Postovani korisnici sajta,
upravo sam se registrovao na vas sajt u nadi da cete mi pomoci pronaci resenje
za gresku koja mi se desila prilikom tjuniranja moga auta.
Ceo zivot sam vozio VW golfove, dizelase, a u poslednje vreme sam se igrao i sa tjuningom
TDI motora. Medjutim muka natera coveka i zbog finaskih razloga sam bio primoran da
predjem na Peugeot 307 1.6 16v,benzinac. Pitanje je univerzalnog karaktera I nadam se da mi zato
necete zameriti sto se obracam bas VW sajtu za pomoc.
307-ci sam stavio K&N sportski filter za vazduh i modifikovao auspuh.
Auspuh ima vertikalni i horizontalni deo.
Skinuo sam ceo horizontalni deo i cev koja je fabricki bila 2" u promeru zamenio
sa sirom 2 i 1/4”.Dakle eliminisao sam i srednji i zadnji lonac koji prigusuju zvuk.
Katalizator se nalazi u vertikalnom delu,na samom izlasku iz motora pa ga zbog
nepristupacnosti nisam izvadio. Znaci osim netaknutog katalizatora ostatak je
takozvana “straight pipe” ili samo prava cev bez prigusivaca.
Rezultat: zvuk sjajan,nalik automobilima iz nekada populane "hobby" klase ali
problem sa performansama.Naime,izgubio sam dosta na obrtnom momentu
verovatno zbog smanjenog sto amerikanci kazu "back pressure" ili povratnih gasova.
To sam primetio pri brzom saltanju iz prve u drugu brzinu,obrtaji su ranije spadali sa
6200 na 4100 o/min sada su se drasticno smanjili sa 6200 na 3700 o/min.
Preko 5000 o/min motor sjajno vuce i izgleda da je malo brzi nego pre modifikovanja.
Zakljucak,imam utisak da sam na visim obrtajima dobio na snazi a na nizim izgubio na
obrtnom momentu.
Znam da na ovom sajtu ima momaka i majstora koji se sa ovim problemom susrecu
svakodnevno pa sam odlucio da se obratim za pomoc.
Kako da popravim stanje bez ugradjivanja chipa?
Veliki pozdrav i unapred hvala svima.