Autor Tema: Savet - rashladna tecnost  (Pročitano 3363 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +32/-65
  • Pol: Muškarac
Savet - rashladna tecnost
« poslato: Jul 26, 2007, 01:00:52 posle podne »
Danas sam promenio ulje na Golf-u u Autokomercu! Za ulje, filter za ulje i jedan srafcic i zabicu (ispalo sa donjeg dela instr. table) sam platio 12.500 din!    Sad i matorog ceka zamena ulja na Bori. Verovatno cu da uzmem za njega Motul 505.01, koje je verovatno i bolje nego "ovlasceno" ulje! Zanima me da li da idem kod majstora koji izvlaciti ulje iz motora masinom, ili nema veze da li se usisava ili cedi?  Koju rashladnu tecnost preporucujete da uzmem?! Ima recimo MOTUL MoCooL, ali pise da on nije anti-friz, npr! Da li se pri zameni samo prazni plasticna posuda i sipa nova tecnost, ili nesto drugo? Hvala!
P.S Golf je 4motion, pa me zanima da li treba i ulje u diferencijalu da se promeni!?
« Poslednja izmena: Jul 26, 2007, 01:02:46 posle podne od strane iwcham1979 »
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!

Van mreže Rocky

  • Uprava Kluba
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4384
  • Age: 47
  • Lokacija: Zvezdara, Beograd
  • Karma: +54/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Audi A4 Avant
Savet - rashladna tecnost
« Odgovor #1 poslato: Jul 26, 2007, 03:54:49 posle podne »
Ali i filter vazduha i polenski filter su ti zamenili.   Za novu skodu oktaviju ti je to inace bez tih sarafa 11500.  

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +32/-65
  • Pol: Muškarac
Savet - rashladna tecnost
« Odgovor #2 poslato: Jul 26, 2007, 08:35:32 posle podne »
Ne, samo ulje i filter za ulje su zamenili  Ovo ostalo sam ja rekao da ne menjaju, jer je auto presao sa starim uljem samo 4500km, a tada je radjen veliki servis. Ulje sam promenio posle samo toliko km jer je majstor sipao neki Castrol RS 10w60., a ne 505.01, koje treba!
« Poslednja izmena: Jul 26, 2007, 08:36:09 posle podne od strane iwcham1979 »
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!

Van mreže bane

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Karma: +0/-0
Savet - rashladna tecnost
« Odgovor #3 poslato: Jul 27, 2007, 09:49:38 pre podne »
Sto se tice cene za zamenu ulja i filtera u ovlascenim servisima, to je to, mada trebali su da stave i novu sajbnu kartera, to bi bilo bas po zapadnim standardima, meni su inace i sajbnu menjali i naplacivali.
Rashladna tecnost hmm, pa ovako:
Tebi (tvom motoru) obavezno CRVENA tecnost ma kako se zvala. Zelena ima agresivno dejstvo na aluminijumske delove savremenih motora, mada da budem iskren do kraja, ljudi sipaju i zelenu pa kao nista se ne desava.
Vidi boju tecnosti u prelivnom sudu i NIKAKO NEMOJ DA MESAS zelenu i crvenu. Ako hoces da promenis tip tecnosti obavezno ispiranje motora.
Skines crevo sa donjeg dela hladnjaka, pustis da iscuri u sud (ovde je bitno ispostovati proceduru odlaganja iskoriscenih fluida na ekoloski prihvatljiv nacin  ), skines cep sa prelivnog suda, stavis crevo sa tekucom vodu kroz cep, upalis motor i ostavis da radi oko 4 min. ispustis svu vodu. Vrati sve na svoje mesto osim cepa prelivnog suda. Sipaj direktno u sud SAMO 40% tecnost. Ako koristis 100% obavezno razblazi u posebnom sudu sa DESTILOVANOM vodom pa tek onda u prelivni sud, naravno upali motor da se otvori termostat i pumpa povuce tecnost, sipaj propisanu kolicinu ostavi motor da radi do ukljucenja ventilatora hladnjaka dolij po potrebi, proveri da ne curi i to je to. Naravno izbegavaj suvise jeftine tecnosti, gledaj da imaju zalepljenu deklaraciju uvoznika.

