Autor Tema: Klimatronik b5.5 problem  (Pročitano 12413 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Peppone

  • VW Početnik
  • Poruke: 182
  • Age: 46
  • Lokacija: Arandjelovac
  • Karma: +3/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5 1.9 TDI
Klimatronik b5.5 problem
« poslato: Novembar 30, 2011, 09:45:47 posle podne »
Pozdrav drustvo. Imam jednu nedoumicu sta je u pitanju. Jutros kad sam upalio auto i kada sam pustio grejanje, upalila mi se klima iako je bio na Econ. Mislim da se upalila jer je poceo teze da radi na trenutak i kliknulo je kao kad je pali. Na pritiskanje Econ, Auto dugmeta nista se nije desavalo. Kad iskljucim ventilaciju cuje se taj klik i auto lakse radi. Da napomenem temperatura je bila -4 jutros. Kada je temperatura napolju preko 4 stepena to se ne desava i tada reaguje kada se upali klima-pritisne Econ. Ima li ko ideju sta to moze da bude i da li je neko imao ovakav problem i kako ga je resio.
Hvala unapred na odgovorima.
This time next year, we will be millionaires

Van mreže Sajovan

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 840
  • Age: 38
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +12/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #1 poslato: Novembar 30, 2011, 10:15:52 posle podne »
Pritisni zajedno econ i dugme za cirkulaciju vazduha,tada ce ti ona ispisati greske ako ih ima,i ti mozes da ih listas na dugmad toplo i hladno.
A na internet imas PDF file climatronic sa swim greskama,i sta znace.
TDI Power

Van mreže Peppone

  • VW Početnik
  • Poruke: 182
  • Age: 46
  • Lokacija: Arandjelovac
  • Karma: +3/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5 1.9 TDI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #2 poslato: Decembar 01, 2011, 02:00:06 posle podne »
Radio sam to i ranije i uvek izbacuje iste greske tipa 025b,048a, 048f ali je do pre neki dan normalno radio i od prekjuce se tako ponasa. Ponistim greske sa Econ ali nista se ne popravi. Inace opet pokazuje iste greske ali sada sam pali klimu.
This time next year, we will be millionaires

Van mreže crni_vlada

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 434
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Octavia 1.9 TDI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #3 poslato: Decembar 01, 2011, 02:50:57 posle podne »
Na dijagnostiku kod dobrog majstora,da ne nagađaš
Druže Brano,Škoda kakva je takva je ona je moja :)

Van mreže Sajovan

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 840
  • Age: 38
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +12/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #4 poslato: Decembar 01, 2011, 05:45:34 posle podne »
Pa ne mislis waljda da ce se same poprawiti,ppogledaj sta cu greske,sta znace po onom katalogu i kod majstora...
TDI Power

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #5 poslato: Decembar 01, 2011, 06:45:48 posle podne »
jel ti se to desva od skoro ili od kad si kupio auto?
  champ1

Van mreže Peppone

  • VW Početnik
  • Poruke: 182
  • Age: 46
  • Lokacija: Arandjelovac
  • Karma: +3/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5 1.9 TDI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #6 poslato: Decembar 01, 2011, 09:56:04 posle podne »
jel ti se to desva od skoro ili od kad si kupio auto?
Koliko sam ja primetio od prekjuce se desava.
This time next year, we will be millionaires

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #7 poslato: Decembar 01, 2011, 10:26:14 posle podne »
hmmmmmmm, to mi je nesto cudno,to ti klimatronik brljavi nesto
kad je ispod 17-18 stepeni kompresor nece i nesme da upali,jer ima senzor koji meri temperaturu,taj senzor daje informaaciju kompresoru koliko je stepeni i da li da upali ili ne
a to sto kazes da klikne i auto promeni rad,to ti upali kompresor a nesme da ga upali uopste i netreba
ja mislim da te tu senzor zeza,senzor koji meri temperaturu ,daje pogresnu jedinicu klimatroniku i pali kompresor
a moze da bude i do same jedinice

na njega najvise sumnjam,e sad moze da bude jos neki drugi problem,ko zna,ovako nemozemo nista da uradimo

