Al bila bi fora pronaci tako nesto za xvaju 1.8(koja je ubedljivo najdugovecnija i najizdrzljivija).
Nenade. stigao odgovor na Desmov mejl ali ga poslali meni. Što, nemam pojma ali ga samo zbog tebe prenosim ovde u celini.
Na postavljeno pitanje zašto je motor iz cvaje 1,8 najdugovečniji i najizdržljiviji čike iz WOB su odgovorile
Zato što je u cvaji 1,8 motor tako projektovan konstrisan i sklopljen da u svom radnom veku tokom eksploatacije i u bilo kakvom režimu rada/vožnje taj agregat nikako ne možete da zavrtite preko 80% njegovih kapaciteta i mogućnosti.
... Tako pisalo u jednom prastarom broju auto bilda pa ako su oni lagali mene onda i ja lažem vas. Mada sigurno nisu lagali jer je cvaja 1,8 to potvrdila ...
Opšte poznata stvar je da svaki motor ubijaju visoki obrtaji pa je zato nekada i postojalo zlatno pravilo koga su se svi držali.
Ako zanemarimo zvaničnu matematiku i decimale, pravilo je bilo da motor ima duplo manje KS u odnosu na kubikažu .
Klasičan primer ...
YUGO 45 je sa svojih 900 cm3 isporučivao 45 KS
YUGO 55 je sa svojih 1100 cm3 isporučivao 55 KS
YUGO 65 je sa svojih 1300 cm3 isporučivao 65 KS dok je čuvena
CVAJA sa svojih 1800 cm3 isporučivala 90 KS.
Kod dizela je odnos bio malo drugačiji pa ako opet zanemarimo zvaničnu matematiku i decimale dolazimo do toga da je broj KS obično bio trećina kubikaže koju je imao taj agregat.
Dakle, čuvena CVAJA 1,6 D je isporučivala 55 KS a legendarna 123ojka 200D je isporučivala, mislim, 60 KS i prelazila milionče bez ikakvih problema.
Koliko KS danas imaju moderne zujalice od po 900 ili 1000 cm3 ... koliko horseva danas ima vw 1,6d a koliko horseva je nekad imala legendarna cvaja 1,6d ....
Zaključak izvedite sami mada je i on vrlo jednostavan. Danas KVALITET proizvoda više nije na prvom mestu kao što je bilo 90ih
...