Autor Tema: Istorijat Volkswagena(mislim da nema ovakva tema)  (Pročitano 1378 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Gagi

  • Ice Cool
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2795
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +146/-29
  • Pol: Muškarac
Istorijat Volkswagena(mislim da nema ovakva tema)
« poslato: Jun 29, 2011, 01:49:55 pre podne »
Šta znače amblemi kompanija ? Volkswagen

Volkswagenov amblem pomalo je sličan velikom prasku, odnosno nastanku svemira - odjednom se stvorio, a niko tačno ne zna ni kako ni odakle. Po nekima je logotip grafički spoj slova V i W, koji je 1937. godine nacrtao Franc Xaver Reimspie.

Interesantno je da upravo Franc Xaver bio Porscheov glavni inženjer i konstruktor u VW-u. U samom nastanku kompanije VW, nju je simbolizovao zupčanik slican znaku nacionalističkog radničkog bloka, koja je izdavala i štedne kartice za kupovinu vozila KdF ("Kraft durch Freude" što znači "Radošću do snage"). Logotip VV zaštićen je tek 1948. godine.


Pocetkom 1950ih godina dok se svet oporavljao od Drugog Svetskog Rata kupci su poceli da traže dizajnerski sportske i elegantne automobile. Volkswagen se vec tada proslavio sa Beetle koja se odlicno prodavala i stekla imidz ekonomicnog i kvalitetnog automobila, ali kompanija i dalje nije imala sportski automobil.

Za pomoc Volkswagen se obratio cuvenoj Nemackoj kuci Karmann koji se takodje okrenuo za pomoc cuvenoj Italijanskoj kuci Ghia za dizajn sportskog automobila. Ghia je vec imala dizajn koji je originalno namenjen za Chrysler ili Studebaker koji je modifikovan na vec postojecu Beetle platformu. Telo automobila je bilo rucno pravljeno što se pokazalo kao veoma skup potez za razliku od Beetle koja je bila jako jeftina za proizvodnju. Za prezentaciju je izabran 1953 Paris Auto Show i nakon što je model odlicno primljen od strane novinara i potencijalnih kupaca Volkswagen je dao zeleno svetlo za proizvodnju, a prvi primerak je sišao sa trake u Avgustu 1955 godine u Osnabruck, Nemacka. Publika je odlicno reagovala i prve godine je prodato preko 10,000 primeraka, što je bilo daleko više od Volkswagenovih ocekivanja. Pošto su svi Karmann Ghia imali motor iz Beetle na vazdušno hladjenje automobil se nije smatrao preterano sportski, ali privlacan dizajn i proveren kvalitet su i dalje privlacili kupce. U pocetku samo 1.5L motor sa 54 ks je bio opcija dok je kasnije predstavljen i 1.6L motor sa 60 ks. U Avgustu 1957 je predstavljen i kabrio koji se pojavio u prodaji i u Severnoj Americi. Male dizajnerske promene su usledile 1961 godine i automobil je opstao bez ve?ih promena do 1970 godine kada je predstavljen novi model. Novi model ipak nije opravdao o?ekivanja i proizvodio se do 1974 godine kada je model zvanicno zamenut sa novim Volkswagen Scirocco. Jedan od poznatijih Karmann Ghia je bio Type 34 koji je predstavljen 1961 godine zasnovan na novoj Type 3 platformi i sa 1.5L motorom ispod haube u tom momentu je bio najbrži, najluksuzniji i najskuplji Volkswagen ikada napravljen, a za cenu Type 34 Karmann Ghia kupac je mogao dobiti dve Beetle. Za 1963 godinu je predstavljen i elektricni šiber kao opcija. Type 34 je opstao na tržištu do 1969 godine kada je zamenut sa novim Porsche 914 i u tom periodu je napravljeno 42,505 primerka (i još 17 prototipova). Danas je Type 34 solidno cenjen i drži na vrednosti. Medjutim, Type 34 je dosta težak za restoraciju pošto je napravljeno malo primeraka, a na tržištu ne postoji mnogo kompanija preko kojih se delovi mogu naruciti. Karmann Ghia se takodje proizvodio i prodavao u Brazilu od 1970 do 1975 godine gde je bio poznat kao Ghia TC. Na kraju je Volkswagen napravio 445,238 primeraka u Nemackoj i još 41,689 u Brazilu cime Karmann Ghia definitivno zaslužuje svoje mesto u istoriji.

mladen3103

  • Gost
Odg: Istorijat Volkswagena(mislim da nema ovakva tema)
« Odgovor #1 poslato: Jul 04, 2011, 11:46:02 posle podne »