Neki karburatori, pored poklopca i tela imaju donji deo karburatora ( zavisno od konstrukcije ). Na donjem delu karburatora jedna brusena strana ( gornja ), povezuje se sa telom karburatora ( izmedju nalegajucih povrsina postavlja se zaptivka, a kod nekih modela i termicka izolacija ). Dok se druga brusena strana ( donja ), postavlja sa odgovarajucom zaptivkom na usisnu granu.
Kad pogledamo donji deo karburatora, videce mo jednu ili dve ( zavisi od konstrukcije ) mesingane ploce ( okrigle ), koje su povezane sa osovinama. I cine sistem za dodavanje gasa. Neki modeli karburatora imaju mehanicko otvaranje leptira drugog grla. Dok drugi modeli imaju vakumski aparat za otvaranje drugog grla. Kod ovog ( vakumskog ) sistema, vazna je takozvana kocnica, koja na odredjenom uglu prvog grla, oslobadja mehanizam drugog grla.
Donji deo karburatora ima razne kanale za prolaz vazduha i gotove smese goriva ( za prazan hod - ler - ). U okviru kanala za prolaz gotove smese goriva, postavljen je zavrtanj za regulaciju kvaliteta smese na praznom hodu. Videce mo i prikljucke za prolaz rashladne tecnosti ( zavisi od konsrukcije ), to je grejac za dogrevanje gotove smese goriva.
Sa ovim bi u kratkim crtama zavrsio teoretski deo izgleda karburatora, trudio sam se da u kratkim crtama nasim clanovima foruma, grubo prestavim izgled karburatora. Kako bi im bilo lakse da sagledaju njihov problem i postave pitanje, vezano za rad motora zbog lose smese goriva.
Mozete me slobodno pitati i o novijim sistemima ubrizgavanja goriva, neznam da li bi nam administrator dozvolio da otvorimo novu temu pod nazivom: "MPI i SPI sisemi ubrizgavanja benzina - njihovi problemi i otklanjanje".