jedino da probas da resetujes klimatronik

ili skini +sa akumulatora na jedno 10-15min,da se isprazni i resetuje memorija i elektroliti iz jedinice

  champ1

Van mreže Peppone

  • VW Početnik
  • Poruke: 182
  • Age: 46
  • Lokacija: Arandjelovac
  • Karma: +3/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat b5.5 1.9 TDI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #8 poslato: Decembar 02, 2011, 08:12:55 pre podne »
Zaboravio sam da napomenem nešto. Pre nekoliko meseci sam promenio kontrolnu jedinicu pošto je moja brljavila. Naime predhodna jedinica je sama usmeravala vazduh na sve strane pa sam stavio, mislim od Golfa4. Vratiću staru jedinicu pa da vidim kako se ona ponaša.
This time next year, we will be millionaires

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #9 poslato: Decembar 02, 2011, 11:54:23 pre podne »
kad je ispod 17-18 stepeni kompresor nece i nesme da upali,jer ima senzor koji meri temperaturu,taj senzor daje informaaciju kompresoru koliko je stepeni i da li da upali ili ne

Kompresor može radi na svim temperaturama koje su iznad temperature ključanja rashladne tečnosti (a to je negde oko -26 stepeni C za F-134A). Zimi, po hladnom i kišnom danu uključivanje klime je poželjno radi razmagljivanja stakala, i klimatronik ga automatski uključuje čim pritisneš dugme da duva u šoferku. Čak i ako je suvo a hladno vreme preporučuje se uključivanje klime barem jednom mesečno na 10 minuta kako bi se podmazao kompresor a i sve dihtung gumice.

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #10 poslato: Decembar 02, 2011, 08:02:12 posle podne »
nije ti to zamrzivac pa da hladi i kad je napolju minus,to sto si ti napisao oko -26 stepeni C je tacno ali to ti je za  i zamrzivac,oni tako funkcionisu
a kucna klima nemoze da radi i pali kompresor ispod 18 stepeni,tako radi i auto klima,ajde ti meni reci sad,jedno strucno pitanje za tebe
kad imas na klimi da podesis minimalnu temperaturu 18stepeni,stavices da hladi i on ce da postigne tu temperaturu i ugasice,znaci ispod te temperature nemoze i nece da upali uopste kmpresor,jel on meri temperaturu i onda  pali kompresor,ako je u autu vec temperatura manja od 18 stepeni ili napolje on nece 100% da upali klimu,mozes da korisris samo opciju grejanje ili obican ventilator,ona ce duvati i uvalcice vazduh spolja,nece upaliti kompresor
to si ti pobrkao nesto loncice

znaci klima radi samo kad je vise od 17-18 stepeni,to je preko leta itd,ako je napolju sad 30stepeni,ti ukljucis klimu i stavis na minimalnu temperaturu,a to je 18 stepeni,ako ima opciju LOW to je nekih 16-17 stepeni ona ce da radi sat,dva da postigne tu temepraturu i cim dodje na zadatu temperaturu(18 stepeni) a to je i minimalna ona ce da ugasi kompresor i nastavice samo da duva,znaci ima tu senzor koji meri temperaturu(u klimatroniku-jedinici gde su one resetke male kao) i on cim detektuje da je temperatura 18 stepeni on gasi,upalice kompresor tek kad se temperatura digne iznad 18 stepeni i nastaviti tako da odrzava temperaturu koja je zadata(18 stepeni)

« Poslednja izmena: Decembar 02, 2011, 08:17:17 posle podne od strane Acca »
  champ1

Van mreže martini_u_kuci

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4799
  • Age: 39
  • Lokacija: Stari Košutnjak, BGD
  • Karma: +46/-29
  • Auto: 2003 Golf mk4 TDI GTI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #11 poslato: Decembar 03, 2011, 01:54:32 posle podne »
to sto si reko acco je vezano za podesavanja tipa AUTO, dok kada radi kao obicna klima samo duva i ne prestaje, niti menja temperaturu, brzinu duvanja i usmerenje...
mislim da na kolima ne pali kompresor ako je ispod 4stepena ili ako je 0 i manje...
znam da sigurno radi kada je 5-6 stepeni napolju i to ne samo meni vec svima koje znam....
e sad tesko mi je da poverujem da svi imamo sjebane klime...

