Autor Tema: Passat B5 TDI...  (Pročitano 67517 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže DuleC

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 705
  • Lokacija: Sremska Kamenica
  • Karma: +17/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: GOLF V 1.9 TDI
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #180 poslato: Septembar 20, 2014, 12:25:07 posle podne »
Svaka čast! Imaš veliki + za rad i nesebično deljenje sa forumom :).

Pratim temu ...

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #181 poslato: Septembar 20, 2014, 02:44:36 posle podne »
Vec sam rekao da sam kupio nove lezajeve bregaste, a na slici su i stare gumice transfer pumpe kao i novi DENSO grejaci:



Ove dve gumice su kostale 950 din blink, a grejaci 850 din/kom. Odlucio sam se za Denso iz razloga sto taj brend maksimalno gotivim a na autu su bili BOSCH-ovi:



Grejaci se namazu bakarnom pastom i zategnu 15 Nm:

« Poslednja izmena: Septembar 20, 2014, 02:47:33 posle podne od strane Simon69 »
Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #182 poslato: Septembar 21, 2014, 10:20:16 posle podne »
Razmisljao sam da otvorim novu temu sa radovima, mozda bi bilo efikasnije i ljudi bi nasli ono sto im treba. Ovako je tema moj auto pa mnogi i ne pretpostavljaju da u njoj ima i mehanike..

Ali nema veze, neko ce naci sto ga zanima. Moja zelja je da predstavim auto i to radim.

Cackalo se malo juce, malo danas ali nisam imao mnogo vremena.
Vodena grana koja stoji ispod transfer pumpe, na sebi ima gumicu ovalnog oblika i nisam je nasao po prodavnicama pa sam upotrebio obican O-ring. Probajuci vise dimenzija gumica dosao sam do mere odgovarajuce:





U medjuvremenu sam u auspuh centru zamenio pletenicu a majstor je na svoju ruku izvadio i katalizator. Nije mi bilo pravo i rekao sam mu da ce mi kupiti drugi ako auto bude bucniji. Na ovoj kilometrazi katalizator nije bio zacepljen:



Glava je namontirana, zategnuta prvo 40Nm, pa 60Nm, pa dva puta po 90 stepeni. Na njoj i izduvna grana sa 25Nm.



Nisam navodio detalje oko bregaste i dizni. Polutke-lezajevi kojima se steze begasta ide na 8 Nm + 90 stepeni a dizne 12 Nm + 270 stepeni. Fabrika kaze da svi zavrtnji idu novi ali to nisam uradio.

Sutra ako bude kisni dan zupcim, i privodim kraju. Fali mi jos par sitnica od kojih je najveca hladnjak. Vidi se dole u coskovima crvenilo od antifriza pa je najbolje da kupim nov. Kostace me dobro ovo igranje.


Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže cicero

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3002
  • Lokacija: munze
  • Karma: +75/-55
  • Pol: Muškarac
  • Auto: BLACK RR_LINE
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #183 poslato: Septembar 22, 2014, 05:35:18 posle podne »
sve detaljno,svaka cast
NEMCI KAD NAPRAVE AUTO I RAT NAPRAVE DA BUDE SVETSKI

Van mreže mboy87

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1727
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +28/-10
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 4 1.9 TDI
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #184 poslato: Septembar 22, 2014, 08:08:50 posle podne »
Svaka čast na održavanju.  :)

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5091
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +108/-76
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #185 poslato: Septembar 23, 2014, 12:44:36 pre podne »
Svaka cast. Ovo je prava tema. Imao sam i ja pre sve godine ovaj auto. I na jednom drugom forumu sam trosio svoje vreme, opisivajuci razne kvarove, koje sam popravljao. Ali tamo to nije cenjeno i postovano, cak je i omalovazavano, a ne kao sto se ovde ceni, postuje i vrednuje ovakav clan foruma kao sto si ti. Zato na tom forumu vise i nisam.

A mnogo volim ovakve teme, gde sve ima detaljno objasnjeno i propraceno slikama.

Svaka cast majstore. :26

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #186 poslato: Septembar 23, 2014, 11:30:00 posle podne »
Hvala vam svima momci thumbup.
Ja forum i dozivljavam kao mesto na kom mogu naci sebi zanimljivu pricu, korisnu informaciju, dobru slicicu, a nisam sebican covek i zelim da podelim sa svima ono sto znam majstor1. Mozda nekom pomogne, neko misli da preterujem, da nije ispravan nacin na koji radim.. Takvih imam i u svom okruzenju.. :rolleyes:
Da se vratim na Passat-a. Juce nisam radio nista a danas je bilo pranje delova i sklapanje ostalog. Malo sam se zadrzao oko nekih sitnica tako da nisam stigao upaliti. Nema veze, ako bude kise sutra cu.
Pre zupcenja sam morao resiti poklopcic za zastitnoj plastici koja stoji iza zupcastog kaisa. Ona ima otvor kroz koji se izvlaci senzor na glavi a taj otvor ima poklopcic. Na vecini auta sa desetak i kusur godina ovaj gumeni poklopcic otvrdne i jako ga je tesko skinuti a da ostane neostecen, tako isto i vratiti. Meni je pukao, pa sam nasao drugi koji puce pri montazi. :angry:



