bg2225 moram ja tebe nesto da pitam, spustas se na nizbrdici auto ti je npr u trecoj u 3000 obr/min - po tebi ne trosi gorivo, stiskas kvacilo, auto pada na 900 obr/min da li i tada ne trosi gorivo ili ... ?
E,kad pritisneš kvačilo,onda krene da troši gorivo,i šta bi se desilo kad bi išao npr,kao što ti kažeš nizbrdo,u trećoj brzini a motor se okreće na 3000 obrtaja,i ti prikočiš malo,zašto onda broj obrtaja smanji,a ti ne diraš gas,šta se onda dogodi,ili prebaciš u veću brzinu,onda se kotrljaš na npr. 2300 obrtaja,zatšo pada broj obrtaja kako prebacuješ u veću brzinu i kako usporavaš tako broj obrtaja lagano pada.
jesi li ti cuo kad za inerciju? da tezina auta sama nastoji da se auto krece, ti ga ubacio u drugu i mislis da ce raditi tad na 900 obrtaja? brate raspitaj se malo stvarno mi glupo da pisem o takvim skolskim stvarima
Ma o čemu pričaš,voziš nizbrdo u petoj,i auto je na nekom broju obrtaja,nebitno,i ti pustiš gas,ostaviš auto da se kotrlja sam od sebe,zašto onda rastu brojevi obrtaja,a kad ga izbaciš iz brzine obrtaji momentalno padnu,kakav se to prekid desi i zašto obrtaji nisu pali kad si si oduzeo gas i nastavio da se krećeš po inerciji,nego tek kad si ga izbacio iz brzine.
Kad na ovo budeš imao odgovor onda će ti i sve ostalo biti jasno.
pa kako nece rasti obrtaji? stavi ga iz pete u trecu i otice ti obrtaji i na 3000 iako nediras gas ako je velika nizbrdica inercija ti tjera auto nizbrdo i naravno da ce povecavati obrtaje. povecavace se obrtaji i na autu sa ukljucenim tempomatom niz brdo. na leru ti motor radi kako radi i nema veze sa poluosovinama i pogonom jer nemas tog otpora jer nije u brzini, kako pitas za tako neke skolske stvari koje zna svaki prosjecan vozac?
Pa sam si dao odgovor za celu stvar,inercija tera,tako inercija tera motor da radi i zato povrećava obrtaje,ti obrtaji nisu tek tako na nekom broju,zato i rastu kako ubrzavaš,ili padaju kad usporavaš,pa da ne misliš valjda da se to motor sam prilagođava brzini pa podiže broj obrtaja,podiže ga sila inercije koja na nizbrdici sve više ubrzava auto točkovi se brže okreću,pa preko transmisije i menjača okreću i radilicu,i onda nema ni potrebe za ubrizgavanjem ogriva jer je radilica porenuta,to ti je odgovor.
Pa ne bi kompjuter u kolima zatvarao dotok goriva kad se koči motorom,ugasio bi se motor momentalno ako je tako kao što ti pišeš.