bude brzi jel ok? mislim picemo ispred prodavnice jeftinije je  lollol
steta samo sto pekar nije blize zemunu i beogradu

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9981
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +222/-54
  • Auto: Lada 2104
Odg: Odlicno objasnjenje sta je snaga, a sta obrtni moment :)
« Odgovor #39 poslato: Maj 23, 2012, 04:37:40 pre podne »
Da vam razbuktam raspravu malo :D, kilovati se povećavaju povećanjem broja obrtaja ili povećanjem obrtnog momenta.

Jedno drastično poređenje:

F1 agregat - 2.4L V8, 552kW pri 19000 o/min, 274Nm.

MB Actros agregat - 16L V8, 405kW  pri 1800 o/min, 2600Nm pri 1080 o/min.

E sad otkud F1 agregatu toliki obrtaji? Zbog kratkog hoda klipa (40mm), zato obrtnog momenta "nema".

Kod Aktrosa je hod 150mm što je skoro četri puta više. Za momenat je bitna dužina poluge koju prave klip i klipnjača u odnosu na centar rotacije radilce. Što je poluga veća, veći je i momenat.