kod menjaca sa 5 stepeni prenosa prva brzina je kraca nego kod menjaca sa 4 stepena prenosa... i ta peta brzina se zove ekonomik... sluzi da bi motor rasteretio ... da ne bi radio u previsokom broju obrtaja... ima uticaja na max speed ali je to jako malo... provereno je u praksi... ja na mom golfu imam 5 a komsija je imao 4 ... moj je maximalno isao 145 km/h njegov oko 135-140 ... kada smo mu stavili menjac sa 5 on je isao isto kao moj... Govorim o 1.6 dizel motoru... tako da ja mislim da ti se to uopste ne isplati raditi... A to sto moze da ide u 4oj 212 km/h to moze ali na klocnovima sa 0 opterecenja... imaj u vidu da je golf tezak oko 950 kg... zavisi od motora... A fizicki je moguce staviti od Pola... Ja se drzim toga da treba ostaviti fabricki jer je to provereno...
Izvini ali gresis i to mnogo! 1.6D u dvojci ima cetiri mejaca. Dva sa cetiri i dva sa pet brzina. U svima su prenosni odnosi u sve cetiri odnosno pet brzina isti ali je razlika u diferencijalima.
M A N U A L T R A N S M I S S I O N
Specifications:
Manual transmission factory codes:
3R 4R 4S 4T
Transmission type - 020 020 020 020
Gears - 4 4 4 + overdrive (E) 5
Years of production - 08.1983 - 10.1991 08.1983 - 07.1992 08.1983 - 07.1992 08.1983 - 10.1991
Close ratio - No No No No
Speed in 5th gear
(@ 3500 rpm) [km/h]
-
-
126
135
Clutch diameter [mm] 200 200 200 190
Oil capacity [l] 1,5 1,5 2,0 2,0
Oil specification - API-GL 4 / SAE 80 API-GL 4 / SAE 80 API-GL 4 / SAE 80 API-GL 4 / SAE 80
Ratios
1st gear - 3,455 3,455 3,455 3,455
2nd gear - 1,944 1,944 1,944 1,944
3th gear - 1,286 1,286 1,286 1,286
4th gear - 0,909 0,909 0,909 0,909
5th gear - - - 0,745 0,745
Reverse - 3,170 3,170 3,170 3,170
Final

3,941 3,667 3,941 3,667
Malo je nepregledno posto sam kopirao iz word-a ali moze da se skapira
