ESP
Tokom vožnje na vozilo deluju i bočne i uzdužne sile koje je vozač u stanju da kontroliše sve dok gume dovoljno dobro drže put. Međutim, kad to prijanjanje padne ispod minimalnog nivoa vozilo Počne da beži iz pravca koji bi vozač hteo da zadrži.
Kod vožnje na neravnim putevima ili na putevima pokrivenim velikom količinom vode, ledom ili zemljom, može se pri promenama brzine, ili u kretanju kroz krivine, ili tokom izbegavanja prepreka naročito je moguće da se izgubi prijanjanje guma za put. Kad senzori otkriju zanošenje vozila, ESP sistem deluje na motor i kočnice umanjujući ili eliminišući tu pojavu.
Senzori koji šalju podatke :
- senzor koji otkriva položaj volana
- četiri senzora koji očitavaju brzinu kretanja svakog pojedinog točka
- senzor koji prati rotaciju automobila oko vertikalne ose i bočna ubrzanja.
Srce ESP sistema je njegova upravljačka jedinica koja pomoću podataka dobijenih od pomenutih senzora izračunava centrifugalnu silu (bočna ubrzanja), koja se uvek pojavljuje prilikom prolaska vozila kroz krivinu. Senzor zakretanja otkriva okretanje vozila oko vertikalne ose.
Stabilizirajuće delovanje ESP sistema temelji se na proračunima elektronske upravljačke jedinice. Ona na osnovu podataka sa kojima raspolaže prepoznaje manevre koje vozač namerava da preduzme okretanjem volana. Na osnovu podataka koji do nje stižu u mogućnosti je da svakog trenutka utvrđuje položaj vozila i uporežuje ga sa putanjom koju vozač želi da prati. U slučaju da se pojavi razlika između ove dve putanje, upravljačka jedinica u deliću sekunde bira i izvodi najprikladnije dejstvo kako bi se vozilo vratilo na željenu pitanju. Centralna upravljačka jedinica ESP sistema će se odlučiti ili za kočenje pojedinih točkova različitom snagom, ili će i uticati na motor tako čto će umanjiti njegovu snagu koja se prenosi na pogonsle točkove. Korektivna delovanja su promenljiva i neprekidna sve dok se vozilo ne stablizuje.