Posto ja ne mogu da ostavim to otvoreno, iako mnogi majstori tome ne pridaju znacaj, zatvorio sam otvor gumenim cepom i vezicama:



Zelim samo da ukazem na bitnost ovoga. Otvor je idealan za prolazak misa ili neke sitne zivotinjice a cuo sam da je bilo slucajeva da je zupcasti preskocio tako sto je donja remenica uhvatila misa i na verglanju je doslo do karambola. i na mom autu su bili nagrizeni ti kablovi koji idu na glavu. Znaci da je neko "posecivao", verovatno zimi, topao motor. :huh:
Posle toga sam nabacio zupcasti, CONTITECH, mislim da je bio 2450 din., INA set spaner i roler, pumpa za vodu, cenu tacnu ne znam na pamet.
Nacin na koji zupcim auto je sledeci: ubacim blokere na radilicu i bregastu, otpustena tri srafa na remenici brgaste, nabacim zupcasti na bregastu, spaner, radilicu, pumpu, pa zavrnem i roler. Tad naspanujem spaner da ima lufta 4mm izmedju kucista hidraulicnog zatezaca i flaha (ili kako da ga nazovem) na spaneru. Sliku nemam, skroz sam zaboravio slikati. Zategnem roler na 20Nm, pritegnem srafove remenice na bregastoj i spaner, izvadim blokere, okrenem dva ili cetiri kruga motor i probam blokere da li ulaze bez otpora. Ako udju lako zategnem srafove remenice na 25Nm a spaner 20Nm + 45 stepeni. Ako blokeri tesko ulaze ili nikako tad ponovim stelovanje jos jednom.



Sutra stelovanje klackalica na diznama i zatvaranje motora. Mozda i upali driving



Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Zrnojed

  • Gost
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #187 poslato: Septembar 23, 2014, 11:59:53 posle podne »
Kvalitetno radiš! Svaka čast!

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5091
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +108/-76
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #188 poslato: Septembar 24, 2014, 12:18:50 pre podne »
Ne preterujes. Ti redovno dopunjujes svoju temu, kako i treba. Ovo je forum o automobilima, a ti o tome pises i nema sta da preterujes. Ko ima ovaj auto i otvori tvoju temu, moze ovde da vidi i procita mnogo toga. Ti si dobar za ovaj forum. I kao ovakav mnogo doprinosis istom.
« Poslednja izmena: Septembar 24, 2014, 12:20:41 pre podne od strane BladeBG »

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #189 poslato: Septembar 25, 2014, 12:06:45 pre podne »
Gde smo ono stali?
Da, podesavanje klackalica dizni. Ali pre toga da se vratim na tren na spaner zupcastog, objasnio sam koliko ga naspanujem a evo i slike da se vidi, u pitanju je burgija 4mm:



Podesavanje klackalica ja ovako radim majstor1:



Komparaterom nadjem najnizu tacku, zapravo nije to jedna tacka nego deo kruga od ugla gde se breg zavrsava pa do njegovog pocetka. Metalnu plocu sam zavrnuo za glavu zbog magnetnog nosaca komparatera, nece da drzi na aliminijumu ;)
Kad postavim na najnize tad slobodnom rukom zavrnem sraf za podesavanje zazora i vratim pola kruga, kontriram kontramaticom i to je sav posao:



Podesavanje je bitno zbog kolicine brizganja dizni, da one rade ujednaceno. Ovo moze da se radi i spijunom, da se izmeri zazor. Proizvodjac kaze da se otpusta pola kruga a tad zazor bude izmedju 0,15 i 0,20mm, mereno spijunom. Znaci 0,15mm ide lako a 0,20 skoro da nece. Kontra matica se, mislim, steze 30 Nm ali to ne radim moment kljucem jer drzim imbusom sraf da se ne pomeri.
Kad ga prikopcam na dijagnostiku tad cu nadam se videti kolicinu brizganja. Sa kompjuterima sam slab i nikad to nisam radio. Nameravam da kupim Vcds i naucim kako se to radi. Ipak sam ja vise za alat i masne ruke B).

Zatvaranje motora, postavljanje prsa, i polako dobija formu:





Kod montaze nosaca fara, kod mene i brizgaljki za pranje farova, obavezno se potruditi da bocne zabice lepo sedu u blatobran a pomocu srafcigera malo i rasiriti kukice da uhvate kako treba:



One kad uhvate tad ne moze da se desi da branik zevne u odnosu na blatobran nego sve bude u jednoj liniji.
Na tom plasticnom nosacu ima distancer, koji se vidi na slici, i stoji na nareckanom delu:



Kad se sve zavrne i postavi tad taj klizac pomerate toliko da pipne metalni deo na gredi. Nosac fara ce biti stabilan i far nece na leru tresti:



Cesto srecemo auta kom farovi drhte ali mnogi ne mare za to wacko

Nasuo sam ulje, vodu, novi filter goriva i moze se paliti:



Da ne zaboravim, luftiranje sistema na crevu radijatora kabine, svucete ga da se rupica u belom polju oslobodi i na nju izlazi vazduh. Kad krene antifriz bez mehurica vratiti crevo na mesto i postaviti selnu:


Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5091
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +108/-76
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #190 poslato: Septembar 25, 2014, 12:51:00 pre podne »
Jesi ti profesionalni mehaničar ili radis ovako samo iz hobija?