Van mreže Acca

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3775
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +43/-36
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat b5,5>vw GOLF 5
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #12 poslato: Decembar 03, 2011, 03:01:44 posle podne »
ja ti kazem,ona ce upaliti mozda kompresor kada je ispod 18 stepeni,zavisi od auta,na bmw-u pali kad je i manje od 18 stepeni ali ce da radi samo 2-3min i prestace,jer taj kompresor je predvidjen samo za hladjenje,da je za grejanje bila bi druga prica,onda bi mogao da radi do 0 stepeni mmozda i do -5
jer grejanje je nus proizvod hladjenja,onda obrne proces,a auto klima sluzi samo za hladjenje,tj nema toplotnu pumpu kaoja prebacije smer freona i  onda radi na grejanju,grejanje na autu ide od motora
  champ1

Van mreže btomic

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 263
  • Lokacija: Novi Beograd
  • Karma: +5/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Bora 1.9 TDI
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #13 poslato: Decembar 05, 2011, 02:18:20 posle podne »
Acco, u pitanju je jedan detalj zbog kojeg je nastao nesporazum pa je red da se razjasni. Postoje dva senzora temperature koji se koriste za rad klimatronika. Jedan je taj koji i ti pominješ, koji meri temperaturu vazduha unutrašnjosti kabine i nalazi se u samom klimatronik modulu. On se međutim koristi samo u AUTO režimu, kako bi se kompresor isključio kada se dostigne željena temperatura kabine. Drugi senzor nalazi se odmah kod isprarivača (duguljasta plastična cevčica) koja meri temperaturu vazduha na njegovom izlasku. Ovaj drugi senzor isključuje kompresor kada temperatura na izlasku iz isparivača padne na 1 stepen C kako bi se sprečilo da se kondenzovana voda na isparivaču zaledi. Kada temperatura poraste na 2.5 stepeni kompresor se ponovo uključuje. Ova funkcija je uvek aktivna bez obzira da li je režim AUTO ili ECON.
E sad, pitanje je kolika je temperatura kabine kada temperatura vazduha padne na 1 stepen C, to može biti 18 stepeni ali može biti i 5, 10, 15 ili više, zavisi od mnogo stvari. U svakom slučaju, kada uđeš u auto u kome je 10 stepeni i uključiš klimu, kompresor će sigurno upaliti i terati sve dok se vazduh na izlasku iz isparivača ne ohladi na 1 stepen C. Ako nije istovremeno uključeno i grejanje, temperatura kabine može pasti na 4-5 stepeni i kompresor će isključiti kao što si i rekao za par minuta. Ali, čim temperatura na izlasku iz isparivača poraste na 2,5 stepeni kompresor će ponovo uključiti, a tada temperatura kabine može biti svega 6-7 stepeni.
I još jedan detalj, ono LOW znači da će kompresor da hladi bez obzira na temperaturu kabine, odnosno neće koristiti podatak sa onog prvog senzora (na modulu). Tada na rad kompresora utiče isključivo onaj drugi senzor po opisanom režimu.

Van mreže sale-nis

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 354
  • Age: 40
  • Lokacija: Niš
  • Karma: +13/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat 1.9TDI - 96kw
Odg: Klimatronik b5.5 problem
« Odgovor #14 poslato: Avgust 17, 2013, 08:06:09 posle podne »
Dugo nije pisano u temi ali je mozda neko jos uvek prati.
Na dijagnostici VCDS mi za klimu javlja da je u kvaru ˝FRESH AIR INTAKE SENSOR˝.
Klima hladi super, jedino kada nije u AUTO rezimu, na LO hladi a cim krenem da povecavam na 18,19,... pocinje da duva toplo. Pretpostavljam da je do tog senzora pa bi pokusao da sam zamenim to ako je pristupacan. Da li neko zna gde se nalazi?
Passat B5.5 je u pitanju.