Autor Tema: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm  (Pročitano 6609 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže sale-nis

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 354
  • Age: 40
  • Lokacija: Niš
  • Karma: +13/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat 1.9TDI - 96kw
Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« poslato: Septembar 17, 2011, 10:05:47 pre podne »
Da li neko moze da mi objasni kako je postignuta razlika u obrtnom momentu kod ove dve varijante i kako da proverim koji je moj motor?
Hvala.

Zrnojed

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #1 poslato: Septembar 17, 2011, 12:24:05 posle podne »
Nisam znao da ima razlike.
Zna li neko,i mene zanima?

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 39
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #2 poslato: Septembar 17, 2011, 01:26:19 posle podne »
Prvi je sa 5, drugi sa 6 brzina.

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2316
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #3 poslato: Septembar 17, 2011, 02:04:49 posle podne »
da razlike ima a ona je samo u menjacu, polusovinama, zglobovima, kvacilu, korpi i zamajcu i naravno elektronici

prva slabija verzija je dobijala slabije menjace te je stoga snaga pritegnuta na 285Nm jer 5-stepeni menjac ne bi "izdrzao" vecu porciju Nm (sto mi je sumnjivo jer je upravo ova kombinacija bobma za chipovanje i nikad problema nije bilo)

razlika je u velicini kvacila i zamajca, kod 6 brzina je sve malo vece i predimenzionisamo i bolje prenosi tu snagu tj ne napreze se lamela kao kod 5-stepenog.

druga verzija je u pocetku bila namjenjena samo za 4Motion verzije ovog motora a nedugo zatim je ubacena i u prednjovucase  ;)

znaci nekog posebnog razloga nema, cisto neki VW-ov marketinski trik (kao sto samo oni umiju).

Ja mislim da se iza svega toga krije to sto su morali da iskoriste 5-stepene menjace iz nekih drugih modela pa su ga ubacili u malo prigusenog passata - nista vise.
« Poslednja izmena: Septembar 17, 2011, 02:07:09 posle podne od strane Miro MNE »

Van mreže sale-nis

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 354
  • Age: 40
  • Lokacija: Niš
  • Karma: +13/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Passat 1.9TDI - 96kw
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #4 poslato: Septembar 17, 2011, 03:08:46 posle podne »
Hvala na odgovoru  clap

Zrnojed

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #5 poslato: Septembar 17, 2011, 09:07:12 posle podne »
 biggrin Ovaj moj ima sasvim dovoljno NM,ne treba vise.

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2316
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #6 poslato: Septembar 18, 2011, 12:45:53 pre podne »
Nm nikad dosta  biggrin

ovaj 285 ubija u prve tri brzine nenormalno, ali vec u cetvrtu i petu nije to to, kod sestobrzinca nema tolike rupe izmedju 3-ce i 4-te jer su stepeni gusce naslagani a i tih 25Nm vise nije mala stvar  ;)

mladen3103

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #7 poslato: Septembar 18, 2011, 03:26:50 pre podne »
dobro a aj mi onda objasni sto u g5 imas  1.9tdi 105ks sa 250Nm
sa petostepenim i sestostepenim mjenjacima a potpuno iste karakteristike motora,

Van mreže mixa90

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 596
  • Age: 34
  • Lokacija: Surčin
  • Karma: +9/-9
  • Pol: Muškarac
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #8 poslato: Septembar 18, 2011, 09:08:50 pre podne »
Snaga nosi ali obrtni momenat dobija trku  B)

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2316
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #9 poslato: Septembar 18, 2011, 12:53:53 posle podne »
dobro a aj mi onda objasni sto u g5 imas  1.9tdi 105ks sa 250Nm
sa petostepenim i sestostepenim mjenjacima a potpuno iste karakteristike motora,

Golf V 1,9 TDI kolko znam nije imao 6 brzina (samo DSG), Passat B6 sa tim motorom ima 5 i 6, Touran ima 6, Golf VI ima 6 i svi 4x4 Motori 1,9 TDI 77kw imaju 6-u.

Zrnojed

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #10 poslato: Septembar 18, 2011, 09:08:32 posle podne »
Nm nikad dosta  biggrin

ovaj 285 ubija u prve tri brzine nenormalno, ali vec u cetvrtu i petu nije to to, kod sestobrzinca nema tolike rupe izmedju 3-ce i 4-te jer su stepeni gusce naslagani a i tih 25Nm vise nije mala stvar  ;)

Upravo tako,mada se meni cini da je na 6-tobrzincu 3-ca i 4-ta,ono sto je na 5-tobrzincu samo 3-ca.