Isisavanje ili ispustanje?
Majstor koji radi isisavanje ulja se obicno kune da je to bas najbolji nacin, pa se namece zakljucak da su inzenjeri u VW glupi kad stavljaju neki sraf i sajbnu sa donje strane kartera (valjda nisu znali kako da zatvore rupu).

Motorno ulje 505.01 (to mu je naziv) je upravo naziv VW standarda koji treba da resi probleme sa podmazivanjem u glavi motora (veliki problem motora od 2002. godine pa dalje do danasnjih dana).
Tako da imas Castrol 505.01 cena oko 1300 din, cak i Optima ima pomenuto ulje 505.01 u ponudi. E sad koji proizvodjac ulja? Pa posto se radi o standardu 505.01 a to znaci da svako ko zalepi to na svojoj kantici ulja treba da ispuni zahteve (to je smisao standarda) pa ti je sve jedno koje ces da sipas od pomenutih. Samo nekoliko proizvodjaca ulja imaju pomenuto ulje u ponudi.
« Poslednja izmena: Jul 27, 2007, 09:58:23 pre podne od strane bane »

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +32/-65
  • Pol: Muškarac
Savet - rashladna tecnost
« Odgovor #4 poslato: Jul 27, 2007, 12:01:27 posle podne »
Hvala Bane na ovako detaljnom objasnjenju. Crvena tecnost je u oba auta, ali mislim da nikada nije menjana. Jos samo mi recite da li je potrebno zameniti kocionu tecnost? Golf presao 100000km, Bora 170000km. Oba auta odlicno koce, ali sam cuo da kociona tecnost treba da se menja na 100000km, ili na dve godine, a mislim da to nikada nije menjano, kao i ulje u menjacu?
« Poslednja izmena: Jul 27, 2007, 12:03:11 posle podne od strane iwcham1979 »
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!

Van mreže bane

  • VW Početnik
  • Poruke: 41
  • Karma: +0/-0
Savet - rashladna tecnost
« Odgovor #5 poslato: Jul 27, 2007, 01:40:59 posle podne »
Kociona tecnost je izrazito higroskopna, znaci lako i brzo upija vlagu. Vlaga u kocionoj tecnosti (kocenjem se zagrevaju obloge koje prenose toplotu na tecnost) se kada se zagreje pretvara u parne cepove i dolazi do poznatog efekta (fading) slabljenje kocione sile posle vise uzastopnih kocenja i sto je najgore produzenja zaustavnog puta. Znaci menjaj obavezno!!!!!
E sada imas problem, posto je zamena kocione tecnosti komplikovan, prljav i nesto dugotrajniji proces (zapekle dizne, lomljenje delova usled starenja, kidanja creva i ponovnog i ponovnog i ponovnog ispustanja vazduha dok musterija ne bude zadovoljna) majstori izbegavaju to da rade (sto da ti menjam ako koci) budi uz auto i gledaj da ti ne naplati a ne uradi nista jer ga mrzi da gubi vreme sa tobom. Ovo se odnosi i na ovlascene servise. Sam nemoj ni da pokusavas da to uradis.
Sto se tice ulja u menjacu i diferencijalu, pa 4motion (i ne samo on) je osetljiv na lose, staro ulje pa ne zali pare nego ispusti i sipaj novo ulje. Ako se ne varam gornja granica zamene hipoidnih ulja je bas 100000 km.

Van mreže iwcham1979

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +32/-65
  • Pol: Muškarac
Savet - rashladna tecnost
« Odgovor #6 poslato: Jul 28, 2007, 01:08:09 posle podne »
Hvala puno! Za kociono ulje i rashladnu tecnost tacnost cu onda u Autokomerc. Samo se nadam da ce Ok da odrade posao, jer kod njih nema gledanja dok majstori rade. Ulje lepo ovde kupim Motul 505.01 i filtere, da ne bacam pare za dz!
Ne uči svinju da peva. Em gubiš vreme, em nerviraš svinju!