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Mrvica

  • VW KLUB Member
  • Sr. Member
  • *****
  • Poruke: 755
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +34/-27
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Skoda Suprb
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #191 poslato: Septembar 25, 2014, 12:54:28 pre podne »
Doktor!!!

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #192 poslato: Septembar 25, 2014, 02:29:43 posle podne »
Jesi ti profesionalni mehaničar ili radis ovako samo iz hobija?

Lako pitanje a odgovor mi je tesko da dam. Radim iz hobija ali sam pre desetak godina planirao otvoriti servis i tad poceo raditi da vidim ide li to. Nisam ostao u tom poslu jer sam svima radio ovako i na prste jedne ruke sam mogao izbrojati ljude koji su bili spremni da plate takav rad a ja od njih nisam mmogao ziveti.
Inace se bavim prevozom, imam kipere kamione koji zimi nemaju posla (zadnje 3-4 godine ni leti) pa celu zimu provedem u svojoj radionici. I da preciziram,  radionica je MOTO thumbup

Npr:


Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5091
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +108/-76
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #193 poslato: Septembar 25, 2014, 05:12:55 posle podne »
Tesko jeste. Ljudi nemaju para. Ali opet, ako hoces da vozis auto, a ne znas oko njega bar ono osnovno i za to moras da platis majstora. A bolje je da platis krstenom majstoru i malo vise i da ti glava bude mirna, neko nekoj dzudzi, koja ti posve svake intervencije na kolima napravi visak delova.

A rekao sam vec u drugoj temi, svaki majstor koji je dobar, svestan je toga i naravno covek hoce to da naplati. Sto je najbolja varijanta, ako imas da platis.

Ali iz nemastine ljudi gledaju da ustede, pa idu kod jeftinijeg, a cesto i losijeg, nazovi automehaničara. A ima i treca kategorija. Oni sto su umislili da su izmislili automehaniku, a veze sa zivotom nemaju i pritom vacare one koji se ne razumeju u kola, jer procene da to mogu. A ovce za sisanje i sluze.

Ima dobrih majstora cija je cena rada pristupacnija vecini ljudi, ali to je retkost.

Tako da ma koliko da si dobar majstor, tesko ces imati posla, ako ti je cena rada jaka. Bez obzira koliko si ti pedantan i strucan, kada to tesko mozes da naplatis. Zalosno, ali tako je.

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #194 poslato: Septembar 25, 2014, 07:46:43 posle podne »
Blade,
potpuno se slazem sa svim sto si napisao. Isto misljenje i ja imam.

Sredina u kojoj ja zivim je takva da ovih trecih ima najvise i jedini opstaju. Ne zalim se ja, imam posao kojim se bavim a motore radim kad imam vremena i vecinom svojim drugarima. A svoja vozila sam odrzavam, od bicikla do kamiona.

Nego, tema je Passat, a on je proradio:

Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže BladeBG

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 5091
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +108/-76
  • Pol: Muškarac
  • Gram rada, vredniji je od tone teorije.
  • Auto: VW Passat B5.5 1.9TDI Variant
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #195 poslato: Septembar 25, 2014, 08:22:20 posle podne »
Extra. Odlicno si ovo uradio. Sto volim kad vidim ovako spakovano sve novo.  majstor1

Najbolji način da nešto uradite je da prekinete pričate i počnete da radite.

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #196 poslato: Septembar 25, 2014, 09:14:28 posle podne »
Nemac od kog sam kupio auto mi je rekao da je par nedelja pre prodaje menjao remenice klime i alternatora, spanere i PK kaiseve tako da je ovo jos od njega.
Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #197 poslato: Septembar 25, 2014, 11:23:31 posle podne »
Radi, pali, sve OK za sad ;)

« Poslednja izmena: Septembar 25, 2014, 11:25:22 posle podne od strane Simon69 »
Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.

Van mreže PERKE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 543
  • Age: 43
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +11/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B5 1.9 TDI
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #198 poslato: Septembar 26, 2014, 08:54:26 pre podne »
Lepo lepo, nema sta   ;)

Van mreže Simon69

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 321
  • Age: 55
  • Lokacija: Mladenovo
  • Karma: +19/-5
  • Pol: Muškarac
Odg: Passat B5 TDI...
« Odgovor #199 poslato: Septembar 26, 2014, 05:56:48 posle podne »
Kod montaze branika imamo dva srafa sa svake strane koje nisam svaki put nalazio na autima koje sam radio a to su:

jedan ispod zmigavca:



i jedan u blatobranu koji se uvrce od dole:



I kad ovo sve zavrnete, a prethodno imate dobro namontirane plasticne nosace branika i fara (o cemu sam pisao), dobijete u jednoj liniji branik i blatobran:



Ko nece kad moze,nece moci kad bude hteo.