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2316
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #11 poslato: Septembar 18, 2011, 09:20:36 posle podne »
tako nekako

mladen3103

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #12 poslato: Septembar 20, 2011, 05:12:47 posle podne »
slabo mislis a jos slabije znas,kod mene je 1.9tdi 105ks 6 brzina  lollol
nezaboravna recenica iz lajanje na zvezde

aj da ne budem papak pa cu reci,uvek se mjenjac proracinava na osnovu karakteristika motora,
nikad kontra,pitajte se zasto ovaj ima vise nm a ne 5 il 6 brzina,
vise nm znaci i mogucnost veceg broja brzina jel je motor sposoban da kazemo razvrti tu brzinu 5-u il 6-u,
nikakve tu posebne filozofije nema,a hvala bogu vise nm znaci jace poluosovine lamelu korpu etc
« Poslednja izmena: Septembar 20, 2011, 05:29:07 posle podne od strane mladen3103 »

Zrnojed

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #13 poslato: Septembar 20, 2011, 07:13:08 posle podne »
 blink Sta je pjesnik htio da kaze?

Van mreže baraba988

  • VW Početnik
  • Poruke: 105
  • Lokacija: Teočin, Gornji Milanovac
  • Karma: +7/-10
  • Pol: Muškarac
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #14 poslato: Septembar 20, 2011, 09:01:21 posle podne »
Meni je caddy 1.9tdi 77kw sa 5 brzina, a inače koliko sam video taj model caddy-a sa tim motorom nema sa 6 brzina, ali mi je majstor rekao da može lako da se napakuje neki 6-stepeni menjač na njega za male pare. E sad, mene čudi što nisu pravili taj caddy sa 6 brzina ako su već na drugim vw modelima sa istim motorom ubacivali taj 6-stepeni menjač. Auto ide lepo i sve ali se vidi da mu fali 6-a brzina, kad idem autoputem na 3 hiljade obrtaja on po skali ide 140, da je šestostepeni to bi već bilo na nekih 2500 obrtaja, bila bi manja buka a i manja potrošnja i mislim da motor ima snage za šestu. Tako da moje pitanje malo upućenijim članovima od mene u tu problematiku glasi: Dobija li se šta ubacivanjem šestostepenog menjača u moj vw caddy? Ili je možda još bolji izbor chiptuning na 140ks+ 6-stepeni menjač?

Van mreže Miro MNE

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2316
  • Lokacija: Podgorica, Crna Gora
  • Karma: +56/-31
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ŠKODA FAVORIT 135L
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #15 poslato: Septembar 20, 2011, 10:16:49 posle podne »
slabo mislis a jos slabije znas,kod mene je 1.9tdi 105ks 6 brzina  lollol
nezaboravna recenica iz lajanje na zvezde

aj da ne budem papak pa cu reci,uvek se mjenjac proracinava na osnovu karakteristika motora,
nikad kontra,pitajte se zasto ovaj ima vise nm a ne 5 il 6 brzina,
vise nm znaci i mogucnost veceg broja brzina jel je motor sposoban da kazemo razvrti tu brzinu 5-u il 6-u,
nikakve tu posebne filozofije nema,a hvala bogu vise nm znaci jace poluosovine lamelu korpu etc

kad ti znas ajde prevedi jer te ja odavde nista shvatio nisam  biggrin

a za polusovine, kako onda TDI od 90 i 110ks imaju iste poluosovine?

@baraba: zavisi kolko cesto vozis autopute, ko ima bar 50% godisnje kilometraze na autoputu ili otvorenim putevima isplati se 6 brzina. Chipom ce se na 130 manje vrcet motor ali zanemarljivo manje jer prenosni odnos nije mijenjan i ostao je isti.

Idealna kombinacija je chip+sesta brzina a samim chipom ce ti se smanjit potrosnja, dobices mnogo na performansama i ako se kvalitetno odradi chip a bude se "normalno" vozio caddzy, nece biti skracenja radnog vijeka ni jedne komponente pogonskog sistema

mladen3103

  • Gost
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #16 poslato: Septembar 21, 2011, 04:01:08 pre podne »
a sta sam procitao i ostao ziv,miro molim te ispravi to,sramota je sto si napisao,
razlika tdi 90 i 110 je 25nm skoro pa nista,isti motor sa par nijansi,
sesta definitivno pozeljna,cipovanje po zelji,mozes a nemoras,u kediju nema mozda zato sto se tretira kao teretno,

Van mreže baraba988

  • VW Početnik
  • Poruke: 105
  • Lokacija: Teočin, Gornji Milanovac
  • Karma: +7/-10
  • Pol: Muškarac
Odg: Razlika izmedju TDI motora 96kw sa 285 i 310Nm
« Odgovor #17 poslato: Septembar 21, 2011, 11:10:08 pre podne »
sesta definitivno pozeljna,cipovanje po zelji,mozes a nemoras,u kediju nema mozda zato sto se tretira kao teretno,

Moj je putnički, jedino ga malo vetar zeza na većim brzinama zbog visine.